2021-02-15, 20:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Alltså woow! Grym video idag där han mjölkar en människa som förmodligen varit död i tre månader på views, nobelt, något att skryta om vid middagsbordet.

Ska vi gissa att den kammar hem 3000 views? Han ligger ju på mellan 5-10k numera med sitt dödstråkiga content.

Angående den här "tik-tok" satsningen, så nu ska han spela utvecklingsstörd där? Fint, bra där! Förväntar mig ingenting annat än en succé som allt han rör vid.

Micro: har han hyresskulder nu också?

Då lär han hamna på backen fortare än vad jag räknat med, kan man kolla upp hur mycket skulder han har? Den där skulden till fogden lär väl ha räntat upp ytterligare 10.000 då han enligt rykten inte betalar något så kan det vara bra att ändå försöka betala räntan annars kommer den där skulden inom ett par år ha dubblats.
Inte en aning --- kommentaren var mer att hyresvärden vill ha in sina pengar varje månad ...

Ja, vill man betala för det så kan man kolla upp hur stora skulder han har ... För egen del känner jag att det inte är värt pengarna -- att han har skulder han inte betalar räcker för mig.

Edit
Gällande skadestånden så tickar räntan på .. där har han inte betalat ett vitten såvitt jag vet.
Citera
2021-02-15, 20:43
Citat:
Tycker inte heller klippen var roligar, men förstår att han är desperat med dom viewsen men det här är inte rätt väg att gå.

Å andra sidan är jag inget fan av "buskis-humor", jag tror dock Rask garvade läppen av sig under inspelningen, man lägger ju inte upp något man tycker är tråkigt, det vittnar ju om vilken typ av humor han har.

För barnens skull borde han verkligen tänka på vad han laddar upp för något.
Börjar mer och mer tro att han är psykiskt sjuk.
Det är bara JAG, allt ljus på MIG!
Grabbarna ihoptryckta som sardiner, ingen lekyta.
När får nysnittade mamman vila? Han fjantar runt och söker desperat någonting nytt, som ska få honom rik och berömd.
Han är pinsamt tragisk. Han jagar efter beundrare, nu tiktok. Var det inte där eli@s @lfven sökte nya kompisar?
Han vill framstå som så förträfflig, för att några dagar senare krascha.
Therese har 4 barn, varav den äldsta är mest krävande.
Mår dåligt av hans oförmåga att ta tag i sitt liv.
Vad vill han att hans ecna barn ska minnas från sin barndom?
Äpplet faller inte långt ifrån päronträdet..
Känslan av att han inte tänker göra någonting för att ordna med sina böter och obetalda räkningar, utan att han väntar på ett fett arv när farfar går bort. Hoppas han skänker bort allt till någon hjälporganisation, mot psykisk ohälsa, missbruk eller dylikt
Citera
2021-02-15, 20:45
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Enligt honom generar storleken i sig själv pengar - så jo, de tjänar också beroende på följare. Sen har de provision per klick.

I alla fall var det så jag fick det förklarat.

Det måste väl dessutom ha påverkan på betalningen med hänsyn till hur hårt Blondinbella åkte när det kom fram att hon köpte följare.

Det var väl henne han tog upp som exempel i rättegången också -- alla gör det, till och med Blondinbella har gjort det.

Läser du inte allt jag skriver eller? Jag säger ju att han tjänar på det via samarbeten, att man kan sälja in kanalens storlek i arvodet.
När det kommer till själva kanalen i sig och det han tjänar på klippen så spelar det ingen roll om han har 20k eller 200k prenumeranter. För att tjäna på klippen behöver du visningar och mycket watchtime, och ju längre klipp ju mer reklam ju mer kan du tjäna, men då gäller de ju att tittaren ser hela klippet att innehållet är bra, alltså watchtime.
För att ansöka om Google ads, alltså att du kan tjäna pengar på kanalen behöver du 1k prenumeranter sen 4k visningar. Sen granskas kanalen för att sedan kunna generera pengar. Det är många faktorer som spelar in hur mycket du kan tjäna på ett klipp. Men prenumeranter betyder ingenting i det avseendet. Men alla youtubers vill ju ha så mycket prenumeranter som möjligt för att klippen ska spridas så mycket som möjligt. Men har du fake följare så tjänar du nada på det i det avseendet.
Citera
2021-02-15, 21:32
Medlem
Citat:
Inte en aning --- kommentaren var mer att hyresvärden vill ha in sina pengar varje månad ...

Ja, vill man betala för det så kan man kolla upp hur stora skulder han har ... För egen del känner jag att det inte är värt pengarna -- att han har skulder han inte betalar räcker för mig.

Edit
Gällande skadestånden så tickar räntan på .. där har han inte betalat ett vitten såvitt jag vet.
Jag undrar vilken ränta KFM har, jag räknade på en vanlig kreditkortsränta på 10% och det drar snabbt iväg med såna summor...

Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Börjar mer och mer tro att han är psykiskt sjuk.
Det är bara JAG, allt ljus på MIG!
Grabbarna ihoptryckta som sardiner, ingen lekyta.
När får nysnittade mamman vila? Han fjantar runt och söker desperat någonting nytt, som ska få honom rik och berömd.
Han är pinsamt tragisk. Han jagar efter beundrare, nu tiktok. Var det inte där eli@s @lfven sökte nya kompisar?
Han vill framstå som så förträfflig, för att några dagar senare krascha.
Therese har 4 barn, varav den äldsta är mest krävande.
Mår dåligt av hans oförmåga att ta tag i sitt liv.
Vad vill han att hans ecna barn ska minnas från sin barndom?
Äpplet faller inte långt ifrån päronträdet..
Känslan av att han inte tänker göra någonting för att ordna med sina böter och obetalda räkningar, utan att han väntar på ett fett arv när farfar går bort. Hoppas han skänker bort allt till någon hjälporganisation, mot psykisk ohälsa, missbruk eller dylikt
Ja, en normal 3 barns farsa fjantar inte runt på youtube eller spelar utvecklingsstörd på tik tok, på morgonen kliver han upp och jobbar för familjen, Rask gör tvärtemot vad en riktig man skulle göra, han gör det mesta för sig själv, att han drar ner hela sin familj i hans illaluktande skithög skiter han högaktningsfullt i.

Det sistnämnda har jag varit inne på förut, Alf är dock 75 och i bättre form än Rask själv både fysiskt och psykiskt, gubben kan ha 20 år kvar så då kommer Rask få vänta tills hans barn är omhändertagna/utflugna, jag tror dessutom inte dessa pengar ens kommer passera Rask konto utan landa direkt hos KFM, han har skulder som motsvarar 3-4 årslöner för honom, jag tror han har gett upp fullständigt, han lär bara ladda upp allt märkligare klipp på div plattformar för att försöka hålla sig relevant.

Skulle ni vilja leva ett liv i offentligheten för en månadslön som knappt uppgår till Aktivitetsersättning för någon i hans ålder som innebär 9 837 brutto? Med fru och 3 barn...

Vem vet, forsätter han på sin musikaliska bana kanske han lyckats med en hit en vacker dag, även en blind höna kan hitta ett korn.

Ibland när jag känner mig låg brukar jag tänka på Rasks hopplösa situation då känns det genast mycket bättre, han lär leva i utanförskap och med skulder till den dagen han lämnar jorden.

Edit: Ja, peddot Elyas Afvenius eller vad han heter skapade sin "karriär" på tik tok, en app som enbart används av barn och peddon, nu sitter han inne i nått år till vilket såklart är bra för samhället.
Senast redigerad av AndersJohanssen 2021-02-15 kl. 21:35.
Citera
2021-02-15, 21:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag undrar vilken ränta KFM har, jag räknade på en vanlig kreditkortsränta på 10% och det drar snabbt iväg med såna summor...
Jag vet inte, men tror att det handlar om långt lägre ränta när det är skadestånd .. 2% typ...
Citera
2021-02-15, 22:00
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men tror att det handlar om långt lägre ränta när det är skadestånd .. 2% typ...
Vad bra, då kanske han har råd att betala räntorna åtminstone.

Hittade inget om aktuell ränta på KFM, denna går säkert att förhandla, dom brukar inte vara omöjliga sålänge man försöker betala något (inte som i Rasks fall dvs, där kommer dom behöva gå på hårt och ev konfiskera pälsjackan.)

Det kommer att kosta dig 600 kronor om brottsoffret tvingas ta vår hjälp för att få dig att betala. Det kan också leda till att du får en betalningsanmärkning hos kreditupplysningsföretag.

Skulden verkar redan ha växt ett par tusen, något att glädjas åt.
Citera
2021-02-15, 22:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Läser du inte allt jag skriver eller? Jag säger ju att han tjänar på det via samarbeten, att man kan sälja in kanalens storlek i arvodet.
När det kommer till själva kanalen i sig och det han tjänar på klippen så spelar det ingen roll om han har 20k eller 200k prenumeranter. För att tjäna på klippen behöver du visningar och mycket watchtime, och ju längre klipp ju mer reklam ju mer kan du tjäna, men då gäller de ju att tittaren ser hela klippet att innehållet är bra, alltså watchtime.
För att ansöka om Google ads, alltså att du kan tjäna pengar på kanalen behöver du 1k prenumeranter sen 4k visningar. Sen granskas kanalen för att sedan kunna generera pengar. Det är många faktorer som spelar in hur mycket du kan tjäna på ett klipp. Men prenumeranter betyder ingenting i det avseendet. Men alla youtubers vill ju ha så mycket prenumeranter som möjligt för att klippen ska spridas så mycket som möjligt. Men har du fake följare så tjänar du nada på det i det avseendet.
Ok.. jag tror dig. Jag är inte insatt.
Citera
2021-02-15, 22:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad bra, då kanske han har råd att betala räntorna åtminstone.

Hittade inget om aktuell ränta på KFM, denna går säkert att förhandla, dom brukar inte vara omöjliga sålänge man försöker betala något (inte som i Rasks fall dvs, där kommer dom behöva gå på hårt och ev konfiskera pälsjackan.)

Det kommer att kosta dig 600 kronor om brottsoffret tvingas ta vår hjälp för att få dig att betala. Det kan också leda till att du får en betalningsanmärkning hos kreditupplysningsföretag.

Skulden verkar redan ha växt ett par tusen, något att glädjas åt.
Ja det läggs på skulden .. en gång om året...

Edit¨
I Rasks fall = 600 x 6 varje år + ränta på hela beloppet.
Senast redigerad av micro113 2021-02-15 kl. 22:07.
Citera
2021-02-16, 03:35
Citat:

Ja, en normal 3 barns farsa fjantar inte runt på youtube eller spelar utvecklingsstörd på tik tok, på morgonen kliver han upp och jobbar för familjen, Rask gör tvärtemot vad en riktig man skulle göra, han gör det mesta för sig själv, att han drar ner hela sin familj i hans illaluktande skithög skiter han högaktningsfullt i.

Det sistnämnda har jag varit inne på förut, Alf är dock 75 och i bättre form än Rask själv både fysiskt och psykiskt, gubben kan ha 20 år kvar så då kommer Rask få vänta tills hans barn är omhändertagna/utflugna, jag tror dessutom inte dessa pengar ens kommer passera Rask konto utan landa direkt hos KFM, han har skulder som motsvarar 3-4 årslöner för honom, jag tror han har gett upp fullständigt, han lär bara ladda upp allt märkligare klipp på div plattformar för att försöka hålla sig relevant.

Skulle ni vilja leva ett liv i offentligheten för en månadslön som knappt uppgår till Aktivitetsersättning för någon i hans ålder som innebär 9 837 brutto? Med fru och 3 barn...

Vem vet, forsätter han på sin musikaliska bana kanske han lyckats med en hit en vacker dag, även en blind höna kan hitta ett korn.

Ibland när jag känner mig låg brukar jag tänka på Rasks hopplösa situation då känns det genast mycket bättre, han lär leva i utanförskap och med skulder till den dagen han lämnar jorden.

Edit: Ja, peddot Elyas Afvenius eller vad han heter skapade sin "karriär" på tik tok, en app som enbart används av barn och peddon, nu sitter han inne i nått år till vilket såklart är bra för samhället.
Jag förstår inte.
Rask hånade Lennart Bladh.
Vem är det som sminkar sig, klär ut sig till tjej, drar sexskämt nu?
Han verkar ha siktat in sig på att sluta som LB
Citera
2021-02-16, 04:01
Medlem
Ingenting som Rask gör kommer någonsin att lyfta. Han är ju helt bränd i Sverige och säkert Skandinavien också. Ingen framtid, ingenting. Han kommer vara i samma förfärliga och missanpassade situation även om 20 år. Stackars jävel, ett bortkastat liv. Jag hade tagit mitt liv för barnens bästa.

Jag tycker faktiskt synd om han.
Citera
2021-02-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag förstår inte.
Rask hånade Lennart Bladh.
Vem är det som sminkar sig, klär ut sig till tjej, drar sexskämt nu?
Han verkar ha siktat in sig på att sluta som LB
Du menar cykla land och rike och blotta sig för små barn? Ja, konstigare saker har ju hänt, det var vidrigt hur han gick på LB, gjorde säkert 10-15 videos och dessutom en jävla låt.

Låten: https://youtu.be/PxvbRVqXMiA

Rask har gjort bort sig så pass mycket på nätet att det är konstigt att han inte likt Britney Spears blivit omyndighetsförklarad, även om han skaffar ett vanligt jobb kommer han pga sina tidigare fuck ups inte kunna leva ett normalt liv på många år framöver.

Jag skulle tro att han kommer försöka satsa på att få igenom en sjukskrivning, han är den typen, "ont i ryggen", och han är snuvig och deprimerad, ångest, sover halva dagarna.. ja det lär ju gå igenom sen är cirkeln komplett, då blir han ett tvättäkta wt som aldrig kommer ta sig in i samhället igen.
Citera
2021-02-16, 13:32
Medlem
Viper08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Ingenting som Rask gör kommer någonsin att lyfta. Han är ju helt bränd i Sverige och säkert Skandinavien också. Ingen framtid, ingenting. Han kommer vara i samma förfärliga och missanpassade situation även om 20 år. Stackars jävel, ett bortkastat liv. Jag hade tagit mitt liv för barnens bästa.

Jag tycker faktiskt synd om han.

Rask var inne i tråden och klippte ut ditt inlägg och la upp på Instagram. Han påstod att någon hade "skickat" det till han men det är bs som vanligt.
Han tyckte att du skulle säga det till hans fejs så du kunde få en blåklocka runt ögat. Grejen är att rask en gång bjöd upp till fajt i skidbacken men banga ur. Rask du är en jävla internet krigare 😂 du skulle springa som en liten flicka och sätta på dig din frus leggins om du mötte någon från tråden i de riktiga livet, oavsett storlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in