2012-06-19, 01:57
Medlem
användarnmnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2kgbenfritt
Tjena! Är verkligen kass med drivern, slår högst 140 meter, pinsamt! slagen går högt och alltid slice. Men iallafall till frågan, skulle vilja ha en förlåtande och bra driver och såg att dom hade rea på Ping G15 för 1300:-. ÄR det något att rekommendera? har för övrigt 22 i hcp.
Måste bara fråga, är du säker på att du har räknat rätt när det kommer till poäng efter dina rundor? 22 i hcp när man inte kan slå drivern längre än 140m och dessutom slicea låter i mina öron konstigt.
Citera
2012-06-19, 02:19
Medlem
hunddagiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
http://www.youtube.com/watch?v=bMkVm1rF5AA

Uppdatering på svingen. Vad tycker ni är bra respektive dåligt?

Ser OK ut. Din uppvridning är off och behöver korrigeras. Testa att klämma fast en headcover under i din högra armhåla och gör sedan din baksving. Åker headcovern i backen så ligger du helt fel. Titta på lite youtube-videos om just uppvridning så kanske du förstår vitsen.

Hoppas du blev lite klokare och återkom gärna med lite resultat.
Citera
2012-06-19, 07:50
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av användarnmnet
Måste bara fråga, är du säker på att du har räknat rätt när det kommer till poäng efter dina rundor? 22 i hcp när man inte kan slå drivern längre än 140m och dessutom slicea låter i mina öron konstigt.

Drivern är kanske kvar i bagen på grund av detta? Så var det för mig i början och jag slog alltid ut med en järnetta eller järntrea. Idag vet jag inte hur det skulle gå med järnettan.
Citera
2012-06-19, 08:34
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Rörelsen över lag är bra, det som sinkar dig helt och hållet är din uppställning. Du kanske ser själv hur trångt det är mellan dina händer och dina lår när du slår järn? Detta gäller inte när du slår drivern eftersom du då har närmare raka armar vilket skapar lite mer plats men istället tar bort hävstångseffekten som handlederna genererar.

Vad du behöver är ingen headcover under armen eftersom du med din uppställning inte kommer kunna genomföra den rörelsen ordentligt utan det kommer bara skapa en ny kompensation. Jobba med din uppställning först och främst, böj lite mer i knäna och böj hela överkroppen framåt ifrån höfterna och bibehåll ryggen rak. Det blir då enklare för dig att vrida ryggen åt båda håll och armarna bör röra sig lite naturligare.

http://www.google.se/imgres?um=1&hl=...9,r:6,s:0,i:87

Jag hittade någon som visade på McIlroy precis vad jag velat visa på dig!
Citera
2012-06-19, 08:36
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av användarnmnet

Du anar nog inte hur många nybörjare (och damer) som faktiskt slår bollen längre med järn fem än vad de gör med sin driver. Dessutom är det sällan man behöver slå bollen särskilt långt när du har 18+ i HCP, så länge obllen bara är med.

Däremot kommer personen i fråga snart få problem med att prestera utan några större längder.
Citera
2012-06-20, 16:36
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Någon som har bra koll på begagnade klubbor och prissättning?
Har ett par ordentligt slitna/användna Titleist AP2or från säsongen 2010 med lite stenträffar och lite sånt snyggt med helt nya dubbelkordade grepp. Vad tror ni de går att sälja för?

Blocket och liknande visar allt mellan 4 och 6 tusen vilket jag tycker låter skyyhögt.
Citera
2012-06-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Någon som har bra koll på begagnade klubbor och prissättning?
Har ett par ordentligt slitna/användna Titleist AP2or från säsongen 2010 med lite stenträffar och lite sånt snyggt med helt nya dubbelkordade grepp. Vad tror ni de går att sälja för?

Blocket och liknande visar allt mellan 4 och 6 tusen vilket jag tycker låter skyyhögt.

Sålde iväg mina x22 tour 3-9 i liknande skick för 3 lax till en polare. Kompispris till viss del men jag är nöjd att bli av med dem. De hade också nya golfpride cord greppen.
Citera
2012-06-20, 18:56
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Sålde iväg mina x22 tour 3-9 i liknande skick för 3 lax till en polare. Kompispris till viss del men jag är nöjd att bli av med dem. De hade också nya golfpride cord greppen.

3 papp hade jag varit förbaskat nöjd med jag, får väl bli utgångspris på Blocket kanske.
Citera
2012-06-21, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
3 papp hade jag varit förbaskat nöjd med jag, får väl bli utgångspris på Blocket kanske.
Ja max 3 3 och halvt. Har en kompis som säljer AP2 också samma grepp, 3 tusen går han ut med också.
Citera
2012-06-21, 23:51
Medlem
Citat:

Uppställningen ser kanon ut. Däremot rakare vänterarm utan att du spänner dig för mycket samt höger armen ser ut att hänga mycket. Jag ser att du översvingar iom att du böjer vänster armen på slutet. Sen har du lite väl bred stans, försök ha axelbredd.
Citera
2012-06-21, 23:54
Medlem
Oj, såg nu att du var vänsterspelare så det ska vara högerarm.
Citera
2012-06-22, 05:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Uppställningen ser kanon ut. Däremot rakare vänterarm utan att du spänner dig för mycket samt höger armen ser ut att hänga mycket. Jag ser att du översvingar iom att du böjer vänster armen på slutet. Sen har du lite väl bred stans, försök ha axelbredd.

Har ett par frågor - Killen tvingas praktisk taget komma inifrånnoch ut på grund utav uppställningen och du tycker den är kanon, hade han slagit en driver hade jag kunnat hålla med men så är ju ej fallet på sving no 1.

Nummer två - Översving? Killen har inte ens klubban parallell med backen och du anser att det är Översving? Hade han sagt att han försöker lira Natural Golf så stämmer det men annars? Hur hade du tänkt att klubban ska komma parallell med markenutan att böja leading arm?

Det fetmarkerade - det absolut bästa tips jag kan ge alla. Säg inte bara vad de gör och att de ska ändra det, det får spelaren att prova det i ett par slag, lyckas denne inte då så går han tillbaka och slänger bort ditt tips direkt. Människor behöver veta VARFÖR de ska göra saker, vad de kommer få för sina ändringar. Att säga "det är fel gör såhär" funkar i 99 av 100 fall inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in