Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Uppställningen ser kanon ut. Däremot rakare vänterarm utan att du spänner dig för mycket samt höger armen ser ut att hänga mycket. Jag ser att du översvingar iom att du böjer vänster armen på slutet. Sen har du lite väl bred stans, försök ha axelbredd.
Har ett par frågor - Killen tvingas praktisk taget komma inifrånnoch ut på grund utav uppställningen och du tycker den är kanon, hade han slagit en driver hade jag kunnat hålla med men så är ju ej fallet på sving no 1.
Nummer två - Översving? Killen har inte ens klubban parallell med backen och du anser att det är Översving? Hade han sagt att han försöker lira Natural Golf så stämmer det men annars? Hur hade du tänkt att klubban ska komma parallell med markenutan att böja leading arm?
Det fetmarkerade - det absolut bästa tips jag kan ge alla. Säg inte bara vad de gör och att de ska ändra det, det får spelaren att prova det i ett par slag, lyckas denne inte då så går han tillbaka och slänger bort ditt tips direkt. Människor behöver veta VARFÖR de ska göra saker, vad de kommer få för sina ändringar. Att säga "det är fel gör såhär" funkar i 99 av 100 fall inte.