Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-30, 20:50
Medlem
Mrflinks avatar
Annika Strandhäll är väl Mona Sahlins adept. Nu går hon samma väg som Mona. Ingen koll på ekonomin, betalningsanmärkningar, kronofogden. Varvserie Annika som hjälpte Mona att tömma Anna Linds fond?
Citera
2021-11-30, 20:54
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag har klurat ut hur det måste hänga ihop. Magda gillar inte Per Bolund, den löjliga sprätten. Utnämningen av spånet Strandhäll till miljöminister är förstås en grovt förolämpande passning till Bolund: "Kolla här din sopa, jag tror till och med att korkade Annika Strandhäll är kapabel att utföra ditt jobb".

Hade jag blivit avlöst av Strandhällskan på en tjänst hade jag omedelbart hängt mig.
Jag tror att din analys är helt korrekt.
Statsministern har hittat en roll för henne där hon kommer få vara kvar dels om hon gör ett utomordentligt arbete, men också om hon gör ett uruselt arbete.

Win-win för alla utom det svenska folket.
Citera
2021-11-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Exakt!

Finansminister skulle Strandhällskan bli!
Då skulle pengarna rinna friskt ! Lika friskt likt vatten som rinner genom händerna !

Uppriktigt sagt tror jag INTE att Strandhällskan har kapacitet nog att hantera pengar utan de bara kommer och går åt - till "tjafs" - likt det gör för alla WT som får lite för mycket pengar brännande i fickorna .

Jag hade RÄTT när jag skrev ovan att Strandhällskan INTE - likt de flesta WT - kan hantera pengar ...
De rinner genom hennes händer likt vatten !

VARFÖR får jag Mona Sahlin vibbar ?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxL8QR/strandhall-har-inte-betalat-rakningarna--jagas-av-kronofogden#_=_
Citera
2021-11-30, 21:43
Medlem
Citat:
Jag hade RÄTT när jag skrev ovan att Strandhällskan INTE - likt de flesta WT - kan hantera pengar ...
De rinner genom hennes händer likt vatten !

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JxL8QR/strandhall-har-inte-betalat-rakningarna--jagas-av-kronofogden#_=_

E de sant?????

Hur i helvete skulle hon då kunna sitta kvar?
(Grattis AB, första gången på ett år jag klickade in mig)
Citera
2021-11-30, 21:46
Medlem
Citat:

Ordspråk:
"Det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål."

Men troligen slutar det med flera solklara skott i fötterna och efter en "time out":
nya uppdrag inom partiet.
Citera
2021-11-30, 21:56
Medlem
sonicguides avatar
Nu när Annica har kommit in i regeringen är det nog fog för att tro att det är slut mellan henne och Morgan om det någonsin varit något.
Citera
2021-11-30, 21:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Nu när Annica har kommit in i regeringen är det nog fog för att tro att det är slut mellan henne och Morgan om det någonsin varit något.

Känner vi Strandhäll rätt hinner hon knulla sig igenom åtminstone halva den manliga delen av regeringen inom sex månader...
Citera
2021-11-30, 22:07
Medlem
HC47s avatar
Jag är ändå lite orolig över detta val. Känns inte speciellt genomtänkt. Det är en sak att inte gilla vissa politiker men Strandhäll ger ett extremt korkat intryck. Inte som i typ "hon verkar inte så intelligent", utan verkligen genuint korkad. Som att hon inte förstår saker. Blåst, helt enkelt.
Citera
2021-11-30, 22:11
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag är ändå lite orolig över detta val. Känns inte speciellt genomtänkt. Det är en sak att inte gilla vissa politiker men Strandhäll ger ett extremt korkat intryck. Inte som i typ "hon verkar inte så intelligent", utan verkligen genuint korkad. Som att hon inte förstår saker. Blåst, helt enkelt.
Varför tycker du det? Jag tycker hon verkar smart
Citera
2021-11-30, 22:13
Medlem
Tänka sig att Annika Strandhäll skapar rubriker
igen med buller o bång, vad kommer härnäst måntro ..
Citera
2021-11-30, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Ligger hon med Linus Bylund?

Vem var sverigedemokraten hon enligt Chang Frick försökte få i säng?
Det är jag också nyfiken på. Sa han inte i podden att han lagt ut det på Twitter? Jag var sen till att lyssna på avsnittet men kunde inte hitta det då.
Citera
2021-11-30, 22:21
Medlem
mr.demons avatar
Satan vad blåst hon framstår i TV. Vem glömmer bort betalningsanmärkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in