2020-05-04, 06:37
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Annika skriver på sin instagram att hon har blivit kallad hora av en moderat riksdagsman.

Vem var det och vad handlade dramat om ?
Finns det länk till det?
Citera
2020-05-04, 06:46
Medlem
Citat:
Annika skriver på sin instagram att hon har blivit kallad hora av en moderat riksdagsman.

Så, finns det sanningssägare bland Moderaterna? Fröken Strandskata är av den sortens kvinnor som inte fattar att hennes beteende och framförande är i paritet med nattfjärilar. Hon kan väl inte föra sig helt enkelt. Om det enbart beror på brist av de små grå eller om det har något att göra med hennes uppfostran kan ju diskuteras. Klart är dock att hon skulle lätt få samma omdöme som Mona Sahlin fick av Göran Persson" Hennes styrka är inte tänkandet"..
Citera
2020-05-04, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Finns det länk till det?

https://weekend.di.se/intervjuer/str...-for-kvotering

Hela intervjun genomsyras av hennes egen dumhet och känslan av ett stort mått fantasi. Ragget hon beskriver är garanterat en sätt som hon gått till sängs på åtskilliga gånger. Denna gång passade inte objektet bara.
Citera
2020-05-04, 07:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt

Hela intervjun genomsyras av hennes egen dumhet och känslan av ett stort mått fantasi. Ragget hon beskriver är garanterat en sätt som hon gått till sängs på åtskilliga gånger. Denna gång passade inte objektet bara.
paywall, kan du citera ragg-delen?
Citera
2020-05-04, 07:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt

Betalvägg. Finns det länk till hennes Instagram där hon påstås säga att andra kallar henne för hora? (Jag har letat i hennes Instagram men inte hittat.)

Hon beter sig helt galet. Hon Twittrar en bild med en riksdagskollega. Man kan tro de har haft sex. Hon intervjuas i TV och talar om sin mans "psykiska besvär". Personer som Bert och Frick sprider rykten om henne.

Det går inte att bevisa. Men jag gissar att en påtaglig möjlighet är att hon kan ha gått sängvägen till ministerposten, med Löfven. Det verkar handla om att mörklägga detta genom att ge henne en image som slampa.
Senast redigerad av wwr 2020-05-04 kl. 07:43.
Citera
2020-05-04, 10:12
Medlem
Citat:

M- politikern Delmon Haffo uttryckte sig: ” Annika Strandhäll, det är inte OK att skämta om mäns rösträtt. Dra åt helvete din hora!” I en direktsänd webb-tv-debatt 2016. ( november?). Ledde till en lång väg av motgångar för Haffo.
Kan inte länka. Google min bäste vän.
Citera
2020-05-04, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
M- politikern Delmon Haffo uttryckte sig: ” Annika Strandhäll, det är inte OK att skämta om mäns rösträtt. Dra åt helvete din hora!” I en direktsänd webb-tv-debatt 2016. ( november?). Ledde till en lång väg av motgångar för Haffo.
Kan inte länka. Google min bäste vän.
En bladingkommentar alltså. Jag visste väl att en Moderat aldrig kan hålla sig till sanning och rätt. Han snuddade vid sanningen dock. Fel ursprungsämne dock.
Citera
2020-05-04, 13:28
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Citat:

Kvinnodominerade jobb i farozonen
“Restaurang-, hotell-, turism-, handeln och resebranschen är yrkesområden som är dominerade av lågavlönade kvinnor med osäkra anställningsvillkor, säger hon”.

Vad menar Strandhäll med "osäkra anställningsvillkor"? Följer inte svensk arbetsmarknad LAS?

Citat:
Kvoteringslag stötte på patrull
När det kommer till näringslivet står Strandhäll fast vid att lagstadgad kvotering till bolagsstyrelser är rätt väg att gå.
Jag är definitivt för kvotering. Den ståndpunkten har inte ändrats från partiets sida. Bolagsstyrelser är en viktig symbolfråga och är så jäkla grundläggande, säger Annika Strandhäll.
Så sent som 2017 tvingades S- och Mp-regeringen med Stefan Löfven i spetsen att backa från sina planer på en kvoteringslag, eftersom en majoritet i riksdagen motsatte sig den.
Vilken politik krävs för att fler kvinnor ska bli vd-ar för börsbolag? Knappt tio procent av Stockholmsbörsens verkställande direktörer är i dag kvinnor.
Det här handlar om ett glastak. Ju högre upp du kommer upp desto färre bli kvinnorna. Man måste synliggöra kompetensbortfallet i kronor och ören.

Det verkar som att Strandhäll inte riktigt har klart för sig vad hon menar. Ska hon bli proffs på jämställdhet måste hon förstå vad kvotering betyder och utfallet därav. Det Strandhäll beskriver i artikeln är en kvotering. För herrarna! Hon menar nog att det här skulle vara jämställt, inte kvoterat.
Citera
2020-05-04, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut.rumsren
Vad menar Strandhäll med "osäkra anställningsvillkor"? Följer inte svensk arbetsmarknad LAS?

Det verkar som att Strandhäll inte riktigt har klart för sig vad hon menar. Ska hon bli proffs på jämställdhet måste hon förstå vad kvotering betyder och utfallet därav. Det Strandhäll beskriver i artikeln är en kvotering. För herrarna! Hon menar nog att det här skulle vara jämställt, inte kvoterat.

Betr LAS och osäkra anställningar, du tycks inte känna till hur mer än en kommun agerar. Anställda på LAS-listor följs kontinuerligt upp. När någon närmar sig den magiska 1-årsgränsen tar inhoppen i många fall slut.
Citera
2020-05-04, 15:46
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Betr LAS och osäkra anställningar, du tycks inte känna till hur mer än en kommun agerar. Anställda på LAS-listor följs kontinuerligt upp. När någon närmar sig den magiska 1-årsgränsen tar inhoppen i många fall slut.

Jo, jag är mycket väl medveten om hur arbetsmarknaden fungerar, eller rättare sagt inte fungerar. Jag var bara ironisk.

Det du beskriver är pga att vi har en intresseorganisation som heter SKR, tidigare SKL som är styr alla kommuner. De ser till att alla kommuner ska agera lika korrupt. Inte för medborgarnas bästa, utan för att hålla ner kommunernas kostnader.

Strandhäll tror att hon fortfarande företräder facket som opponerar sig mot styrande politiker. Men hon är tyvärr en av dessa korrupt styrande politiker.
Senast redigerad av absolut.rumsren 2020-05-04 kl. 15:52.
Citera
2020-05-07, 12:47
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

Det går inte att bevisa. Men jag gissar att en påtaglig möjlighet är att hon kan ha gått sängvägen till ministerposten, med Löfven. Det verkar handla om att mörklägga detta genom att ge henne en image som slampa.

Hur skulle det vara att mörklägga? Det gör henne väl bara mer misstänkt isf?
Citera
2020-05-07, 12:53
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Hur skulle det vara att mörklägga? Det gör henne väl bara mer misstänkt isf?
Jag tror människor på den nivån är beräknande. Ser man bra ut har man sex när det gynnar karriären. Ger man henne nu istället en image som slampa så kommer sängvägen till ministerposten i bakgrunden. "Stefan var bara en erövring"
Bevis för detta finns inte. Men hennes märkliga beteende som jag ser det och beskrivit tidigare, gör att man funderar.
Senast redigerad av wwr 2020-05-07 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in