2019-09-24, 18:22
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunkers
Producerade årets sämsta runda förra helgen, 85 slag och 13 över par. Funderade på att sluta med golf efter detta men nästa runda, endast en vecka senare kom min bästa runda någonsin. 69 slag och tre under par. Är det såhär Tiger kände sig när han vann masters i år?

Otaliga gånger när man styrt sina prylar mellan 12:an och 13 och bara:
Citat:
Varför håller jag på med det här när det inte ens är skoj?!
Nu räcker det...jag säljer rubbet ikväll!!!

...mellan 13 och 14:e tee:
Citat:
Hahaha...såg du den där wedgen???
Varför har jag inte bara slutat jobba och satsat på detta för 7 år sedan?
Undra om jag verkligen kan livnära mig på detta ändå..?
Citera
2019-09-25, 00:25
Citat:
Producerade årets sämsta runda förra helgen, 85 slag och 13 över par. Funderade på att sluta med golf efter detta men nästa runda, endast en vecka senare kom min bästa runda någonsin. 69 slag och tre under par. Är det såhär Tiger kände sig när han vann masters i år?

Hade nästan som dig fast omvänt... och då har man lirat ett X-antal år...
Citera
2019-09-25, 12:49
Medlem
Citat:

Tror alla golfare har känt så mer än en gång. Standard för mig är att göra en grym första 9a runt par å sedan sluta på +10 efter 18. Alt att man börjar skräp å spelar bra baknian.

Citat:
Grattis, inte lätt!
Tack så mycket. Hoppas på fler så småningom.
Citera
2019-10-03, 07:47
Medlem
Tjena,

Vi är 6 killar från Malmö som är sugna på en liten golftripp till våren.
Någon som har erfarenhet av Timmendorf Strand Golfclub eller Van Det Valk Golfclub i Tyskland? Hur är banorna, hur är boendet och andra faciliteter runt om banorna?

Alla tips och erfarenheter är välkomna!
Vi är 5 av 6st som just nu går på föräldrapenning så att hålla nere budgeten är ganska viktigt just nu så här nu andra tips om banor som är värda att besöka så bara shoot!
Citera
2019-10-13, 13:50
Medlem
OG81s avatar
vet ni var man kan träna long drive? Alltså få hjälp med teknik, klubbval, mm
Citera
2019-10-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kioskmongot15
Tjena,

Vi är 6 killar från Malmö som är sugna på en liten golftripp till våren.
Någon som har erfarenhet av Timmendorf Strand Golfclub eller Van Det Valk Golfclub i Tyskland? Hur är banorna, hur är boendet och andra faciliteter runt om banorna?

Alla tips och erfarenheter är välkomna!
Vi är 5 av 6st som just nu går på föräldrapenning så att hålla nere budgeten är ganska viktigt just nu så här nu andra tips om banor som är värda att besöka så bara shoot!

Va iväg förra vinterna till Sueno Golf and Resort i Turkiet. Blev snorbilligt för oss 1 vecka med fri golf all inclusive men va å andra sidan under lågsäsong så därav priset. Tror vi gav 5700:- för en vecka allt inräknat.
Citera
2019-10-14, 14:02
Medlem
Ja just ja. Så kände jag också förr. Har inte spelat sen 2002 nu. Men funderar på att börja igen.

Vad är det som skiljer mot för 20 år sen? Då hade vi som var unga gärna bärbags, alternativt drog en tourbag bakom oss, men nu ser alla otroligt töntiga ut med de där vagnarna som man skjuter framför sig. Vad f-n hände?

Slår man ungefär lika långt? Eller har materialet utvecklat sig? När jag kollar moderna klubbor osv så ser de ut ungefär som de gjorde då. Mina klubbor är från 1995. Lynx Parallax! Tror Fred Couples och Ernie Els spelade på dem.

Jag spelade en runda på en liten privat bana pitch and putt-bana i Provence i somras och känslan satt fortfarande faktiskt helt ok så jag blev triggad. Spelade jämnt med värden som hade hcp 12. (jag hade som bäst hcp 6 när det begav sig).
Citera
2019-10-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Va iväg förra vinterna till Sueno Golf and Resort i Turkiet. Blev snorbilligt för oss 1 vecka med fri golf all inclusive men va å andra sidan under lågsäsong så därav priset. Tror vi gav 5700:- för en vecka allt inräknat.
Det låter grymt. Vi har dock bokat Balmer See i Tyskland under maj. En klubb som har två banor i mästerskapsklass (båda banorna hat haft europatourspel senaste åren). Så Ska bli riktigt kul att uppleva den tyska golfen med!
Citera
2019-10-16, 07:32
Medlem
heriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG81
vet ni var man kan träna long drive? Alltså få hjälp med teknik, klubbval, mm
Prata med Marcus Edblad på Kista golf ! Han är rätt man för long driving
Citera
2019-10-17, 14:57
Medlem
OG81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herik
Prata med Marcus Edblad på Kista golf ! Han är rätt man för long driving
Tack (-:
Citera
2019-11-01, 22:01
Medlem
Hej!
Lite tips på golfresorts på spanska solkusten, alltså en golfanläggning där man bor i direkt anslutning till banan för att slippa hyrbil.
La Cala är väl mest känd med sina tre banor och en hel del pajashål vad man kan läsa sig till.

Men vad finns det mer? Tar tacksamt emot rekommendationer.

/F
Citera
2019-11-06, 12:25
Medlem
Någon som har byggt sin egen golfsimulator?

Intresserad vad ni använt för nät, impactduk, konstruktion osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in