2012-10-18, 03:17
Medlem
Slav3rs avatar
Hallå grabbar! Befinner mig just nu i L.A och tänkte höra om någon vart här förr och kunde säga några affärer eller liknande man måste besöka (golfrelaterat ofc)
Tacksam för tips!
Citera
2012-10-18, 09:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slav3r
Hallå grabbar! Befinner mig just nu i L.A och tänkte höra om någon vart här förr och kunde säga några affärer eller liknande man måste besöka (golfrelaterat ofc)
Tacksam för tips!

USA brukar ha ett par olika kedjor typ Dormy - Nevada Bobs kommer jag väl att tänka på nu. Dessutom finns det sportaffärer på Outlets som har riktigt bra priser. Samtidigt har vanliga golfshopar relativt låga priser jämfört med Sverige speciellt med tanke på dollarvärdet just nu.
Citera
2012-10-18, 14:24
Medlem
Citat:
Tacksam för tips!

Du borde kunna hitta Edwin Watts och Golfsmith. Relativt vanliga golfbutiker.
Citera
2012-10-19, 02:10
Medlem
Slav3rs avatar
Tack för tipsen grabbar! Ska kolla upp dom alla lite närmre och se vart det bär av måste ju övertyga frugan att det är roligare än Victorias secret också

Edit: kom på en till fråga. Om jag skulle köpa en klubba, hur funkar det med flyget hem sen?
Citera
2012-10-19, 11:08
Medlem
Citat:
Tack för tipsen grabbar! Ska kolla upp dom alla lite närmre och se vart det bär av måste ju övertyga frugan att det är roligare än Victorias secret också

Edit: kom på en till fråga. Om jag skulle köpa en klubba, hur funkar det med flyget hem sen?

Se till att plocka bort emballage och smutsa ned dem lite lätt så att de ser använda ut, annars riskerar du att åka på tull.
Citera
2012-10-19, 18:24
Medlem
MrMolotovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Se till att plocka bort emballage och smutsa ned dem lite lätt så att de ser använda ut, annars riskerar du att åka på tull.

Köpte ett par klubbor i NY alldeles nyligen. Åkte på 100 dollar för att checka in dom på flyget hem, men det var det värt iaf. Tullen bryr sig inte + att värdet skall överstiga 4 300:-
Citera
2012-10-20, 16:45
Medlem
Iam-Varfors avatar
Är det någon som har koll på vart man kan hitta riktigt billiga golfweekends? Finns mängder runt 12k dock så är 6k mer i min prisklass atm, då jag börjar läsa efter jul.. Så någon som vet eller om man skulle ta o fixa resen helt själv med bokning av plan golfbana osv?
Citera
2012-10-22, 19:49
Medlem
bennyzs avatar
Någon som följer VM i Longdrive? Det har varit några rökare
över 400m vi har väl en Flashbackare med i tävlingen!?
Citera
2012-10-22, 22:51
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jaså han är med?

Någon som vet vad TaylorMade har på g? Signing av Rory? Tiger? lol

https://www.facebook.com/TaylorMadeGolf
Citera
2012-10-22, 22:57
Medlem
DanteAlighieris avatar
Här kan ni se resultat. Det verkar vara en del svenska namn med.

http://www.longdrivers.com/remax-wld...penG1R1-4.html
Citera
2012-10-24, 17:56
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jaså han är med?

Någon som vet vad TaylorMade har på g? Signing av Rory? Tiger? lol

https://www.facebook.com/TaylorMadeGolf

Ja, TaylorMade lovar som vanligt en massa nya grejer och presenterar en liten MB?
Citera
2012-10-24, 18:22
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ja, TaylorMade lovar som vanligt en massa nya grejer och presenterar en liten MB?

Verkar inte RocketBladez goa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in