2021-02-15, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Jag har inte tiktok är inte 12 år. Och tydligen behöver man inte följa tiktok för att se dem, han lägger ju upp det på Youtube och Instagram och förstör sin karriär där.

Edit: han har nu tagit bort klippen från yt och tagit till sig kritiken från Flashback.
Tycker inte heller klippen var roligar, men förstår att han är desperat med dom viewsen men det här är inte rätt väg att gå.

Å andra sidan är jag inget fan av "buskis-humor", jag tror dock Rask garvade läppen av sig under inspelningen, man lägger ju inte upp något man tycker är tråkigt, det vittnar ju om vilken typ av humor han har.

För barnens skull borde han verkligen tänka på vad han laddar upp för något.
Citera
2021-02-15, 14:48
Medlem
Jag tror ändå att Rask mycket möjligt kan bygga upp en publik på TikTok. Svensk konkurrens finns knappt och det är en app där man enkelt syns och får följare.

De videos där han brukar ranta om sina tankar; om han bara skulle kunna pressa dom till 1 minut och lägga ut dom en gång om dagen så tror jag att han snart växer. Publik finns där helt klart har sett en del sketcher likt Rasks men även såna typiska vardagliga tankar med cap "jag kan väl inte vara den enda som tänker/tycker/gör så?" TikTok är som handen i handsken för honom.

Redigering behövs knappt, det är deliveryn som gäller. Inte lika kräsen publik som på Youtube. Kul o se om det leder någonstans eller om det bara är en period med fåtal klipp.

Såna typiska "creepy facts" som rys med Rask var är populärt på TikTok men då måste man plocka det intressantaste ur varje berättelse och leverera det på en minut.
Citera
2021-02-15, 16:28
Medlem
Det som är mest anmärkningsvärt med de tråkiga sketcherna är ju att latmasken har snott själva punchlinen från någon gammal fredagsfräckis.
Han är för lat och för tråkig för att syssla med komik.
Sen är det väl inte alltför lämpligt att en trettioåring pratar om att borsta tänderna med en erigerad penis på en barnplattform.
Citera
2021-02-15, 16:40
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Det som är mest anmärkningsvärt med de tråkiga sketcherna är ju att latmasken har snott själva punchlinen från någon gammal fredagsfräckis.
Han är för lat och för tråkig för att syssla med komik.
Sen är det väl inte alltför lämpligt att en trettioåring pratar om att borsta tänderna med en erigerad penis på en barnplattform.

Ja allt är stulet som vanligt med rask, finns inte mycket han kan komma på själv. Som den senaste här, ett gammalt rörmokare meme när kvinnor rakar fittan så får mannen rensa avloppen. Känns ju också bra att lägga ut på en plattform där mycket minderåriga befinner sig. Hans jävla IQ är så låg att det är skrämmande.

Sen undrar jag också, när han spelar barnet gör han narr av förståndshandikappade då? Han har själv små barn och inte Fan snackar dem så.
Citera
2021-02-15, 18:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Jag tror ändå att Rask mycket möjligt kan bygga upp en publik på TikTok. Svensk konkurrens finns knappt och det är en app där man enkelt syns och får följare.

De videos där han brukar ranta om sina tankar; om han bara skulle kunna pressa dom till 1 minut och lägga ut dom en gång om dagen så tror jag att han snart växer. Publik finns där helt klart har sett en del sketcher likt Rasks men även såna typiska vardagliga tankar med cap "jag kan väl inte vara den enda som tänker/tycker/gör så?" TikTok är som handen i handsken för honom.

Redigering behövs knappt, det är deliveryn som gäller. Inte lika kräsen publik som på Youtube. Kul o se om det leder någonstans eller om det bara är en period med fåtal klipp.

Såna typiska "creepy facts" som rys med Rask var är populärt på TikTok men då måste man plocka det intressantaste ur varje berättelse och leverera det på en minut.
Tror du inte det kan bli svårt att komprimera det till en minut och samtidigt få det intressant?
Citera
2021-02-15, 18:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gemeni
Shit vilken sjuk historia. Hur började allt? Har inte hängt med från början och denna tråd är full med ointressant svammel.

Bra att han blev straffad och hoppas offren får sina pengar. Såg att han tydligen har snackat om skuldsanering. Någon bör informera honom att man får inte skuldsanering när skulderna gäller brott och skadestånd. Så det kan han glömma!
Det började med att hans mamma inte gillade att hennes granne rökte på sin altan.
Citera
2021-02-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tror du inte det kan bli svårt att komprimera det till en minut och samtidigt få det intressant?
Nejdå, engelsktalande har det konceptet och det fungerar utmärkt. Säg Dracula, du kan enkelt presentera hans namn, födelseår, dödsår, boende, hur han sticker ut och hans "signalement dödande" samt hans groteskaste dåd på en minut.

Namn, födelse, död och vistelseplats trycker man enkelt in på 5 sekunder. Då har du 55 sekunder till valfri fakta och då väljer man givetvis dom värsta sakerna. Ingen dokumentärfilm men det är lite som 5 snabba fakta om N.N.
Citera
2021-02-15, 18:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Nejdå, engelsktalande har det konceptet och det fungerar utmärkt. Säg Dracula, du kan enkelt presentera hans namn, födelseår, dödsår, boende, hur han sticker ut och hans "signalement dödande" samt hans groteskaste dåd på en minut.

Namn, födelse, död och vistelseplats trycker man enkelt in på 5 sekunder. Då har du 55 sekunder till valfri fakta och då väljer man givetvis dom värsta sakerna. Ingen dokumentärfilm men det är lite som 5 snabba fakta om N.N.
Ok. Det låter ju bra - vi får hoppas Rasken läser dina inlägg och plockar upp tipsen. Det är ju inte bara hyresvärden som ser framemot att det trillar in pengar - det finns ju de som väntar på skadestånd också

Hur som helst, han bör ge det ett försök för oavsett blir det nog bättre än de sketcher han producerat hittills (kan ju bli bättre de med - man skall aldrig säga aldrig )
Citera
2021-02-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ja allt är stulet som vanligt med rask, finns inte mycket han kan komma på själv. Som den senaste här, ett gammalt rörmokare meme när kvinnor rakar fittan så får mannen rensa avloppen. Känns ju också bra att lägga ut på en plattform där mycket minderåriga befinner sig. Hans jävla IQ är så låg att det är skrämmande.

Sen undrar jag också, när han spelar barnet gör han narr av förståndshandikappade då? Han har själv små barn och inte Fan snackar dem så.

Barnet tror jag han har hittat inspiration av Lucas Simonssons karaktär Sixten och möjligtvis när Björn Gustavsson spelar CP i TV-serien kontoret.

Lucas som Sixten https://www.youtube.com/watch?v=8VumdWuW8tI&t=177s
Björn som CP https://www.youtube.com/watch?v=-kuz8Zx0nCU

Efter sketch-kavalkaden är han nu nere på 145 000 prenumeranter. Snart är det bara köpta prenumeranter kvar. Hur fungerar det, måste man fortsätta betala för att hålla dom kvar eller är de permanenta?
Senast redigerad av tulipa 2021-02-15 kl. 19:55.
Citera
2021-02-15, 20:04
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Barnet tror jag han har hittat inspiration av Lucas Simonssons karaktär Sixten och möjligtvis när Björn Gustavsson spelar CP i TV-serien kontoret.

Lucas som Sixten https://www.youtube.com/watch?v=8VumdWuW8tI&t=177s
Björn som CP https://www.youtube.com/watch?v=-kuz8Zx0nCU

Efter sketch-kavalkaden är han nu nere på 145 000 prenumeranter. Snart är det bara köpta prenumeranter kvar. Hur fungerar det, måste man fortsätta betala för att hålla dom kvar eller är de permanenta?

Spök konton ligger nog fast till den dagen Google kör en rensning av inaktiva konton, vilket skedde för några år sen, de var en hel del youtubers som blev av med ex antal prenumeranter. Men han "tjänar" ju inte på att ha köpta konton när det är antal visningar och minuter som räknas. Däremot så kan han sälja in storleken på olika samarbeten, ju större kanal desto högre arvode. Men jag tror att de blir mer vanligt med provision, skulle gissa på att företag inte vill betala för köpta följare, så influencers får betalt efter antal använda rabattkoder.
Använd rabatt koden rask, sen i slutet av månaden så fakturerar. Jag skulle aldrig använda mig av en influencers och betala en fast Summa. Speciellt inte någon med 3-8k visningar när kanalen har 145k prenumeranter.
Citera
2021-02-15, 20:12
Medlem
Alltså woow! Grym video idag där han mjölkar en människa som förmodligen varit död i tre månader på views, nobelt, något att skryta om vid middagsbordet.

Ska vi gissa att den kammar hem 3000 views? Han ligger ju på mellan 5-10k numera med sitt dödstråkiga content.

Angående den här "tik-tok" satsningen, så nu ska han spela utvecklingsstörd där? Fint, bra där! Förväntar mig ingenting annat än en succé som allt han rör vid.

Micro: har han hyresskulder nu också?

Då lär han hamna på backen fortare än vad jag räknat med, kan man kolla upp hur mycket skulder han har? Den där skulden till fogden lär väl ha räntat upp ytterligare 10.000 då han enligt rykten inte betalar något så kan det vara bra att ändå försöka betala räntan annars kommer den där skulden inom ett par år ha dubblats.
Citera
2021-02-15, 20:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Spök konton ligger nog fast till den dagen Google kör en rensning av inaktiva konton, vilket skedde för några år sen, de var en hel del youtubers som blev av med ex antal prenumeranter. Men han "tjänar" ju inte på att ha köpta konton när det är antal visningar och minuter som räknas. Däremot så kan han sälja in storleken på olika samarbeten, ju större kanal desto högre arvode. Men jag tror att de blir mer vanligt med provision, skulle gissa på att företag inte vill betala för köpta följare, så influencers får betalt efter antal använda rabattkoder.
Använd rabatt koden rask, sen i slutet av månaden så fakturerar. Jag skulle aldrig använda mig av en influencers och betala en fast Summa. Speciellt inte någon med 3-8k visningar när kanalen har 145k prenumeranter.
Enligt honom generar storleken i sig själv pengar - så jo, de tjänar också beroende på följare. Sen har de provision per klick.

I alla fall var det så jag fick det förklarat.

Det måste väl dessutom ha påverkan på betalningen med hänsyn till hur hårt Blondinbella åkte när det kom fram att hon köpte följare.

Det var väl henne han tog upp som exempel i rättegången också -- alla gör det, till och med Blondinbella har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in