Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-01-24, 15:41
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Breakinglegs
Vaknade idag och tog på mig en ”fin” blå t-shirt för första gången på länge. När jag kollade i spegeln var jag fuuuul som fan och blev rent utsagt helt deprimerad. Men senare tog jag av t-shirten o tog på mig en mycket fin långärmad tröja, och helt plötsligt kände jag mig fin och proffsig i utseendet igen. Har känt till sedan tidigare att jag är ful när jag har T-shirt på mig. Men är det bara jag som känner det här eller? Kan tillägga att jag är en kille på ca 170cm. Kanske ser T-shirt inte bra ut på korta killar? Men har faktiskt sett många som är fula i Tshirt?

Känner ni också så här? Reflektera gärna över detta lite


Många t-shirts är billiga med fula modeller, eller så har du en kropp som
gör det svårt att hitta en modell som passar dig. Om du skulle gå till en skräddare
hur skulle du vilja att han/hon gjorde t-shirten. Hur lång ska den vara, ska den vara tight
eller stor, hur ska ärmarna vara, korta/längre/tighta?, hur ska halsen vara? Vad för tyg väljer du?
Hur formar sig tyget efter din kropp, hur pass bra håller sig formen efter att du tvättat den?
Vilken färg ska den ha, vilken ton i den färgen gillar du bäst?
Ska den vara enfärgad eller ha något tryck? Vad gillar du? Hur känner du dig när du provar den?
Snygg, ful, fet, smal, vältränad, tanig,töntig, cool, smart, korkad? Hur mycket värderar
du det du har på dig? Passar t-shirten till dina andra kläder?

Det finns många olika modeller, du kanske bara inte har hittat rätt, eller så gillar du helt enkelt
inte t-shirts som plagg så strunta bara i det isåntfall och använd långärmat och linnen om du gillar det bättre.
Citera
2018-05-13, 20:09
  #14
Medlem
QwertySalms avatar
Träna eller ha på dig linne istället
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback