2018-01-26, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Framförallt stapelvara bland dekadenta sodomiter.

"Another reason for the historic popularity of amyl nitrite among people twenty-five and older had to do with the muscle-relaxing effects of the drug. Sherry points out that "nitrite abusers tend to be looking for different effects from the other inhalant abusers." The heart isn't the only muscle that amyl nitrite relaxes; other muscles throughout the body are affected by it as well. As a result, amyl nitrite has gained a reputation as a sexual aid, especially among gay men. In fact, the drug has a long history of use by members of the gay community. Medical experts have linked amyl nitrite abuse with unsafe sexual activity, prompting fears that users have a higher risk of developing AIDS (acquired immunodeficiency syndrome) and other sexually transmitted diseases."

http://www.encyclopedia.com/medicine...s/amyl-nitrite

Tack för länken.
Det låter definitivt mindre bra att "poppers" gör att även hjärtats muskler slappnar av. Skitfarligt, ju.
Citera
2018-01-26, 08:11
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag kunde som en hypotetisk pillerdoktor ordinerat honom en ordentlig dos fentanyl, om jag visste om hans utsvävningar i perversitetens tecken. En blottare eller "ful gubbe" som det hette på sextiotalet. En gång kom polisen med Valianten och hämtade en sån. Denne hade lockat till sig barn med godis han sprutat på. Även i deras åsyn.

Han fick helt säkert några år.
Knappast några år.
Känner till ett liknade fall på 80 talet. Där var det värre och äcklet kom undan utan fängelse.
Denne juvel har ju inte vad vi vet snuskat med barn, även om det brukar vara så med dessa pervon.
Just HBTQ äckel av det manliga könet är ju grovt övrerrepresenterade då det gäller pedofili.
Hoppas att detta pervo inte ännu gått på barn.
SVT borde kolla lite bättre innan de anställer....
Citera
2018-01-26, 08:16
Medlem
Knivur-273s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Knappast några år.
Känner till ett liknade fall på 80 talet. Där var det värre och äcklet kom undan utan fängelse.
Denne juvel har ju inte vad vi vet snuskat med barn, även om det brukar vara så med dessa pervon.
Just HBTQ äckel av det manliga könet är ju grovt övrerrepresenterade då det gäller pedofili.
Hoppas att detta pervo inte ännu gått på barn.
SVT borde kolla lite bättre innan de anställer....
Glöm inte att lagarna, eller i alla fall tolkningarna var hårdare ~1966

Det var på den tiden när polisen åkte Plymouth Valiant / Volvo Amazon / Volksvagen och hade koppel, vit batong och spänst i ryggen.
Senast redigerad av Knivur-273 2018-01-26 kl. 08:19.
Citera
2018-01-26, 09:55
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Är du säker på att han ens har fast anställning? Vanligt med projektanställningar inom SVT och då blir det inga massiva avgångsvederlag om man skämt ut sig fullständigt.

Tror du har rätt. Nyhetsankare och reportrar går kanske rent av på timmar eller har avtal som förlängs kanske halvårsvis?

Då blir det inga större summor i handen för Farsan utan han får börja med bögporren snabbt om det ska bli pengar till poppers. Hur lång karantäntid har seriösa porrproducenter innan skådisarna kan börja jobba?

Jag kan ju säga att med Farsans livsstil skulle han aldrig få bli blodgivare.
Citera
2018-01-26, 09:55
Bannlyst
Nu är ju den här tråden i princip över i och med att Jonas blivit borttvingad från arbetet.
I och med det tänkte jag sammanfatta mina känslor inför vad som har hänt.

I en värld av nymoralism där det högsta är att "hålla på sig", ledd av en generation vars främsta livsmål är att producera skäggolja av kallpressade rubiner, alternativt att sälja hemgjorda plumskuddar för att det inte ska låta plums när man bajsar, så står Jonas Berring för något helt annat.

Jonas står för en era där män tog tag i problemet med egna händer till dess att de fick utlösning på saken. Han står för en era där män fick vara sexuella varelser, utan att för den skull vara förövare. Berring står upp för att det ska vara okej att vara sig själv fullt ut, att det ska vara okej att vara excentrisk och lite "ute där".
Jonas är ett tidshistoriskt dokument från en era där ens nattklubbsfestarhelg slutade med att man två dagar i rad blev utkastad från Östberlin av k-pistbeväpnade soldater genom Checkpoint Charlie. En tid när män var män, kvinnor var kvinnor, och bögar storstilat bögade utav bara fan.
Nej, nu ska vi vara moraliska personer som inte festar likt Caligula, inte har sex, inte är män, inte är kvinnor, och inte bögar på som Julius Caesar när han invaderade Gallien.
Återigen, Jonas behöver inte världen, världen behöver Jonas. Jonas, fräls oss ifrån ondo...
Citera
2018-01-26, 09:59
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Där har du bara köttfel, det är redan bevisat att kvinnliga nyhetsankare är precis lika illa däran, om inte värre.
Ingela Agardh brukade sitta och läsa nyheterna med naken underkropp. Det får ju Jonas att verka barnslig då själva snuskandet skedde i direktsändning på Sveriges största program med tittarsiffror som inget program har i dag på grund av det ökade utbudet.
Utöver det så var ju Agardhs göranden rena MeToo-övergrepp mot övrig personal som alltså fick se henne knata till nyhetsbordet med naken kropp...

Ok?
Så kvinnliga svenska nyhetsuppläsare är värre och som bevis en numera död tv-journalist.
Inte nog med det hon dog för 10 år sedan..
Det måste verkligen krylla av kvinnliga nyhetsuppläsare som onanerar och knullar på cam /film och lägger upp det sedan du drar till med en tanta som dog för 10år sedan.

Du kanske kan länka eller bevisa att hon satt med bar underkropp i TV?
Googlar man hennes namn kommer det mest upp en massa om hennes bok och att hon dog i cancer..

Kunde man se Ingelas påstådda nakna underkropp i TV?

Och nej... jag tycker onanerande på gym och dildolekar som man kan se är värre än evt nakna underkroppar som man inte kan se.
Citera
2018-01-26, 10:07
Bannlyst
Citat:
Nu är ju den här tråden i princip över i och med att Jonas blivit borttvingad från arbetet.

I en värld av nymoralism där det högsta är att "hålla på sig", ledd av en generation vars främsta livsmål är att producera skäggolja av kallpressade rubiner, alternativt att sälja hemgjorda plumskuddar för att det inte ska låta plums när man bajsar, så står Jonas Berring för något helt annat.

Jonas står för en era där män tog tag i problemet med egna händer till dess att de fick utlösning på saken. Han står för en era där män fick vara sexuella varelser, utan att för den skull vara förövare. Berring står upp för att det ska vara okej att vara sig själv fullt ut, att det ska vara okej att vara excentrisk och lite "ute där".
Jonas är ett tidshistoriskt dokument från en era där ens nattklubbsfestarhelg slutade med att man två dagar i rad blev utkastad från Östberlin av k-pistbeväpnade soldater genom Checkpoint Charlie. En tid när män var män, kvinnor var kvinnor, och bögar storstilat bögade utav bara fan.
Nej, nu ska vi vara moraliska personer som inte festar likt Caligula, inte har sex, inte är män, inte är kvinnor, och inte bögar på som Julius Caesar när han invaderade Gallien.
Återigen, Jonas behöver inte världen, världen behöver Jonas. Jonas, fräls oss ifrån ondo...
Är det ok för att han är ensam om detta beteende? Eller är det forfarande ok om alla människor beter sig på detta vis, eftersom det är ok? Så när alla dina kollegor går och sprutar sperma på din skärm och det luktar bajs när de sitter bredvid och trycker en dildo i analen, kommer du tycka det är lika härligt befriande då?

Du är uppenbart sinnesförvirrad.
Senast redigerad av Alltidxx 2018-01-26 kl. 10:09.
Citera
2018-01-26, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Du är uppenbart sinnesförvirrad. Är det ok för att han är ensam om detta beteende? Eller är det forfarande ok om alla människor beter sig på detta vis, eftersom det är ok. Så när alla dina kollegor går och sprutar sperma på din skärm och det luktar bajs när de trycker dildosar i analen, kommer du tycka det är lika härligt befriande då?

Du har fel.

Jag har rätt.

Om fler människor bejakade sin sexualitet istället för att garderoba på flashback skulle vi antagligen få en bättre värld.

Att inte bejaka sin sexualitet genom avhållsamhet har genom katolska präster visat sig leda till allsköns perverst beteende, såsom men inte begränsat till, barnvåldtäkter.

I takt med att dagens ungdomar avhåller sig från sex så får vi alltfler gruppvåldtäkter, pedofiler, och allsköns andra vidrigheter.
Jonas står för att tillfredsställa sig själv, inte våldta andra.

Du har fel.
Citera
2018-01-26, 10:15
Medlem
swimp78s avatar
Måste bara undra hur folk som pratar om "moralism" osv tänker.

Ja, att han spelar in amatörporr och runkar och har dildos i röven på massa sajter må vara hans ensak - men är man ett offentligt ansikte i nyhetsuppläsning funkar inte det. Så enkelt är det. Var inte vissa klipp typ inspelade på tv-huset också? Det spekulerades om det i AMK Morgon, typ att han hade kostym på sig och satt i nån sorts loge och där satt och stoppade upp jättedildon i röven. Sen det där med offentlig blottning på gymmet osv.
Klart att det isf inte går hand i hand med anställning som förtroendeingivande offentlig person och nyhetsuppläsare. Man måste vara korkad om man inte fattar det.

Dock önskar jag honom lycka till, det är ju lite coolt ändå att vara så obrydd. Som jag sa, kanske kan något sköööönt produktionsbolag i Stockholm välkomna honom? Filip och Fredriks kanske? Han kan få speciella restriktioner för tillgång till personalutrymmena så är det lugnt kanske.
Senast redigerad av swimp78 2018-01-26 kl. 10:18.
Citera
2018-01-26, 10:16
Medlem
Ratads avatar

Det var en fin text!

Även om jag tycker att hans gymrunkande var jävligt illa och att Farsan bevisat att alla poppers inte är i näsborren så måste jag säga att han med sina filmer gav PK-mysandet med sin lättkränkthet, könsidentitetsängslan och säkra zoner en välbehövlig skrevspark och jag hoppas det sitter en massa genustranspersoner på Södertörn och ångestkramar sina vuxenplädar efter att ha sett hans filmer (som de antagligen sedan länge prenumererat på i smyg).

Jag tror hans filmer var välkända bland SVT/SR/DN-homon som på jobbet ängslades över att folk tog fel på deras katts kön (och läggning) men hemma själva laddade upp med dieseldildo och lättsaltat smör för att få vara sig själva en stund.

Vad vill då en överbetald CGI-karaktär säga med detta? Jo - ska ni knulla, knulla då rejält för fan.
Citera
2018-01-26, 10:17
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:

../mycket text /..

Ganska spot on. Det enda som jag personligen reagerade på; är att han gjorde saker i offentliga rum; där risken för upptäckt är stor. Inte för själva upptäckten i sig; utan för att det finns folk som t.ex har blivit våldtagna (och därmed är livrädda för liknande saker) och för att det är inte ok att kasta sina kärlekssafter på polarnas gymredskap.

I övrigt bryr jag mig inte så mycket om hur han lever sitt liv. Jag är själv straight; "normal" i min sexualitet och anser mig inte speciellt lättkränkt. Har inga problem med andras sexualitet (även om JB:s inte är i min smak) eller hur de agerar på den.

Att SVT väljer att avpollettera honom är egentligen onödigt, då den mångfald som t.ex just SVT påstår sig stå bakom här helt plötsligt inte existerar. Här är en gaysnubbe som kanske är lite kinky; men långt ifrån det värsta jag sett på t.ex en prideparad i en stad nära dig. Det ska bli intressant att se om JB kommer att gå i rättslig/facklig klinch med SVT om det här.

Jag tror inte vi har sett/hört det sista om honom, snarare tvärtom.

<EDIT> Det hade varit intressant att luska reda på exakt var alla hans "alster" har blivit filmade. En hel del av dem ser ut att kunna vara i SVT:s lokaler t.ex. Andra ser ut som hotellrum; medans en del verkar vara hemma hos honom. Gymmet är ju redan fastslaget, men resten?
Senast redigerad av Le-Hericon 2018-01-26 kl. 10:21. Anledning: Tillägg.
Citera
2018-01-26, 10:20
Bannlyst
Citat:
Jag har rätt.

Om fler människor bejakade sin sexualitet istället för att garderoba på flashback skulle vi antagligen få en bättre värld.

Att inte bejaka sin sexualitet genom avhållsamhet har genom katolska präster visat sig leda till allsköns perverst beteende, såsom men inte begränsat till, barnvåldtäkter.

I takt med att dagens ungdomar avhåller sig från sex så får vi alltfler gruppvåldtäkter, pedofiler, och allsköns andra vidrigheter.
Jonas står för att tillfredsställa sig själv, inte våldta andra.

Du har fel.
Varför hoppade du över att medge att du skulle vilja att alla dina kollegor sprutade sperma på kontoret och trycker dildosar i analen framför dig? Det vill du ha fri lejd för. Varför finskriver och villar du bort dig i stället för att stå för vad din åsikt faktiskt innebär? Kände du i magen hur illa det faktiskt skulle vara och vilket freak alla runt omkring dig med rätta anser dig vara om du skriver det rätt ut? Ta din medicin för verkligheten anropar.
Vi har f ö fullt med invällare som bejakar sin sexualitet och du kan väl intervjua offren om hur mycket "bättre värld" det blev.

Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Jag tror inte vi har sett/hört det sista om honom, snarare tvärtom.

Jag gissar att han kommer att bli omtalad på QX, intervjuad av flera, bli en b-kändis, få diverse ekivoka uppdrag av mindre media, och även bli känd som den som stämde SVT för sin uppsägning.
Jag tror det finns en risk att han tar livet av sig.
Senast redigerad av Alltidxx 2018-01-26 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in