2013-06-10, 22:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Jag har sett att det är många här i tråden som rekommenderar golfstoreeurope.com, jag funderar att köpa ett par Mizuno wedgar därifrån. Hur fungerar det egentligen med frakten? Hur kång tid tar det, är dem bra på att packa in klubborna ordentligt, har någon av er haft problem med att reklamera klubbor?

Om du beställer wedgar så lär de behöva skicka dem helt utan något skydd för att de ska vara skadade nog att inte använda.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
2 veckor är ju riktigt bra! Jag gjorde en Custom Fitting hos Dromy och dom klubborna skulle ta Ca 3-4 veckor (har gått två nu ) Tror att jag ska handla Driver/Hybrid combon hos dom (om jag gör det)!
Nu vet jag ju i alla fall att den är "legit", Tackar!

Har en annan fråga till dig som handlat där! När man ska välja grepp, om jag vill ha grepp med 2 extra lager tejp under väljer jag "Grip Size 2 tapes" ? 1 är ju standard så borde inte två lager bli 3 ? :P

Har Dormy 3-4 veckors leveranstid på customs?! Det är den dubbla tiden vad jag blir lovad av leverantörerna och då jobbar jag inte direkt i Stockholm....

I ett customläge så anser man att normalt med tejp är 0 - du har alltid ett lager för att greppet ska sitta fast, så det räknar du inte. Alltså ska två extra lager totalt bli tre lager ja men du säger två.
Citera
2013-06-10, 23:08
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Har Dormy 3-4 veckors leveranstid på customs?! Det är den dubbla tiden vad jag blir lovad av leverantörerna och då jobbar jag inte direkt i Stockholm....

I ett customläge så anser man att normalt med tejp är 0 - du har alltid ett lager för att greppet ska sitta fast, så det räknar du inte. Alltså ska två extra lager totalt bli tre lager ja men du säger två.

Jag blev också lite förvånad faktiskt men men :/
Okej då förstår jag! Har en till fråga till dig som verkar kunna Customs..

Ska man ha samma skaftstyvhet på Driver/Fw/Hybrid som Järnklubborna ? Eller måste man testa det enskilt ?
Citera
2013-06-10, 23:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Jag blev också lite förvånad faktiskt men men :/
Okej då förstår jag! Har en till fråga till dig som verkar kunna Customs..

Ska man ha samma skaftstyvhet på Driver/Fw/Hybrid som Järnklubborna ? Eller måste man testa det enskilt ?

Ofta är det inte samma skaftstyvhet mellan alla klubbor. Oftast är det speciellt drivern som sticker ut då många svingar lite fortare med de längre klubborna. Men det är mer än bara skaftstyvhet att ta hänsyn till när du provar ut de längre klubborna. Ett passande loft och skaftlängd är mycket viktigt och även vilket skaft och vilken skaftvikt kan vara viktig om du ska göra det ordentligt.
Citera
2013-06-10, 23:32
Medlem
Dr_Dollars avatar
Då var 50% av uppsatta mål uppnått idag!

Med 4 birdies så kom jag i mål på Par idag på en av "mina banor"...nu är det bara en kvar

Lite väl mycket svaj runt greenerna, men med tanke på att det var min 8:e runda så är jag galet nöjd.
Det är mycket kvar av golfsäsongen 2013.
Citera
2013-06-10, 23:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Då var 50% av uppsatta mål uppnått idag!

Med 4 birdies så kom jag i mål på Par idag på en av "mina banor"...nu är det bara en kvar

Lite väl mycket svaj runt greenerna, men med tanke på att det var min 8:e runda så är jag galet nöjd.
Det är mycket kvar av golfsäsongen 2013.

Bara att gratulera! Kul att det börjar bra!
Citera
2013-06-11, 00:32
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
Adams var det länge sen jag spelade med, men de är ett märke som gärna bli förbisett lite ofta. Personligen har jag tidigare tyckt de gjort bra grejer, men nu när jag inte jobbar med dem har jag tappat kollen lite grann. Men kul att du hittade något du gillar!

Dom verkar ha fått till något bra med årets modell från vad jag har läst efteråt och som det kändes. Trots att killen skruvade och skruvade på RBZ (tror dom har någon bra deal med TM eller något, då han verkade angelägen att sälja den) kom den inte i närheten, varken i längd, bollflykt eller precision. Fått väldigt lite hype och kanske även lite dåligt marknadsfört?

Citat:
Oj My bad! Bläddrade upp nu och såg att det handlade om en MW3
Jag trodde att de var hybriden som hette så, men den hette inte Speedline!

Finns en Speedline hybrid med.
Citera
2013-06-11, 01:09
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Finns en Speedline hybrid med.

Jag tror inte den heter speedline, bara Super S. På huvudet står det Super, på Fw huvudet står det Speedline. Men det spelar inte så stor roll, den verkar ju vara riktigt bra i alla fall!

Citat:
Ofta är det inte samma skaftstyvhet mellan alla klubbor. Oftast är det speciellt drivern som sticker ut då många svingar lite fortare med de längre klubborna. Men det är mer än bara skaftstyvhet att ta hänsyn till när du provar ut de längre klubborna. Ett passande loft och skaftlängd är mycket viktigt och även vilket skaft och vilken skaftvikt kan vara viktig om du ska göra det ordentligt.

Okej tack för tipsen! Ska se till att det blir riktigt gjort
Citera
2013-06-11, 09:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
I dag skickades äntligen min tredje driver från customfabriken i UK - sitter och hoppar som ett litet barn just nu
Citera
2013-06-11, 17:01
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
I dag skickades äntligen min tredje driver från customfabriken i UK - sitter och hoppar som ett litet barn just nu

haha alltså ditt garage måste vara total fullt med golfklubbor
Citera
2013-06-11, 17:19
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
haha alltså ditt garage måste vara total fullt med golfklubbor

Jag är ganska duktig på att sälja av dem jag inte gillar. Samtidigt är det bra för leverantörerna att få svettas lite.

Men har väldigt hög tro till det kommande tillskottet - ska lägga upp lite bilder när den väl dyker upp. Vacker som få
Citera
2013-06-11, 17:44
Medlem
Tjej här med 16,0 i hcp.Slår ca 170 m med drivern, Taylor Made Burner, 10,5 loft. Jag slår höga, raka drives och träffar oftast fairway.Greppet har jag långt ut mot fingrarna.Har testat olika loft, men 12 ger bara slag rakt upp i luften...

Jag behöver några extra meter med drivern. Tips för extra meter? Träna sving med extra klubbor för mer tyngd?
Citera
2013-06-11, 21:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Tjej här med 16,0 i hcp.Slår ca 170 m med drivern, Taylor Made Burner, 10,5 loft. Jag slår höga, raka drives och träffar oftast fairway.Greppet har jag långt ut mot fingrarna.Har testat olika loft, men 12 ger bara slag rakt upp i luften...

Jag behöver några extra meter med drivern. Tips för extra meter? Träna sving med extra klubbor för mer tyngd?

Utan att ha sett dig svinga är det svårt att säga vad du bör göra teknikmässigt. Faktum är att du säkert inte har mycket mer än kanske 10 meter att hämta ur en teknisk synpunkt och frågan är om de metrarna gör en stor skillnad för din score. Så länge du slår bollen kontrollerat 170 meter har du kommit långt.

Jag skulle rekommendera ett par rondanalyser och verkligen ta reda på vart du tappar dina slag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in