Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-29, 23:52
  #1
Medlem
Bob-Dylans avatar
Tydligen så besprutas Risentas linser med bekämpningsmedlens värsta gift : Round - up

https://www.svt.se/nyheter/spar-av-b...importerad-mat


Bedrövigt ! Utan att hitta på satt jag precis och käkade linssoppa gjord på Risentas...

Bojkottar hädanefter samtliga deras produkter !

Frågan är, var köper jag linser som ej är besprutade med Round up ?
Citera
2018-01-30, 00:06
  #2
Medlem
Pennansades avatar
Ni foliehattar och besattheten vid GMO och Monsanto. Ni har ingen aning om vad ni snackar om men samtidigt är ni som mest högljudda.

Växter besprutade med medel, oj vad tragiskt. Hade ni viljat betala dubbelt så mycket för era varor? - NEJ! Så klart inte.
Citera
2018-01-30, 00:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Frågan är, var köper jag linser som ej är besprutade med Round up ?
Finns det inte ekologiska linser? Kolla hälsokosten eller liknande ställen. Där kan du även köpa en spikmatta, som lindrar din huvudvärk.
Citera
2018-01-30, 02:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pennansade
Ni foliehattar och besattheten vid GMO och Monsanto. Ni har ingen aning om vad ni snackar om men samtidigt är ni som mest högljudda.

Växter besprutade med medel, oj vad tragiskt. Hade ni viljat betala dubbelt så mycket för era varor? - NEJ! Så klart inte.

Jag betalsr helldre 10gg så mycket för mat utan gift,
Jag vill inte ha mat med gifter i om jag så får den grstis, inte ens om jag får betslt så äter jag skiten,

Idioter som du alltså, lattjar med sin egen kropp för att spara pengar, sorgligt
Citera
2018-01-30, 02:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Jag betalsr helldre 10gg så mycket för mat utan gift,
Jag vill inte ha mat med gifter i om jag så får den grstis, inte ens om jag får betslt så äter jag skiten,

Idioter som du alltså, lattjar med sin egen kropp för att spara pengar, sorgligt
Det finns gifter i allt du äter, i allt du dricker, i allt du andas, så du betalar redan för saker med gift.

Och så var det redan på stenåldern.

Fö är en av tankarna med GMO att du kan äta grödor med färre gifter. Kanske det är så att du är orolig för modernt lantbruk? Du tror att det moderna använder sig av mer gifter, när det faktsikt är så att exempelvis GMO använder sig av färre?
Citera
2018-01-30, 04:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Det finns gifter i allt du äter, i allt du dricker, i allt du andas, så du betalar redan för saker med gift.

Och så var det redan på stenåldern.

Fö är en av tankarna med GMO att du kan äta grödor med färre gifter. Kanske det är så att du är orolig för modernt lantbruk? Du tror att det moderna använder sig av mer gifter, när det faktsikt är så att exempelvis GMO använder sig av färre?

Tror du på det där själv?
Herregud, krig är fred, och fel är rätt,
1984 är här,

Men du äter såklart margarin, och lågfetts produkter ochså,
Citera
2018-01-30, 08:56
  #7
Medlem
Nu är det inte linserna som är besprutade med Glyfosat utan det finns rester av det efter man sprutat det innan man odlat produkterna. Glysofat används för att döda växter så man får en ren jord att odla på.
Citera
2018-01-30, 12:28
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Tror du på det där själv?
Herregud, krig är fred, och fel är rätt,
1984 är här,...
Vilket av det jag skrev skulle vara fel, menar du?
Citera
2018-01-30, 12:30
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bezt_swe
Nu är det inte linserna som är besprutade med Glyfosat utan det finns rester av det efter man sprutat det innan man odlat produkterna. Glysofat används för att döda växter så man får en ren jord att odla på.
Det förekommer genmanipulerade växter som är motståndskraftiga mot Glyfosat, så att man kan bespruta exempelvis linser med det.
Citera
2018-01-30, 12:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Det förekommer genmanipulerade växter som är motståndskraftiga mot Glyfosat, så att man kan bespruta exempelvis linser med det.


Det finns.majs som tillverkar eget glyfosat, folk som bor jämte fälten böir sjuka,,
Citera
2018-01-30, 12:56
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Det finns.majs som tillverkar eget glyfosat, folk som bor jämte fälten böir sjuka,,
Om man blir mer sjuk vid sådana fält än vid andra är det inte bra. Antar det var så du menade.

Har du någon källa gällande majsen och sjukdomsfallen?
Citera
2018-01-30, 13:29
  #12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Tydligen så besprutas Risentas linser med bekämpningsmedlens värsta gift : Round - up

https://www.svt.se/nyheter/spar-av-b...importerad-mat


Bedrövigt ! Utan att hitta på satt jag precis och käkade linssoppa gjord på Risentas...

Bojkottar hädanefter samtliga deras produkter !

Frågan är, var köper jag linser som ej är besprutade med Round up ?
Vadå då? Roundup är ett av de minst farliga gifterna som finns, det finns mycket värre som används till allt möjligt så var du glad att det är Roundup och inget annat. Och förstå mig rätt nu, jag säger inte att Roundup är helt ofarligt, det vore bäst om det inte fanns några gifter alls i maten men jag tar hellre det än de flesta andra gifter.

Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Det finns.majs som tillverkar eget glyfosat, folk som bor jämte fälten böir sjuka,,
Jaså du, vad heter den sorten? Länk med citat tack.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback