2018-01-26, 10:29
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Jag tror det finns en risk att han tar livet av sig.

Ja; det är förstås en viss risk. Men jag tror inte det. Han verkar gilla livet som det är.
Citera
2018-01-26, 10:30
Bannlyst
Citat:
Varför hoppade du över att medge att du skulle vilja att alla dina kollegor sprutade sperma på kontoret och trycker dildosar i analen framför dig? Det vill du ha fri lejd för. Varför finskriver och villar du bort dig i stället för att stå för vad din åsikt faktiskt innebär? Kände du i magen hur illa det faktiskt skulle vara och vilket freak alla runt omkring dig med rätta anser dig vara om du skriver det rätt ut?

Om någon kom in på mitt arbetsrum och stoppade in en dildo i rumpan skulle jag be dem gå till sitt eget arbetsrum.
I övrigt så antar jag att de alla människor har dragit en tarzan på jobbet, med eller utan tillbehör. Jonas gjorde det bara på ett lite mer extravagant sätt.
Citera
2018-01-26, 10:35
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Just nu har artikeln med Jonas åkt upp på nr 2 som mest lästa på SVT Västerbotten :-)

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-london-otackt

Inte nu längre. Slagen av bl.a. en vattenläcka som är en vanlig ointressant nyhet överallt i Sverige. Ingen med nyhetsnäsa tror på den rankingen. Farsan på spännande besök i London troligen bortkopplad av en generad redaktion
Citera
2018-01-26, 10:37
Bannlyst
Hej Camilla!

Jag läste om SVT-programledaren som blivit bortplockad från rutan efter att ha spelat in amatörporr. Jag undrar hur det kommer sig att du säger att det blir problematiskt för honom att fortsätta i sin publika roll på SVT på grund av klippen han medverkat i. Vad är det med att spela in amatörporr som inte är förenligt med SVT:s värderingar?

Allt det bästa,

Hej!

I en publik roll på SVT finns ett extra ansvar att företräda företaget på ett omdömesgillt sätt. Utifrån den information vi har idag, att bl a utföra sexuella handlingar öppet i offentliga miljöer och sprida sexfilmer på sig själv, ser vi brist på omdöme. Förtroendet mellan företaget och medarbetaren utifrån hans publika roll är därmed skadat. Agerandet riskerar även att ta fokus från programinnehållet där han medverkar.

Med vänliga hälsningar

Camilla Hagert
/ presschef företagsfrågor

Hej igen!

Tack för svaret. Men vad är det med just att sprida sexfilmer på sig själv om SVT tycker är omdömeslöst?

Det är allt sammantaget som visar brist på omdöme.

Camilla Hagert
Citera
2018-01-26, 10:40
Medlem
Hade det här varit en ”normal” bilmekaniker på egen bilverkstad, då hade vi kunnat välja en annan verkstad om vi störts på snubbens ganska offentliga sex av olika slag.

Men nu blir det svårare när han sitter som nyhetsuppläsare på SVT.

Trovärdigheten ryker när bilderna plågar eller hetsar upp en.

Han måste självklart skjiljas från sitt arbete. Nu får han hitta en ny karriär. Och ingen har gett ”tokknull och dildorunkandet” ett mognare och stilfullare face!

Är det här vanligt i Umeå?
Senast redigerad av Spritsson 2018-01-26 kl. 10:42.
Citera
2018-01-26, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megamachoman
Satt på lokalbussen i Umeå idag när vederbörande klev på! Näsduk över halva ansiktet trots flera plusgrader 😂

Skulle vara kul att vara på gymmet när han kommer nästa gång och pejla stämningen
Citera
2018-01-26, 10:47
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Hej Camilla!

Jag läste om SVT-programledaren som blivit bortplockad från rutan efter att ha spelat in amatörporr. Jag undrar hur det kommer sig att du säger att det blir problematiskt för honom att fortsätta i sin publika roll på SVT på grund av klippen han medverkat i. Vad är det med att spela in amatörporr som inte är förenligt med SVT:s värderingar?

Allt det bästa,

Hej!

I en publik roll på SVT finns ett extra ansvar att företräda företaget på ett omdömesgillt sätt. Utifrån den information vi har idag, att bl a utföra sexuella handlingar öppet i offentliga miljöer och sprida sexfilmer på sig själv, ser vi brist på omdöme. Förtroendet mellan företaget och medarbetaren utifrån hans publika roll är därmed skadat. Agerandet riskerar även att ta fokus från programinnehållet där han medverkar.

Med vänliga hälsningar

Camilla Hagert

Hej igen!

Tack för svaret. Men vad är det med just att sprida sexfilmer på sig själv om SVT tycker är omdömeslöst?

Det är allt sammantaget som visar brist på omdöme.

Camilla Hagert

Är du så bortkopplad från verkligheten i din värderelativism att du inte förstår hennes argument?
Du förstår inte ansvaret man har gentemot företaget man är anställd på och hur man beter sig privat?

Du är en sån som tycker "att sälja sex, vad skiljer det från att sälja sin arbetstid på ett kontor!" ?
Du tycker "So what om XXX brukar runka på bussen, det har väl inget med hans roll som partiledare att göra"? Verklighetsfrånvänt.
Citera
2018-01-26, 10:49
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demiurg2
Om någon kom in på mitt arbetsrum och stoppade in en dildo i rumpan skulle jag be dem gå till sitt eget arbetsrum.
Det här arbetsrummet du talar om, är det vadderat?
För det vore en märklig reaktion, jag tror dom flesta människor hade känt sig enormt obekväma.
Citera
2018-01-26, 10:53
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Jag tror det finns en risk att han tar livet av sig.

Det tror jag med. HBTQ-personer har dessutom större sannolikhet att ta livet av sig.
Citera
2018-01-26, 10:55
Medlem
AgentAschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Här är en gaysnubbe som kanske är lite kinky; men långt ifrån det värsta jag sett på t.ex en prideparad i en stad nära dig.

Har du lust att dra något exempel på något värre på en pride parad ? Jag brukar själv inte titta på sådant spektakel så jag har lite svårt att jämföra, såg ju bilder på jonas där han sprutat sin säd på en gym spegel och slickar av det tex.
Citera
2018-01-26, 10:58
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentAschberg
Har du lust att dra något exempel på något värre på en pride parad ? Jag brukar själv inte titta på sådant spektakel så jag har lite svårt att jämföra, såg ju bilder på jonas där han sprutat sin säd på en gym spegel och slickar av det tex.

Jag kan tyvärr inte länka till de saker jag själv sett med egna ögon; men jag kan lova dig att jag vart mer stött av det jag såg där; än det jag såg på JB:s diverse konton.

Tillägg: NEJ; jag anser det INTE ok att sprida kärleksvätskor på gymredskap och dylika offentliga saker. SATS är ett gym; men det betyder inte att man ska SATS:a där bara för det.
Citera
2018-01-26, 11:05
Medlem
Jag anser inte att han skulle jobbat kvar i vilket fall. Vem kan se han i TV rutan efter detta? Hur gärna hbtq folket än vill så är inte bögsex normalt för de flesta utan jävligt äckligt och vidrigt. Den här vidriga bögen lär ju ha nåt fel i skallen som ska kladda sperma på redskap och knullas i röven mitt i skogen. Nej, bort ur rutan (som tur är) och in på psyke. Äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in