2018-01-30, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Folk skriver han kanske tar självmord. Det gör mig väldigt ledsen. Han var så full av liv (och kuk) i sina videos. Och nu är han deprimerad och helt förstörd?? Det kan inte stämma.

Ingen som har någon info om vart han befinner sig och mår?
Ingen aning vart han befinner sig men om han väljer att begå självmord så vore det ingen större förlust.
Citera
2018-01-30, 13:11
Medlem
lossnuss avatar
En sak som slår mig är att JB är nog den mest speciella och annorlunda personen i Svensk media historia.
Eller ?
Citera
2018-01-30, 13:16
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Den här mannen bekostades av våra licenspengar:

VARNING FÖR OBSCENT MATERIAL!

https://www.xtube.com/profile/hotddy...95611/about-me
Skulle aldrig få för mig att klicka på din länk men anar vad som finns där, och vad det än är så är det bättre att sponsra JB än att sponsra alla jävla galor och insamlingar till menlösa människor utanför landets gränser.
Citera
2018-01-30, 13:23
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbadangmannen
Visa var jag skrev att vi ska acceptera det, så ska jag inte skriva att du är naiv om du inte tror att snusket förekommer...

Visst förekommer snusk och just därför tycker jag att man i största möjliga mån ska förhindra det. Därför ska vi t.ex. duscha innan vi badar på badhuset t.ex. Jag tycker man ska förhindra människor att stoppa ner barn och hundar i kundvagnar t.ex. av samma skäl, att vi inte spottar eller sprutar sperma i gemensamma utrymmen som buss och liknande. Det ÄR en skillnad mellan den privata sfären och den offentliga.

Jag tolkar ditt inlägg att vi inte ska försöka förhindra snusket. Jag tolkar det du skrev att vi ska acceptera det, t.ex. att någon sprider sperma på ett gym.
Citera
2018-01-30, 13:47
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Visa var jag skrev att jag tycker JBs beteende är OK.

Det är SVT och den politiska eliten som fram tills dagen före outandet hejat på det som brukar visas upp på Pridefestivalen?

Har du någonsin sett en Pridefestival? Vilket parti röstade du på senast? Endast ett parti är skeptiskt till Pride...

Du förminskar problemet genom att säga att det redan finns urin, bajs osv och att detta rengörs av gymägarna. Indirekt blir det att det beteende han har inte alls är så problematiskt.

Jag har aldrig varit på pride men jag tror inte man behöver försvara eller acceptera obskyra sexuella beteenden för det. Det skriker ej homofob eller prideparadhatare om SVT.

Men om pride skulle läggas ner skulle jag inte precis gråta. Självömkande personer som genom sin sexuella läggning eller bakgrund ska försätta sig i exil för att folk ska tycka synd om dem är booooooooooooring.
Citera
2018-01-30, 13:50
Medlem
Kan tänkas att JB uppfattat det som att han med bred marginal hållit sig till de skrivna och oskrivna regler som följt med hans anställning hos SVT.

För att undvika framtida missförstånd och att flera trillar dit pga oklara direktiv vore det på sin plats att SVT går ut med en principdeklaration gällande värdegrunden, var går egentligen gränserna?
Citera
2018-01-30, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
En sak som slår mig är att JB är nog den mest speciella och annorlunda personen i Svensk media historia.
Eller ?

Nja, den hittills mest kända, snarare. Många TV-profiler förr i tiden var knarkare och alkoholister, fast gemene man inte anade det då i sin svenska oskuldsfullhet.
Citera
2018-01-30, 14:27
Medlem
Gillar inte SVT, men gillar när människor vågar bjuda på sig själva. Människans natur.
Citera
2018-01-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Den här mannen bekostades av våra licenspengar:

VARNING FÖR OBSCENT MATERIAL!

https://www.xtube.com/profile/hotddy...95611/about-me
Enligt informationen på din länk så var han senast online på sitt konto igår.
Undrar om han någonsin kommer våga posta något igen nu när detta kommit ut.
Citera
2018-01-30, 15:28
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamedPanda
Enligt informationen på din länk så var han senast online på sitt konto igår.
Undrar om han någonsin kommer våga posta något igen nu när detta kommit ut.
Förvånar mig inte ett dugg.

Tror absolut han kommer fortsätta med detta.

Kan även rekommendera att läsa kommentarerna på sidan.

Citat:
You sir have a lovely body and wonderful uncut penis. Your foreskin turns me on good bit.

Citat:
spritz rein in meine Maulfotze

Citat:
One hot silver fox bottom daddy.... grrrr... WOOF

Osv. Notera även att han svarar på ALLA kommentarer han får.
Citera
2018-01-30, 15:32
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Du valde att läsa första länken ordentligt, men kanske inte länk 2 och 3.

För att det ska finnas grund för uppsägning ska tre rekvisit vara uppfyllda.

1. Misskötsel
2. Medvetenhet
3. Skada

"1. Misskötsel

Alla brott mot anställningsavtalet kan kallas misskötsel. För det mesta är det relativt enkelt att avgöra om en person missköter sig. Den som bryter mot ordningsregler, inte följer säkerhetsföreskrifter eller inte utför sitt arbete som han ska, bryter mot anställningsavtalet; arbetstagaren missköter sig. Som riktlinje vid bedömningen om misskötsamhet gäller dock enligt förarbetena att bedömningen av om saklig grund föreligger inte så mycket skall inriktas på vad som faktiskt har förekommit i det aktuella fallet utan i stället på de slutsatser om arbetstagarens fortsatta lämplighet som kan dras av det inträffade.

Bevisning
Tämligen höga krav ställs vid bevisning. Det är arbetsgivarens sak att bevisa att arbetstagaren misskött sig. Arbetsgivaren måste kunna bevisa vad som har ägt rum."

Dvs. Om JB lovar att inte fortsätta som han gjort så faller misskötselrekvisitet.

"2. Medvetenhet

Lagens tanke är att den anställde ska vara medveten om att han missköter sig och vilka konsekvenser detta kan få. Detta betyder att den anställde måste förstå att han har gjort fel, att arbetsgivaren inte accepterar att arbetstagaren agerar på det felaktiga sättet och att om arbetstagaren inte korrigerar sitt beteende, arbetstagaren kan bli uppsagd från sin anställning. Uppsägning av personliga skäl får alltså inte komma som en överraskning för den anställde. Arbetstagaren måste alltså tidigare ha fått en erinran eller varning.

Här är det också viktigt att nämna att om arbetsgivaren normalt accepterar vissa ”synder” gentemot de anställda i allmänhet, inte plötsligt kan utgöra uppsägningsgrund för en viss anställd. Arbetsgivaren måste i sådant fall vara konsekvent mot samtliga anställda och uttala att en sådan handling inte längre tillåts, innan han kan säga upp någon för förbrytelse mot denna regel därefter.

Bevisning
Gällande medvetenhet så måste arbetsgivaren kunna bevisa att den anställde verkligen är medveten om misskötseln i den meningen att arbetstagaren har klart för sig att hans beteende inte accepteras och kan medföra uppsägning. Eftersom höga krav ställs på bevisning är det därför en fördel för arbetsgivaren att denne har utfärdat en erinran eller varning skriftligen."

Dvs. SVT måste informera JB, helst skriftligt, att: "Men Jonas, visst säger vi på SVT alltid att Pride är fint och bra, men vi menar ju inte riktigt så. Du bör faktiskt inte runka offentligt".

"3. Skada

Det tredje momentet i saklig grund begreppet – skada – är till för att markera att inte vilken medveten misskötsel som helst är saklig grund för uppsägning. Misskötseln måste ha någon betydelse för arbetsgivaren. Samtidigt som man säger detta är det viktigt att lägga märke till att skada inte bara är detsamma som ekonomisk skada. Det är också skada för arbetsgivaren om någon exempelvis nonchalerar arbetstider. Detta skulle kunna påverka arbetsmoralen för övriga.

OBS! Med detta sagt skall poängteras att samtliga dessa 3 kriterier måste vara uppfyllda för att uppsägningen skall kunna anses sakligt grundad. Detta gäller även om exempelvis det tredje kriteriet, skadan, skulle vara väldigt stor för arbetsgivaren."

Jag tror faktiskt inte att saklig grund fanns för uppsägning, men det får vi tyvärr aldrig reda på.

Min gissning är att JB fick cirka 20 månadslöner.
Tackar och bockar för informationen, mkt. nyttigt att lära sig
Citera
2018-01-30, 15:44
Medlem
Kan ju inte låta bli att undra hur han tänkte. Hade varit intressant att få prata med honom och höra vad han har att säga.

På sin xtube har han fyllt i att han är bosatt i Tyskland.
På sin Tumblr har jag också hört honom prata flytande tyska, samt att många tyskar har refererat honom som "Mats". Men sen sitter han också och pratar svenska i sina live videos.

Alltså har han på något ynkligt sätt försökt dölja vem han faktiskt är, men han verkar totalt glömt bort att han sitter i tv-rutan i Sverige och kan lätt bli igenkänd 😅

Intressant människa denna Jonas!

EDIT: också att tillägga en kommentar på hans xtube där någon frågar honom om han är svensk, och han svarar "japp! Du?"
Jag tror inte han mår så jättedåligt av att vara outad.
Senast redigerad av NamedPanda 2018-01-30 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in