Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-24, 14:28
  #1
Medlem
Vaknade idag och tog på mig en ”fin” blå t-shirt för första gången på länge. När jag kollade i spegeln var jag fuuuul som fan och blev rent utsagt helt deprimerad. Men senare tog jag av t-shirten o tog på mig en mycket fin långärmad tröja, och helt plötsligt kände jag mig fin och proffsig i utseendet igen. Har känt till sedan tidigare att jag är ful när jag har T-shirt på mig. Men är det bara jag som känner det här eller? Kan tillägga att jag är en kille på ca 170cm. Kanske ser T-shirt inte bra ut på korta killar? Men har faktiskt sett många som är fula i Tshirt?

Känner ni också så här? Reflektera gärna över detta lite
Citera
2018-01-24, 14:32
  #2
Medlem
franges avatar
Börja träna. Det handlar om hur du fyller upp t-shirten.
Citera
2018-01-24, 14:35
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Börja träna. Det handlar om hur du fyller upp t-shirten.
Men haha, jag tränar redan och har ganska mycket muskler också. Jag venne hur jag ska förklara. Det är ansiktet som blir ful av T-shirten. Den får min panna att sticka fram och se större ut än den är, men så äre inte med långärmade tröjor
Citera
2018-01-24, 14:35
  #4
Medlem
Din vikt är minst lika relevant som din längd.
Citera
2018-01-24, 14:35
  #5
Medlem
Bonnatorps avatar
Upplever sällan att plagg gör människor märkvärt fulare än de redan är på egen hand. Däremot har jag mycket svårt för tvärrandigt eftersom en efterbliven kille i min grundskoleklass alltid hade tvärrandigt.
Även pastellfärger är lite gräsligt, men det tycker väl alla?

Handlar det däremot om passformen är den en annan sak.
Tjockisar i kläder som spänner åt och tunnisar i enorma byxor är lite svåra att respektera.
Citera
2018-01-24, 14:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Din vikt är minst lika relevant som din längd.
Jag är vältränad. Det är inte själva kroppen som är problemet här utan det är ansiktet som ser fulare ut när jag har tshirt på mig. Lite svårt o förklara men hoppas ni förstår
Citera
2018-01-24, 14:41
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
T-shirt är egentligen en undertröja man har under skjortan. Egentligen inget konstigt att man inte ser välklädd ut i endast en undertröja, när man tänker efter lite.

För min del är T-shirt ett sommarplagg tillsammans med kortbyxor och flip-flops, inget man går omkring i under vintern, direkt. I januari ser man faktiskt oklädd ut på våra breddgrader.
Citera
2018-01-24, 14:42
  #8
Medlem
note-its avatar
Du har väl en massa fula tatueringar på armarna som svärtar ner upplevelsen av att se dig i ansiktet.
Citera
2018-01-24, 14:44
  #9
Medlem
AX64s avatar
T-shits är tänkta som billiga plagg som du torkar dina smutsiga händer på när du behöver det, inte som modeaccessoirer som får dig att se så het som möjligt ut. Du får köpa frack och prova igen.
Citera
2018-01-24, 14:44
  #10
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs
Men haha, jag tränar redan och har ganska mycket muskler också. Jag venne hur jag ska förklara. Det är ansiktet som blir ful av T-shirten. Den får min panna att sticka fram och se större ut än den är, men så äre inte med långärmade tröjor

Då låter det ju snarare som att det är du som inbillar dig det.

Fråga någon bekant om ifall de tycker samma sak, dvs tredjepartsåsikt. För jag tror bara fulheten sitter i ditt huvud då.
Citera
2018-01-24, 15:03
  #11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs
Vaknade idag och tog på mig en ”fin” blå t-shirt för första gången på länge. När jag kollade i spegeln var jag fuuuul som fan och blev rent utsagt helt deprimerad. Men senare tog jag av t-shirten o tog på mig en mycket fin långärmad tröja, och helt plötsligt kände jag mig fin och proffsig i utseendet igen. Har känt till sedan tidigare att jag är ful när jag har T-shirt på mig. Men är det bara jag som känner det här eller? Kan tillägga att jag är en kille på ca 170cm. Kanske ser T-shirt inte bra ut på korta killar? Men har faktiskt sett många som är fula i Tshirt?

Känner ni också så här? Reflektera gärna över detta lite

Då är vi två. Jag ser också för jävlig ut i T-shirt.
Citera
2018-01-24, 15:04
  #12
Medlem
Enzymes avatar
Det är en jävla skillnad på olika modeller och märken också. Innan jag köper T-shits måste jag alltid prova så jag hittar en modell som passar min kropp. Jag är bredaxlad men har relativt smal hals vilket ställer till problem. Vidare är ofta ärmarna för små på många modeller och sen hatar jag när en T-shit är för kort. Viss passform gör att man ser biffigare ut och mindre fet. Med fel modell blir det tvärtom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback