2021-05-22, 15:33
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Nej, nu har ni missförstått. Baronen har under den senaste tiden hållit lite rants som påminner om hans glansdagar. Bl.a när han klagade på hat och hot. Han har även gjort lite content som påminner om drama även om han inte vågar gå full Raskning.

Sen har han sagt flera gånger att han är alkoholist och att han därför valt att sluta dricka alkohol. Men igår kom det upp grejer på instagram-story som visade att Baronen satt och drack hemma hos Lets Feast.

Jag tänker att om det här drickandet fortlöper, plus lite värme så Rasken inte kan sova så gott om nätterna (man kan ju tänka sig att en man som Rask, som under perioder tjänat fantastiskt bra med pengar, redan för längesedan borde ha investerat i en AC.), så kommer vi snart se Rasken hålla arga fyllerants igen.

Exakt, han har inte gapat på fyllan (ännu). Men han ranta om att polisanmäla folk för någon vecka sen om dem skicka hot till han. Och klippen om olof påminner om raskningarna i början av hans förtalar period. Nu är sommaren här och igår dracks det. Jag har noterat att varje gång det varit öl på bordet så har han zoomat in burkarna på texten "alkoholfri" och alltid varit noga med att poängterar att det är alkoholfritt, igår blev det ingen sån inzoomning, utan snarare såg mer ut som han försökte täcka hela burken med handen för att man inte skulle se vad han drack. Såg bara storyn i all hast men de såg ut som en falcon, men de känns för premium för rask, sofiero är nog närmare hans prisklass, blå var burken i alla fall.
Citera
2021-05-22, 18:34
Medlem
GonerStoners avatar
Ingen som sparade hans rant?
Helvete, som vissa följer baronen borde någon av er ha lite fyllerants från igår.

Älskar när han skallade mobilen och hotade Heffa.
Det är vad jag kallar material.
Citera
2021-05-22, 18:43
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ingen som sparade hans rant?
Helvete, som vissa följer baronen borde någon av er ha lite fyllerants från igår.

Älskar när han skallade mobilen och hotade Heffa.
Det är vad jag kallar material.

Men han har inte fyllerantat? 😂. Läs inläggen igen, blir mycket missförstånd nu, sånt baronen lever på.
Citera
2021-05-22, 19:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Exakt, han har inte gapat på fyllan (ännu). Men han ranta om att polisanmäla folk för någon vecka sen om dem skicka hot till han. Och klippen om olof påminner om raskningarna i början av hans förtalar period. Nu är sommaren här och igår dracks det. Jag har noterat att varje gång det varit öl på bordet så har han zoomat in burkarna på texten "alkoholfri" och alltid varit noga med att poängterar att det är alkoholfritt, igår blev det ingen sån inzoomning, utan snarare såg mer ut som han försökte täcka hela burken med handen för att man inte skulle se vad han drack. Såg bara storyn i all hast men de såg ut som en falcon, men de känns för premium för rask, sofiero är nog närmare hans prisklass, blå var burken i alla fall.
När jag tittat så ser jag bara att han har ett litet barn i knät -- ingenstans syns Tess eller pojkarna - så min slutsats är att endera var det någon annans barn eller också var det just alkoholfritt han drack.
Ingen kan ju vara så korkad så den åker iväg och super med en nyfödd och lägger ut det på Instagram eller andra sociala medier ...
Citera
2021-05-22, 20:08
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När jag tittat så ser jag bara att han har ett litet barn i knät -- ingenstans syns Tess eller pojkarna - så min slutsats är att endera var det någon annans barn eller också var det just alkoholfritt han drack.
Ingen kan ju vara så korkad så den åker iväg och super med en nyfödd och lägger ut det på Instagram eller andra sociala medier ...

Fast vänta nu, varför skulle du inte kunna dricka om du har ett nyfött? dem är väl 2 föräldrar? det är inte olagligt?, opassande, kanske. men att unna sig en öl eller två fast man har ett nyfött barn ser jag som inga helst problem. ser de inte heller som ett problem att dricka i sina barns närvaro, pratar även av egen livsstil. det handlar mer om hur du kan hantera alkohol, vad vi har sett på rask så har vi sett att det är en man som absolut inte kan hantera alkohol, därav vore det opassande. han har själv gått ut på video och sagt att man inte dricker för smakens goda skull utan att då är coca cola godare, utan att man dricker för ruset. och ja de kan väl stämma i vissa fall, inte alla. själv tycker jag att det kan vara gott med en öl till grillat och samtidigt som man grillar. och therese var med på resan såg man via hennes IG och även taggad på lets feast IG, hon la även ut ett klipp på story när dem var påväg till lets feast i bilen.
men nu har rask svarat på IG att han INTE söp igår utan att han körde hem, sanningshalten i det är oklart.
Citera
2021-05-22, 20:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast vänta nu, varför skulle du inte kunna dricka om du har ett nyfött? dem är väl 2 föräldrar? det är inte olagligt?, opassande, kanske. men att unna sig en öl eller två fast man har ett nyfött barn ser jag som inga helst problem.
Om du läser mitt inlägg så ser du att jag påtalar att vare sig Tess eller pojkarna syntes till .. och därför är min slutsats att Rask inte drack om det var Astrid som var med honom.

Citat:
ser de inte heller som ett problem att dricka i sina barns närvaro, pratar även av egen livsstil. det handlar mer om hur du kan hantera alkohol,
Jag är av uppfattningen att det är helt okej att dricka även om man är förälder - men att om man har småbarn så skall det alltid finnas en nykter ansvarig förälder --- eller annan utsedd person.
I synnerhet gäller väl det om man har för tidigt fött barn (jag har haft det).

Citat:
vad vi har sett på rask så har vi sett att det är en man som absolut inte kan hantera alkohol, därav vore det opassande. han har själv gått ut på video och sagt att man inte dricker för smakens goda skull utan att då är coca cola godare, utan att man dricker för ruset. och ja de kan väl stämma i vissa fall, inte alla. själv tycker jag att det kan vara gott med en öl till grillat och samtidigt som man grillar. och therese var med på resan såg man via hennes IG och även taggad på lets feast IG, hon la även ut ett klipp på story när dem var påväg till lets feast i bilen.
men nu har rask svarat på IG att han INTE söp igår utan att han körde hem, sanningshalten i det är oklart.
När det gäller Raska oförmåga att hantera alkohol så är min enda källa Rask. Att en människa blir full och gör bort sig ibland behöver ju inte betyda alkoholism ... Däremot har ju Rask sagt att han är alkoholist och då får man ju tro på det.

När det gäller Tess Instgram så är det inget jag följer och jag har inte en aning om vad hon lägger ut där. Jag kommenterade enbart utifrån vad som låg på Rasks insta

Jag tror som jag sa tidigare att han högst sannolikt drack alkoholfri öl och att han körde hem tycker jag är mycket sannolikt.
Citera
2021-05-22, 20:49
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Om du läser mitt inlägg så ser du att jag påtalar att vare sig Tess eller pojkarna syntes till .. och därför är min slutsats att Rask inte drack om det var Astrid som var med honom.

Jag är av uppfattningen att det är helt okej att dricka även om man är förälder - men att om man har småbarn så skall det alltid finnas en nykter ansvarig förälder --- eller annan utsedd person.
I synnerhet gäller väl det om man har för tidigt fött barn (jag har haft det).

När det gäller Raska oförmåga att hantera alkohol så är min enda källa Rask. Att en människa blir full och gör bort sig ibland behöver ju inte betyda alkoholism ... Däremot har ju Rask sagt att han är alkoholist och då får man ju tro på det.

När det gäller Tess Instgram så är det inget jag följer och jag har inte en aning om vad hon lägger ut där. Jag kommenterade enbart utifrån vad som låg på Rasks insta

Jag tror som jag sa tidigare att han högst sannolikt drack alkoholfri öl och att han körde hem tycker jag är mycket sannolikt.

fast då kanske du inte ska kommentera som du gjorde? T var där, barnet var rasks nyfödda, han satt ju inte med ungen i varje inlägg som jag minns. och som jag sa så har rask tidigare varit tydlig med att det varit alkoholfritt han druckit fast igår våga han knappt visa burkarna, idag på ig story säger han att det var alkoholfritt, jag tror sådär på det. både rask o t har körkort så hon kan likagärna kört hem
Citera
2021-05-22, 20:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
fast då kanske du inte ska kommentera som du gjorde? T var där, barnet var rasks nyfödda, han satt ju inte med ungen i varje inlägg som jag minns. och som jag sa så har rask tidigare varit tydlig med att det varit alkoholfritt han druckit fast igår våga han knappt visa burkarna, idag på ig story säger han att det var alkoholfritt, jag tror sådär på det. både rask o t har körkort så hon kan likagärna kört hem
Jag var väldigt tydlig med att jag inte trodde han satt och söp med lillungen i knät eller under hans ansvar ...

Jag tycker du läser igen och fundera samtidigt på vad du är arg för. Jag tror ärligt talat att det är för att jag tror på att han drack alkoholfritt och du vill utmåla det som om han super på igen. (Vilket du fortsätter med i ditt svar nu)

Jag personligen bryr mig inte - men jag tror inte att han söp på igår ... Kan du nöja dig med det ...
Senast redigerad av micro113 2021-05-22 kl. 21:07.
Citera
2021-05-22, 21:41
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Jag var väldigt tydlig med att jag inte trodde han satt och söp med lillungen i knät eller under hans ansvar ...

Jag tycker du läser igen och fundera samtidigt på vad du är arg för. Jag tror ärligt talat att det är för att jag tror på att han drack alkoholfritt och du vill utmåla det som om han super på igen. (Vilket du fortsätter med i ditt svar nu)

Jag personligen bryr mig inte - men jag tror inte att han söp på igår ... Kan du nöja dig med det ...

jag skiter väl i om det är alkoholfritt eller inte, jag är bara intresserad om det blir rants, sen kan man diskutera om vad han drack igår utan att du ska kommentera om det är lämpligt eller inte. tack o hej !
Citera
2021-05-22, 22:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
jag skiter väl i om det är alkoholfritt eller inte, jag är bara intresserad om det blir rants, sen kan man diskutera om vad han drack igår utan att du ska kommentera om det är lämpligt eller inte. tack o hej !
Jag tog upp markörer som berättade att han inte drack ... det är du som dragit diskussionen till lämplighet med hänvisning till att du dricker med dina barn - inte jag.
Jag konstaterade att jag inte tror att ens han är så korkad så han super med lillungen i knät och lägger ut det på insta..
Citera
2021-05-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Bara att ögna igenom tråden.. det verkar ju knappt existera något annat än att hitta saker att störa sig på.

Lite så är det. Samtidigt är Rask duktig på att göra saker att störa sig på. Rask måste också ta in att hans dubbelmoral, grandiositet och hans skrytande har ett underhållningsvärde.
Citera
2021-05-24, 15:54
Medlem
Viper08s avatar
Denna reupload på rask är ett bortglömt guldkorn, satte eftermiddagskaffet i halsen och skratta när han säger att det KOMMER BLI en omfattande rättegång och grabbarna ska betala grova skadestånd, lite småkul såhär i efterhand när utgången blev tvärtom.

15:00 börjar det roliga

https://youtu.be/BKHUIgt_-8o

Även kommentaren, jag tjänar pengar på mitt namn och goda rykte är ett citat som kan få den mest lobotomerade att skratta.
Senast redigerad av Viper08 2021-05-24 kl. 15:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in