2021-12-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Fast om det var sambon som skötte ekonomin, och dolde problemen för henne så är det väl fullt logiskt? Säger inte att det är så, men inte fan är det omöjligt.

Jo visst, sambon hade säkert fullt upp med att sköta hus och hem medan Strandhäll å sin sida hade fullt upp med att vänsterprasssla med Morgan. Det mest troliga i mina ögon är dock att hon ljuger, en socialdemokratisk paradgren populariserad av Sahlin och Göran Persson, tagen till perfektion av Margot Wallström.

Snälla VAKNA! 😕
Citera
2021-12-01, 23:38
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Är det en ny Mona Sahlin vi har med att göra? Verklighetsfrämmande, iq-befriade, pk-aktiva kommentarer och en privat ekonomisk oaktsamhet utöver det vanliga. Nästa steg är väl fusk och korruption? Men hon borde ju redan nu få gå med en stor varningstriangel som avskedsgåva. Inte ett klokt val av den nytillträdde statsministern. Långt därifrån.
Allvarligt. Var du medveten om hur det såg ut med "riktlinjer" direkt från hennes kontor till golvet på FK då hon värmde den stolen?
Citera
2021-12-01, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viejoverde
Att hon överhuvudtaget är tilltänkt som minister efter uppdraget som ansvarig för vår allas socialförsäkring är förvånansvärt.
(Till och med Göran Persson framstår som en människovän och humanist i förhållande).
En person med föga akademisk kompetens inom miljöområdet ska nu styra hur Sveriges elförsörjning mm. ska utformas?
Jo visst, jag minns hur det lät på Göran Perssons tid, "jag har rätt att tycka i frågan, även om jag inte har full kunskap". Vackert.

Hon ser hyfsat bra ut vilket faktiskt är en stor tillgång. Folk har lättare att förlåta folk som ser bra ut...

Utöver det är hon utbildad som frisörska, har styrt fackavdelning och gått några kurser.

Detta är nog för att bli miljöminister...
Citera
2021-12-01, 23:46
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Hon ser hyfsat bra ut vilket faktiskt är en stor tillgång. Folk har lättare att förlåta folk som ser bra ut...

Utöver det är hon utbildad som frisörska, har styrt fackavdelning och gått några kurser.

Detta är nog för att bli miljöminister...
Det ligger som sagt i betraktarens öga.
Citera
2021-12-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Verkligen! Att han inte skötte HENNES ekonomi tillräckligt bra kan väl nästan snudda vid brottet ”Förtal av avliden”.

Citat:
enligt 1 och 2 §§ samma kapitel kan göras gällande om gärningen är sårande för de efterlevande eller kan anses kränka den avlidnes frid, med beaktande av den tid som förflutit sedan personen avled. Ansvar enligt 1 § (förtal) är böter, enligt 2 § (grovt förtal) är det böter eller fängelse i högst två år.

https://lawline.se/answers/risken-for-fortal-av-avliden
Citera
2021-12-01, 23:54
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Jo men 9st fall hos KF talar väl om ett ansvarslöst beteende som inte bör axla en ministerpost. Varav en är på akademikliniken i Stockholm.
Säkert för något plastikkirurgi ingrepp 😂

2018 –Klarna bank, 1411,31 kronor.
2019 – Akademikliniken, 1365,75 kronor. Företaget presenterar sig som ”Nordens ledande klinik för estetisk plastikkirurgi och hudvård”.
2020 – Den 28:e februari inkommer ett betalningsföreläggande från Värmdö kommun. Beloppet är 1472,53 kronor.
2020 – Den 14:e april är det återigen ett betalningsföreläggande från Värmdö kommun. Den här gången på 1491,98 kronor.
2021 – Den 3:e maj ansöker veterinärföretaget Anicura online om ett betalningsföreläggande. Beloppet uppgår till 862 kronor.
2021 – Bara två dagar senare, den 5:e maj, inkommer ännu ett betalningsföreläggande. Den här gången från Telenor med ett belopp om 1319,19 kronor.
2021 – Och i oktober kom ännu ett betalningsföreläggande från Telenor. Den här gången på 1067,94 kronor.

Akademiklinikens kassako är ju bröstförstoringar. Sådana kostar där knappast under 100 000 kr, så det där kanske gäller en kortare konsultation med läkaren på ca 15 minuter.

Eller var ligger priset för en analblekning nuförtiden?
Citera
2021-12-02, 00:40
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
2018 –Klarna bank, 1411,31 kronor.
2019 – Akademikliniken, 1365,75 kronor. Företaget presenterar sig som ”Nordens ledande klinik för estetisk plastikkirurgi och hudvård”.
2020 – Den 28:e februari inkommer ett betalningsföreläggande från Värmdö kommun. Beloppet är 1472,53 kronor.
2020 – Den 14:e april är det återigen ett betalningsföreläggande från Värmdö kommun. Den här gången på 1491,98 kronor.
2021 – Den 3:e maj ansöker veterinärföretaget Anicura online om ett betalningsföreläggande. Beloppet uppgår till 862 kronor.
2021 – Bara två dagar senare, den 5:e maj, inkommer ännu ett betalningsföreläggande. Den här gången från Telenor med ett belopp om 1319,19 kronor.
2021 – Och i oktober kom ännu ett betalningsföreläggande från Telenor. Den här gången på 1067,94 kronor.

Akademiklinikens kassako är ju bröstförstoringar. Sådana kostar där knappast under 100 000 kr, så det där kanske gäller en kortare konsultation med läkaren på ca 15 minuter.

Eller var ligger priset för en analblekning nuförtiden?

Akademikliniken utför också vanliga skönhetsbehandlingar, tandblekning och tar även bort födelsemärken.
Citera
2021-12-02, 01:16
Medlem
Ny valaffisch: https://pbs.twimg.com/media/FFhuZAvX...jpg&name=small
Citera
2021-12-02, 01:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, det är inte så märkligt. Hon jobbade mer, han tog hand om räkningarna. Efter hans plötsliga bortgång var det väl inte fönsterkuverten (om sådana ens skickades med tanke på digitalisering) som upptog hennes vardag. Såsom jag förstått hade familjen även barn som antagligen behövde mycket från sin mor efter faderns bortgång. Du ska inte döma henne så hårt även om du inte gillar hennes parti. Hon har iaf inte styckmördat någon.

Hur skulle det gå om alla skulle sluta betala sina räkningar, menar du..? Dessutom har en person som Strandhäll helt andra möjligheter att be någon kunnig person om hjälp, än vad Fru Medelsvensson skulle ha i samma situation. Hon skulle t.o.m. ha kunnat lägga över hela sin ekonomi på en revisionsbyrå.

Saken är också den, att hon tydligen FORTFARANDE inte har fått överblick över sin ekonomi, samtidigt som hon själv och andra anser att hon är kapabel att styra över ett mycket viktigt område i hela vårt land. Det bådar illa...

Din sista kommentar förstår jag överhuvudtaget inte. Har ribban för våra ministrar sjunkit så lågt nu, att det enda kriteriet som måste vara uppfyllt är att de inte får ha styckmördat någon..?
Citera
2021-12-02, 01:41
Avstängd
Erik Östs avatar
Varför blev hon inte finansminister ist ?
Citera
2021-12-02, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, det är inte så märkligt. Hon jobbade mer, han tog hand om räkningarna. Efter hans plötsliga bortgång var det väl inte fönsterkuverten (om sådana ens skickades med tanke på digitalisering) som upptog hennes vardag. Såsom jag förstått hade familjen även barn som antagligen behövde mycket från sin mor efter faderns bortgång. Du ska inte döma henne så hårt även om du inte gillar hennes parti. Hon har iaf inte styckmördat någon.

Hon lägger hela skulden på en avliden. Trevligt.
Citera
2021-12-02, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag förstår att du gillar henne instinktivt eftersom hon inte är akademiker, hon är damfrisörska enligt wiki.

Du lovade att "avregistrerade dig från fb om det kom fram skvaller av diginitet". Det är såklart en slamkrypare eftersom du inte definierade vad "skvaller av dignitet är". Så du kan lugnt vifta allt skvaller åt sidan och säga: "skvallret är inte av dignitet".

Men vad säger du om henne 9 fall hos kronofogden? Hon är värre än Mona Salin med sina obetalda bilar förutom att hon "lånade" av arbetsgivaren. Är det en skandal av "diginitet" att en minister inte betalar för sig trots väldigt hög lön.

Ja det där var ju ingen höjdaranalys med facit i handen.

Ja, vad ska man säga. Räkningarna i sig bryr mig inte nämnvärt men det äcklar mig när hon står och slingrar sig och ljuger och blottar den livsstil hon tycks ha. Framförallt är jag besviken på Magdalena, det finns otroligt mycket rakryggat folk som drivs av ett kall och genuina värderingar så det är obegripligt att man solkar ner sig själv och partiet genom att låta sådana som henne rasera så mycket förtroende.

När jag såg henne på tv fick jag faktiskt god lust att gå ännu längre och avregistrera mig som medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in