2024-08-22, 09:35
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Apple tjnade 90.8 miljarder och Amazon tjnade 148 miljarder i Q2, s nej dom kan inte slnga sig i vggen i jmfrelse...n iaf.

Ja, Tether r numera en vinstmaskin. 18:e strsta garen av amerikanska Amerikanska statsskuldvxlar. Det du...
r man en sdan stor gare s tenderar man vara rtt s omtyckt av Amerikanska staten och inget USA grna brkar med.

Tror du kan multiplicera den siffran med en faktor av 10...
Men ja, bolag med "f" anstllda kan tjna mycket pengar. Inga konstigheter hoppas jag?
Du avsljar din ekonomiska okunnighet terigen genom att blanda ihop intkter med vinst.

Oavsett s skulle Tether vara det verlgset mest lnsamma fretaget per anstlld. Det r helt orimliga siffror naturligtvis.
Citera
2024-08-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du avsljar din ekonomiska okunnighet terigen genom att blanda ihop intkter med vinst.

Oavsett s skulle Tether vara det verlgset mest lnsamma fretaget per anstlld. Det r helt orimliga siffror naturligtvis.

Du kan anvnda din vilda fantasi och tycka saker r orimliga. Men det gr det inte omjligt i praktiken.
Citera
2024-08-25, 18:38
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Du kan anvnda din vilda fantasi och tycka saker r orimliga. Men det gr det inte omjligt i praktiken.

Men allts det r ju bevisat att dom ljugit och bedragit frut. Kolla sida 62 hr fr en kort historik.

https://storage.courtlistener.com/re...4076.557.0.pdf

Vad skulle vara annorlunda nu? Du r blst och har fel; Tether r ej fjttrat 1:1 mot dollarn. Huruvida detta kan leda till att kryptovrlden imploderar lter jag vara osagt. Det fr vi se nr det blir finanskrasch och folk behver likvida medel.

EDIT: Rikard-Hjrta din cuck, nu fastnade jag med nsan i det hr igen. Otroligt intressant. Ls lnken jag skickade. Det r uppenbart att hela kryptosfren r ett stort bedrgeri som gynnar en liten elit, p bekostnad av smsparare och genier som du sjlv. Kliv ur medan du kan. Kram och omtanke.
Senast redigerad av kaerakel 2024-08-25 kl. 18:53.
Citera
2024-08-25, 20:29
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Men allts det r ju bevisat att dom ljugit och bedragit frut. Kolla sida 62 hr fr en kort historik.

Vad skulle vara annorlunda nu? Du r blst och har fel; Tether r ej fjttrat 1:1 mot dollarn. Huruvida detta kan leda till att kryptovrlden imploderar lter jag vara osagt. Det fr vi se nr det blir finanskrasch och folk behver likvida medel.

EDIT: Rikard-Hjrta din cuck, nu fastnade jag med nsan i det hr igen. Otroligt intressant. Ls lnken jag skickade. Det r uppenbart att hela kryptosfren r ett stort bedrgeri som gynnar en liten elit, p bekostnad av smsparare och genier som du sjlv. Kliv ur medan du kan. Kram och omtanke.

Det som r skillnaden r vl att det numera grs revisioner med jmna mellanrum,

https://assets.ctfassets.net/vyse88c...2024BD0209.pdf
https://tether.to/en/transparency/?tab=reports

och att Bitfinex hade rkat ut fr en strre hackning 2016; jag antar att det var fr att lsa den ekvationen som de trixade med kvotreserver, om det nu r faststllt att de gjorde s.

Det r knappast frivilligt som man ventyrar ngot s lnsamt som en etablerad stablecoin (noll procent inlningsrnta, ett antal procent i utlningsrnta [statsobligationer eller sparkonto p bank eller dylikt]).

(Med detta sagt s skulle jag personligen aldrig ha ngot kapital som jag inte har rd att frlora i en stablecoin, av samma skl som jag aldrig skulle ha ett strre kapital p en bank eller en brs.)
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-08-25 kl. 21:06.
Citera
2024-08-25, 20:43
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det som r skillnaden r vl att det numera grs revisioner med jmna mellanrum
Det grs absolut inte ngra revisioner.
Citera
2024-08-25, 22:01
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det som r skillnaden r vl att det numera grs revisioner med jmna mellanrum,

https://assets.ctfassets.net/vyse88c...2024BD0209.pdf
https://tether.to/en/transparency/?tab=reports

och att Bitfinex hade rkat ut fr en strre hackning 2016; jag antar att det var fr att lsa den ekvationen som de trixade med kvotreserver, om det nu r faststllt att de gjorde s.

Det r knappast frivilligt som man ventyrar ngot s lnsamt som en etablerad stablecoin (noll procent inlningsrnta, ett antal procent i utlningsrnta [statsobligationer eller sparkonto p bank eller dylikt]).

(Med detta sagt s skulle jag personligen aldrig ha ngot kapital som jag inte har rd att frlora i en stablecoin, av samma skl som jag aldrig skulle ha ett strre kapital p en bank eller en brs.)

Nja, verkar vara svrt att hitta trovrdig revision. Man fr lita p deras ord helt enkelt Madoffs verksamhet var otrolig lnsam, tminstone fr Madoff.
Citera
2024-08-25, 22:17
Medlem
Citat:

Vem bryr sig om 2016?
Det r 2024 nu.

Tror du Cantor Fitzgerald VD sger att de verifierat varje re innan de tog sig an Tether som kund str och blljuger? Varfr skulle han gra det? Finns inga som helst krav eller incitament att gra det. Kunde varit tyst.

Och dem har varit deras custodian lnge nu.

Inget mer off shore banks som var tether truthers strsta argument tidigare.

Hnde nt dumt vid Bitfinex hacket 2016? Ja. r skadan terstlld idag? Ja, med rge. Eftersom de har mer n 1:1 i reserverna med all rnta de fr frn sina t-bills.

Ganska smart va?
Citera
2024-08-25, 22:20
Medlem
Citat:
Nja, verkar vara svrt att hitta trovrdig revision. Man fr lita p deras ord helt enkelt Madoffs verksamhet var otrolig lnsam, tminstone fr Madoff.

Testa kp en tether och se om du kan vxla in den mot 1 dollar.

Spoiler: du kommer bli chockad. Det gr alldeles utmrkt.
Citera
2024-08-26, 06:14
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:

Du har fel, det enda han kan gra r att slja den till ngon annan.
Citera
2024-08-26, 06:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vem bryr sig om 2016?
Det r 2024 nu.

Tror du Cantor Fitzgerald VD sger att de verifierat varje re innan de tog sig an Tether som kund str och blljuger? Varfr skulle han gra det? Finns inga som helst krav eller incitament att gra det. Kunde varit tyst.

Hnde nt dumt vid Bitfinex hacket 2016? Ja. r skadan terstlld idag? Ja, med rge. Eftersom de har mer n 1:1 i reserverna med all rnta de fr frn sina t-bills.

Ganska smart va?
Om du hade lst dokumentet som lnkades ovan s hade du sett att bolaget har ljugit, ljugit och terigen ljugit om massor, inte bara en enstaka gng 2016.

r skadan terstlld?

Antar att det r drfr Paolo och hans kompisar inte ens vgar stta sin fot p amerikansk mark, och kommer snart att f dra sig ur den europeiska marknaden pga nya regleringar och att de fortfarande vgrar gra en revision.
Citera
2024-08-26, 10:34
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Vem bryr sig om 2016?
Det r 2024 nu.

Ganska smart va?

Citat:

Citat:

Du har ingen aning ifall skadan r terstlld. Don't trust, verify. Just nu har du enbart trust. Vi kan ju kolla den hr listan ver varningsklockor fr Ponzi schemes:

Citat:
Beware of promises of unrealistic returns. Too good to be true should be considered a red flag. Dont rely on reputation or word of mouth alone understand your investment.
Check.
Citat:
Verify the investment details.
Omjligt?
Citat:
Auditors. In the Madoff case, with over $50 billion in purported funds, the fact that the auditor was unknown, hardto-locate and had only three purported employees responsible for reviewing such an extensive portfolio should have been a red flag to investors.

Check, svida du inte rknar ett frgglatt pdf-dokument som en legitim revision.

Citat:
Background Check.
Ja, bedrglig beteende sedan minst 2015 (ls dokumentet frn tidigare post, hrlig lsning)

Citat:
Report fraud.
Ja, dom r i domstol nu och har tidigare ertappats med handen i kakburken.

@kebabmedpommes vad ska vi gra av gossarna i trden? Varfr r dom s taggade p USDT
Citera
2024-08-26, 11:50
Medlem
Citat:

Skms kebab!

https://tether.to/en/redeem-tethers-to-fiat-currency/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in