2008-10-04, 06:15
Medlem
Magnetkameran visade ett diskbråck i ländryggen och nu funderar jag på om golfen är boven i dramat. Har hört att det är vanligt med diskbråck för golfspelare. Är det någon mer här som drabbats?
Citera
2008-10-05, 21:19
Medlem
GrovSnus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael123
Magnetkameran visade ett diskbråck i ländryggen och nu funderar jag på om golfen är boven i dramat. Har hört att det är vanligt med diskbråck för golfspelare. Är det någon mer här som drabbats?
Inte drabbats själv men det är ju som sagt många proffs som drabbas av diskbråck vilket inte är så konstigt med tanke på dem rörelserna man utför och hur ofta proffsen gör detta.
Citera
2008-10-06, 02:53
Medlem
När jag slutade spela för 12 år sen hade jag 11 i handicap. Ska börja spela igen. Hur gör man då med handicapet? Jag är ju mycket sämre nu.
Citera
2008-10-06, 02:58
Medlem
the_demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor
När jag slutade spela för 12 år sen hade jag 11 i handicap. Ska börja spela igen. Hur gör man då med handicapet? Jag är ju mycket sämre nu.
Vet inte riktigt men. men spela ett par rundor och se vart du hamnar..
Har för mig att man får höja sig hur mycket som helst.
Citera
2008-10-06, 15:16
Medlem
GrovSnus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor

Tror du kan gå till din hemmaklubb och be dem höja ditt HCP!
Citera
2008-10-08, 18:21
Medlem
master_bs avatar
Rörde en golfklubba för första gången i mitt liv förra veckan. Hängde med ett par arbetskamrater till en driving range och slog lite bollar. Har hela mitt liv dissat golf som en kärringsport , men nu jävlar, kan inte sluta tänka på den dagen!

Så jävla roligt! Och svårt! Ska definitivt spela mera, men är som sagt helt totalt nybörjare. Vad ska man börja med innan man snubblar in på en golfklubb? Är det en bra idé att kanske fortsätta med att slå ut lite bollar på driving range till att börja med för att få in swingen?

Någon som kan rekommendera någon bra driving range och golfklubb i Göteborg med omnejd?

Mvh

Bizzleman
Citera
2008-10-08, 19:01
Medlem
GrovSnus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_b
Rörde en golfklubba för första gången i mitt liv förra veckan. Hängde med ett par arbetskamrater till en driving range och slog lite bollar. Har hela mitt liv dissat golf som en kärringsport , men nu jävlar, kan inte sluta tänka på den dagen!

Så jävla roligt! Och svårt! Ska definitivt spela mera, men är som sagt helt totalt nybörjare. Vad ska man börja med innan man snubblar in på en golfklubb? Är det en bra idé att kanske fortsätta med att slå ut lite bollar på driving range till att börja med för att få in swingen?

Någon som kan rekommendera någon bra driving range och golfklubb i Göteborg med omnejd?

Mvh

Bizzleman

Va kul att du upptäckt vilken rolig sport golf faktiskt är. Många säger precis som du gjorde, det där ska jag aldrig börja med, sen så är dem fast när dem väl har slagit några bollar.
Mitt tips är att fortsätta dra ut med jobbarpolarna och slå lite bollar på rangen. Gå på någon pay 'n play bana där alla får spela även fast man inte har "grönt kort"... se på www.golf.se för att leta efter pay 'n play banor i göteborgs området..
Citera
2008-10-09, 19:03
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av master_b

Mvh

Bizzleman

Tänkte som dig förut bara kärringar som spelar golf
Nu har man spelat golf i 4 år på pay ´n play banor
och tog grönt kort för ca en mån sen.

Nu länktar man till nästa vår, så blir det många rundor
och tjejen blir inte glad
Citera
2008-10-10, 15:50
Medlem
Fickludds avatar
Vi gick ut på Viksbergs GK klockan åtta i morse i skönt väder. Många fairways var mycket vattensjuka, flera bunkrar var vattenfyllda och flera fairways var angripna av vildsvin. Fairway på 17de hålet var på ett område som en 300 kvadratmeter dåligt plöjd åker.

Men greenfeen var på 350 kronor, precis som vanligt! Dåligt Viksberg.
Citera
2008-10-10, 16:55
Medlem
Fickludds avatar
Vi gick ut på Viksbergs GK klockan åtta i morse i skönt väder. Många fairways var mycket vattensjuka, flera bunkrar var vattenfyllda och flera fairways var angripna av vildsvin. Fairway på 17de hålet var på ett område som en 300 kvadratmeter dåligt plöjd åker på grund av vildsvinen.

Citera
2008-10-10, 16:56
Medlem
pireces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Vi gick ut på Viksbergs GK klockan åtta i morse i skönt väder. Många fairways var mycket vattensjuka, flera bunkrar var vattenfyllda och flera fairways var angripna av vildsvin. Fairway på 17de hålet var på ett område som en 300 kvadratmeter dåligt plöjd åker på grund av vildsvinen.

gött att du postar samma inlägg en timma senare än det första.
Citera
2008-10-10, 17:22
Medlem
Fickludds avatar
Jag vet. Jag klantade mig när jag skulle förtydliga att det var vildsvinen som var orsaken till förstörelsen på 17de fairway.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in