2013-09-02, 15:48
Medlem
Underbar golfdag igår, gick två 18-håls ronder och båda rundorna slog jag mitt personliga rekord i antal slag. Hade 14.5 i hcp på morgonen, efter en runda på 82 slag och andra rundan på 80 så blev det totalt en sänkning på 3.3(!!), helt otroligt. 162 slag och inte en enda boll slår jag bort.

I och med den sänkningen så ligger min hcp-förändring på -13.3 hittils i år!
Citera
2013-09-02, 16:18
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antoneee
Underbar golfdag igår, gick två 18-håls ronder och båda rundorna slog jag mitt personliga rekord i antal slag. Hade 14.5 i hcp på morgonen, efter en runda på 82 slag och andra rundan på 80 så blev det totalt en sänkning på 3.3(!!), helt otroligt. 162 slag och inte en enda boll slår jag bort.

I och med den sänkningen så ligger min hcp-förändring på -13.3 hittils i år!

Bara att gratulera - det är ett stort steg kvar däremot, att ta sig under 80 slag. Kämpa på!
Citera
2013-09-02, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Bara att gratulera - det är ett stort steg kvar däremot, att ta sig under 80 slag. Kämpa på!

Tackar!

Jo mycket jobb kvar för att komma under 80 regelbundet. Dock kan jag nog förbättra mitt närspel ganska mycket, så där finns slag att hämta.
Citera
2013-09-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Jag tycker det är svårt att jämföra hybrider med drivers allmänt så jag är inte rätt person att svara på den frågan.

Så kan det va.

Slog till på dealen X Hot drivern + hybriden för 240 euro.
Citera
2013-09-02, 21:21
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Så kan det va.

Slog till på dealen X Hot drivern + hybriden för 240 euro.

Har du slagit drivern/hybriden alls innan du beställde?
Citera
2013-09-02, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestenhej
Har du slagit drivern/hybriden alls innan du beställde?

Drivern ja men inte hybriden.
Citera
2013-09-02, 22:42
Medlem
Gick in och impulsade ett Wilson Di11 på Stadium för 2lax.
Läste på lite på internet innan och alla verkar tycka att dom är väldigt prisvärda, och för 2000 spänn gör man inte någon dunderförlust om man säljer vidare sen direkt.

Känns hur som helst väldigt trevliga, blir en runda imorgon. Tycker att dom dessutom är rätt snygga för att vara tjockisar.
Citera
2013-09-03, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Okej, funderar själv på X Hot drivern 10,5 med reg skaft + hybriden... har bara testat X Hot drivern, är drivern och hybriden lika varann ?

Har inte slagit hybriden men testade Razr X förra året och gillade inte offseten som fanns, av bilder att döma ser XHot att ha en liknande design. Fast du har gjort en bra deal oavsett, fungerar inte hybriden kan du alltid sälja iväg till ett bra pris här i Sverige.

Årets andra 18-hålsrunda avklarad idag(riktigt illa) resulterade i säsongens första sänkning. Började lite trevande efter att inte ha hållt i en klubba på två veckor men sista nio var trevlig läsning, var -1 på sista nio efter 13de. Årets mål med 8,0 finns inom räckhåll.
Citera
2013-09-03, 20:49
Medlem
ErPupones avatar
En fråga:
Jag gjorde en custom fit på Titleist AP2. Tidigare har jag spelat Callaway X20 med uniflex skaft och har haft problemen att jag missar vänster, hookar. Enligt pron var detta pga för mjuka skaft. Jag blev rådd att ha stiff-skaft med en halv tum förlängda skaft. När vi pratade om lien var den inte perfekt när vi "mätte" den (då han sätter en tejpliknande remsa under klubbhuvudet) men han rådde mig att ha standard-lie pga att jag just missade vänster ibland.

Nu sitter jag och ska beställa dessa klubbor och vet inte om jag ska beställa med standard-lie eller inte. Ändå rätt mycket pengar, jag vill inte göra fel. Har ni något förslag?
Citera
2013-09-03, 21:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
En fråga:
Jag gjorde en custom fit på Titleist AP2. Tidigare har jag spelat Callaway X20 med uniflex skaft och har haft problemen att jag missar vänster, hookar. Enligt pron var detta pga för mjuka skaft. Jag blev rådd att ha stiff-skaft med en halv tum förlängda skaft. När vi pratade om lien var den inte perfekt när vi "mätte" den (då han sätter en tejpliknande remsa under klubbhuvudet) men han rådde mig att ha standard-lie pga att jag just missade vänster ibland.

Nu sitter jag och ska beställa dessa klubbor och vet inte om jag ska beställa med standard-lie eller inte. Ändå rätt mycket pengar, jag vill inte göra fel. Har ni något förslag?

Låter som att du inte gjorde en ordentlig custom fit. Varför kollades ej efter korrekt lie? Om det bara var någon grad så borde pron nämnt att dem borde kunna bocka klubborna till eftersökt lie.
Citera
2013-09-03, 22:25
Medlem
DanteAlighieris avatar
Någon som vet om golf active bars fortfarande finns?
Citera
2013-09-03, 23:37
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Låter som att du inte gjorde en ordentlig custom fit. Varför kollades ej efter korrekt lie? Om det bara var någon grad så borde pron nämnt att dem borde kunna bocka klubborna till eftersökt lie.
Han sa att den lie som "stämde" innebar att vid miss så skulle jag missa mer vänster. Eftersom jag redan gjorde det ansåg han att det vore fel att justera lien. Jag hoppas verkligen den var seriös, gjorde den på dormys och kostade 600 kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in