2012-08-31, 21:01
Medlem
Hann inte redigera mitt andra inlägg men ni har väl inte missat ica reklamen med lite golfinslag i slutet? Ica Jerry är riktigt skön!

http://www.youtube.com/watch?v=h7V3VHrA050
Citera
2012-09-01, 19:43
Medlem
Puckotts avatar
Som jag skrev tidigare så är jag på väg att skaffa ny driver. Har läst runt lite och sett att kortare skaft ger bättre precision (i teorin iaf). Därför blir jag lite orolig när jag ser att den driver jag har tittat på mest (Callaway Razr x black) är 46". Bara 0,5" kortare än Burner 2.0 som tydligen är en lång driver.
Tror ni det blir för långt för mig? (Är väldigt ojämn med min nuvarande driver och är ca 175 lång om det har någon betydelse). Kanske är svårt för er att säga utan att veta hur jag spelar men...

Undrar också om det är lätt att kapa ner drivern om den visar sig vara för lång? Tänkte på hur det blir med viktförhållanden och sådant som är tillverkade efter originallängd
Citera
2012-09-02, 11:53
Medlem
Jag letar efter ett verktyg som ser ut lite som en båtpropeller vilken används för att träna höftmusklerna/oblikerna.
Citera
2012-09-02, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Man skulle kunna tänka sig att varje slag över handikapp ger en viss strafftid. Exempelvis 2 sekunder för varje slag över handikapp eller något? Fast det kanske blir för lite. Om man tänker sig en dålig runda, 10 sämre än hcp så får man bara 20 straffsekunder. Det är inte så mycket på en två timmars rond egentligen?

Mer tid skulle behöva läggas på. Så att 1 slag ska ge en strafftid, att man måste anstränga sig om man ska kunna ta igen det genom att öka takten. Vi skulle väl kunna utgå ifrån att en runda i vanlig takt skulle ta 3 o 1/2 timma. Så kanske 5 minuter per slag? Då får man välja lite själv hur man lägger upp spelet. Stressa och tjäna tid men tappa slag som i sin tur resulterar i ökad totaltid.
Tycker ändå det här var en rolig idé, nu när jag vet hur pass krävande banan är.
Citera
2012-09-02, 18:18
Medlem
Spelade min andra golftävling någonsin igår, och vann!! Gick runt på 97 (lite skillnad jämfört med förra tävlingen på KM då jag gick runt på ~115 slag......) brutto, men tack vare spelhcp 25 så blev det 72 netto. Det var konstant regn under alla 18 hål och banan var som en swimmingpool. Alla andra banor i närheten hade fått stänga pga allt regn har jag hört. När jag anmälde mig sista anmälningsdagen i torsdagskväll sa både yr.no och SMHI att vädret skulle vara molnfritt, sol, en temperatur som skulle ligga på runt 20 grader och ingen vind. Ett par timmar senare, fredagmorgon, hade de ändrat sig till det motsatta...

Tänkte innan rundan att det skulle vara kört för mig eftersom jag hatar regn och visste att jag skulle gå runt och sura bara för det. Började dock riktigt bra och blandade underbart spel (för att ha 21 i HCP) med ett par pissiga slag resten av rundan, framförallt på greenerna. Men skyller det bara på banan dock. Räknar med att jag tappade ungefär 5-10 slag tack vare vädret och att banan var dyngsur. Något jag tyckte var riktigt märkligt var skillnaden på greenerna, hål för hål. Medan vissa greener var ungefär som vanligt så var andra så långsamma att man behövde driver för att sänka en tvåmetersputt
Citera
2012-09-02, 18:36
Medlem
Jckssns avatar
Lyckades äntligen spela riktigt bra över 18hål i onsdags, har haft som mål den här säsongen att bryta 90-gränsen.

Efter 17 hål låg jag 10över par med 10 boogeys och 7par.
Spelade rätt dåligt från tee men närspelet var riktigt bra trots dyblöt bana och dåligt väder.

Var lite dumt att räkna in poäng/slag innan 18e hålet hade spelats då jag slappnade av en hel del vilket resulterade i en trippelboogey.

85slag och 13över, personbästa kapades med hela 5slag och handicap putsades till 14.8.
Hade varit snyggt i protokollet att få åtminstonde en boogey på sista men i det stora hela är jag ruskigt nöjd att man brutit lite på förbannelsen att bara kunna prestera på 9hål i taget.
Citera
2012-09-02, 21:20
Medlem
Beställde nyss en ny putter Nike Method Milled #1 på Dormy's för 1199:-, nedsatt från 1995:-. Aldrig testat den, så det var ju en liten chansning men av vad jag har sett på bilderna verkar den väldigt skön. Dock har jag varit större fan utav stora mallet-puttar tidigare men vi får väl se. Lite osäker på längden också, valde 34" men min förra putter var för lång så jag fick hålla längst ner på greppet och jag gissar på att den var 35". Plus så är min swingstroke när jag puttar väldigt rak vilket också passar mallet-puttar mer... Aja
Citera
2012-09-02, 21:42
Medlem
bennyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannace
Jag letar efter ett verktyg som ser ut lite som en båtpropeller vilken används för att träna höftmusklerna/oblikerna.

www.megagolf.se eller på http://www.golftrainer.se
Citera
2012-09-03, 08:32
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Beställde nyss en ny putter Nike Method Milled #1 på Dormy's för 1199:-, nedsatt från 1995:-. Aldrig testat den, så det var ju en liten chansning men av vad jag har sett på bilderna verkar den väldigt skön. Dock har jag varit större fan utav stora mallet-puttar tidigare men vi får väl se. Lite osäker på längden också, valde 34" men min förra putter var för lång så jag fick hålla längst ner på greppet och jag gissar på att den var 35". Plus så är min swingstroke när jag puttar väldigt rak vilket också passar mallet-puttar mer... Aja

Det är absolut en bra putter.

Men den insert/mallet som finns lär inte påverka om den är tå, häl eller face-balanserad. Frågan är snarare om du kollat upp något av dessa alternativ?
Citera
2012-09-03, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det är absolut en bra putter.

Men den insert/mallet som finns lär inte påverka om den är tå, häl eller face-balanserad. Frågan är snarare om du kollat upp något av dessa alternativ?

..va?
Citera
2012-09-03, 13:45
Medlem
Som ni kanske läst har jag bestämt mig för att köpa nya järnklubbor men kan inte bestämma mig vilka av dessa jag ska välja:
Titleist AP1 712
Wilson/Staff Ci11
Ping i20
Mizuno JPX-800
Någon som spelat med nåt av dessa?
Kan tillägga att jag borde ligga på ett hcp runt 15 idag (vilt gissat). Har högre då jag spelat väldigt lite med folk som kan agera markör, men sänkt mig då.
Tacksam för alla tips/råd! Speciellt av er lite mer erfarna spelare.
Citera
2012-09-03, 14:18
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marqs83
Som ni kanske läst har jag bestämt mig för att köpa nya järnklubbor men kan inte bestämma mig vilka av dessa jag ska välja:
Titleist AP1 712
Wilson/Staff Ci11
Ping i20
Mizuno JPX-800
Någon som spelat med nåt av dessa?
Kan tillägga att jag borde ligga på ett hcp runt 15 idag (vilt gissat). Har högre då jag spelat väldigt lite med folk som kan agera markör, men sänkt mig då.
Tacksam för alla tips/råd! Speciellt av er lite mer erfarna spelare.

Värt att notera är att JPX-800 är en utgående modell då Mizuno har släppt JPX-825 nu i september - man kan kanske göra en bra affär ifall det finns kvar några JPX-800 set.
Men provslå så många olika klubbor som möjligt, det lönar sig i slutändan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in