2011-10-24, 21:28
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Haha.

"Clint, you made 4 on twelveth and the rest was threes, correct?"

5:a på sexan också! Men sjukt imponerande, 11 slag före tvåan!

Har Luke treputtat nu alltså? Han hade nån sjuk streak på 434 hål eller nåt utan en treputt senast jag såg statsen i fredags eller lördags.

Ska för övrigt spela Bro-Hof Castle course imorgon!
Citera
2011-10-24, 21:40
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie

Fan vad kul! Har hört att den håller lika bra klass på spelfältet som Stadium Course men att den kanske är lite lättare för oss amatörer att njuta av.

Svinga lugnt!
Citera
2011-10-24, 21:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
5:a på sexan också! Men sjukt imponerande, 11 slag före tvåan!

Har Luke treputtat nu alltså? Han hade nån sjuk streak på 434 hål eller nåt utan en treputt senast jag såg statsen i fredags eller lördags.

Jag sköt 83 med en birdie...knäcker du det får du 12 kr

Slår du i vattnet på 17:e blir du skyldig ALLA i tråden en bärs!

En fullständig resumè vill vi ha imorrn kväll...det vet du va?
Citera
2011-10-24, 22:08
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Låter som en dålig deal, men jag tar den om jag någonsin ska spela den.
Citera
2011-10-25, 20:24
Medlem
Whatevahs avatar
Återupptog golfen efter 11-12 år i mitten på sommaren och det har gått ok. Kommer sluta lite under 20 i hcp när året tar slut.

Det jag funderar lite över hur stor skillnad klubborna gör i längd osv. Jag spelar med de klubbor jag hade när jag slutade och borde då vara runt 13-15 år gamla och av något obskyrt märke. Finns det många meter och precision att hämta här eller överlever jag med mina klubbor ett tag till?
Citera
2011-10-25, 21:01
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Hah! Långt ifrån några 83 tyvärr! Har inte ens vågat räkna.
Oklart nog blev det drivern som funkade bra idag, med järn och närspel som krackelerade! Duffade säkert 4-5 korta pitchar in till green
Testade att hovra drivern istället för att grunda den (mest pga på rangen så fick jag inte bollen tillräckligt långt ner pga matta) och vips så satt drivern spikrakt (sånär som på två hål). Från att ha haft grava problem med den senaste rundorna, till mitt i fairway. Typiskt att komma på detta sista eller näst sista rundan för året.

Banan var i riktigt riktigt bra skick för att ha blivit dressad och hålpipad. Greenerna rullade bra och fairways var fina också.
Har inte lirat Stadium course, så kan inte kommentera de emellan, men den var ganska lätt. Trots knackigt spel. Relativt kort också, och tror nog vi hade kunnat spela vit utan några som helst problem. Snarare hade det gått bättre då avstånden in till green efter drive hade blivit lite bättre. 3/4-slagen med pitchen satt inte som de brukar.

Satte inte bollen i vattnet på 17:e, försökte slå en trekvartssjua in, men den blev lite väl lös och hamnade kort Spelpartnern satte den dock i vattnet...

Helt klart värt sina 500 kr!
Citera
2011-10-26, 00:50
Medlem
ErPupones avatar
Jag ser inte detta som ett nybörjarinlägg, skulle moderator tolka det så får han helt enkelt flytta på den =)

I slutet av förra sommaren införskaffade jag ett golfset, Callaway X22. Utöver detta köpte Cleveland wedge (53 gr) och en Nike wedge (58 gr). Sedan tidigare har jag en Callaway diablo edge driver samt hybrid av samma märke. Jag började lira i juni i år och har kört i snitt två ggr/vecka. Nu är jag nere på 14,3 och helt plötsligt börjar mina golfpolare snacka om att jag ska skaffa bladklubbor och fler wedgar "för att kunna komma ner på riktigt lågt handicap".
Är det verkligen så jäkla noga? Skiljer det så mycket på klubbor? Jag är rätt vidskeplig av mig och gillar inte alls att byta grejer =)
Citera
2011-10-26, 09:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Återupptog golfen efter 11-12 år i mitten på sommaren och det har gått ok. Kommer sluta lite under 20 i hcp när året tar slut.

Det jag funderar lite över hur stor skillnad klubborna gör i längd osv. Jag spelar med de klubbor jag hade när jag slutade och borde då vara runt 13-15 år gamla och av något obskyrt märke. Finns det många meter och precision att hämta här eller överlever jag med mina klubbor ett tag till?

Det finns mycket längd och garanterat mycket förlåtelse att hämta från nyare klubbor vilket troligen också resulterar i bättre precision. Det är svårt att säga hur mycket du tjänar utan att se dig slå och liknande men en klar ökning kommer du få av nyare klubbor.

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag ser inte detta som ett nybörjarinlägg, skulle moderator tolka det så får han helt enkelt flytta på den =)

I slutet av förra sommaren införskaffade jag ett golfset, Callaway X22. Utöver detta köpte Cleveland wedge (53 gr) och en Nike wedge (58 gr). Sedan tidigare har jag en Callaway diablo edge driver samt hybrid av samma märke. Jag började lira i juni i år och har kört i snitt två ggr/vecka. Nu är jag nere på 14,3 och helt plötsligt börjar mina golfpolare snacka om att jag ska skaffa bladklubbor och fler wedgar "för att kunna komma ner på riktigt lågt handicap".
Är det verkligen så jäkla noga? Skiljer det så mycket på klubbor? Jag är rätt vidskeplig av mig och gillar inte alls att byta grejer =)

Absolut ingen anledning att byta dem klubborna. Det jag kanske skulle föreslå är en spoon för att fylla hoppet mellan Drivern och hybriden. Annars är det bara träning som gäller för att komma neråt, X22orna är bra klubbor en bra stund till!

På tal om något helt annat - Försäsongsträning?
Någon som planerar någon speciell träning under vintern för att förbättra sina resultat på golfbanan nästa år?
Senast redigerad av KinG-NothinG 2011-10-26 kl. 10:21.
Citera
2011-10-26, 16:46
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
På tal om något helt annat - Försäsongsträning?
Någon som planerar någon speciell träning under vintern för att förbättra sina resultat på golfbanan nästa år?

Jag har faktiskt finulat lite grann på att skaffa ett säsongskort på "inomhus"-rangen.
Jag skulle kunna nyttja detta som friskvård och därmed få det betalt av jobbet...

Men jag vet inte hur jävla kul det är att stå och dunka bollar hela vinter, finns förvisso ett litet gym man får tillgång till också, men kanske är smartast att köpa ett "riktigt" gymkort och böja lite stål istället..
Citera
2011-10-26, 18:11
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield
Jag har faktiskt finulat lite grann på att skaffa ett säsongskort på "inomhus"-rangen.
Jag skulle kunna nyttja detta som friskvård och därmed få det betalt av jobbet...

Men jag vet inte hur jävla kul det är att stå och dunka bollar hela vinter, finns förvisso ett litet gym man får tillgång till också, men kanske är smartast att köpa ett "riktigt" gymkort och böja lite stål istället..

Känslan är att det är väldigt tråkigt och ger lite, även om du behåller bollkänslan och touchen. Tror isf att man kan tjäna på att köpa ett gymkort. Viktigt är dock att man i samband med gympass kör rörlighet (framförallt i axlar). Jag har genom innebandyn kört mycket bålträning och det känner jag att jag har grym nytta av på golfbanan så det skulle jag rekommendera =)

Jag har ett ovanligt stort sug för att åka en vecka i början av nästa år till varmare breddgrader och lira några rundor. Har någon erfarenhet av en sådan resa? Är lite orolig över hur bagen kommer bli behandlad efter att ha sett vad som hände med systersonens barnvagn efter familjens solsemester
Citera
2011-10-26, 18:40
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Känslan är att det är väldigt tråkigt och ger lite, även om du behåller bollkänslan och touchen. Tror isf att man kan tjäna på att köpa ett gymkort. Viktigt är dock att man i samband med gympass kör rörlighet (framförallt i axlar). Jag har genom innebandyn kört mycket bålträning och det känner jag att jag har grym nytta av på golfbanan så det skulle jag rekommendera =)

Min erfarenhet säger att det blir jävligt tråkigt också. Jag minns hur jag under min tid på golfgymnasie "höll igång" svingen en hel vinter vilket slutade med att när säsongen kickade igång så var man knappt spelsugen alls.
Rörlighet är bra! Jag tänkte bli biff och slå feta drives

Citat:
Jag har ett ovanligt stort sug för att åka en vecka i början av nästa år till varmare breddgrader och lira några rundor. Har någon erfarenhet av en sådan resa? Är lite orolig över hur bagen kommer bli behandlad efter att ha sett vad som hände med systersonens barnvagn efter familjens solsemester

Jag har inte åkt på någon sådan "uppstyrd" golfresa förut. Men en gång åkte jag till mallorca och då fick klubborna åka med.
Har även bilat genom USA och då tog jag självklart med bagen också. Båda gångerna har klubborna klarat sig fint.
Jag brukar linda en handduk mellan klubbhuvuden och övre delen av skaften. Den nedre delen skyddas av greppen och bagen. Sen packar jag hela skiten i ett resefodral så får det bära eller brista. Det är det värt!

På fredag bär det av till Fillipinerna men blir nog att hyra klubbor där om jag blir spelgsugen!
Citera
2011-10-26, 19:06
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield

Personligen tycker jag att det kan vara lönt med inomhusträning sista månaden innan man kan börja utomhus på riktigt. Det vill säga där jag bor är det i början av mars. Eller om du faktiskt har någon att jobba teknik med alltså en tränare av något slag. Att åka och dunka bollar en timme en gång i veckan under hela vintern gör ju som du säger att man blir trött på skiten bara. Dessutom är det svårt att avgöra vad bollen faktiskt gör, beroende på nivå tror jag att risken att man försämrar förutsättningarna är ganska stor om man gör det bara "för att".

Personligen blir det ingen inomhusträning för mig alls. Åker och arbetar mars och april i Spanien istället så då är man igång lagom till att det drar igång här hemma! Gym blir det med lätta vikter och explosivitetsträning om det blir någon skrotlyftning alls. Har förstört mig tillräckligt på gymmet som det är... Däremot blir det en jävla massa kondition och intervallträning ute.

Citat:

Som Luke säger, kör på resefodral och fyll ihåligheterna bland klubbhuvudena med handduk eller annat mjukt så brukar det gå alldeles utmärkt. Har rest alldeles för många gånger med golfbagar och det enda som hänt mig är att puttern böjts eller fått en smäll under resan men jag kontaktade snällt SAS och fick 1500 spänn för besväret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in