Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Inte en aning --- kommentaren var mer att hyresvärden vill ha in sina pengar varje månad ...
Ja, vill man betala för det så kan man kolla upp hur stora skulder han har ... För egen del känner jag att det inte är värt pengarna -- att han har skulder han inte betalar räcker för mig.
Edit
Gällande skadestånden så tickar räntan på .. där har han inte betalat ett vitten såvitt jag vet.
Jag undrar vilken ränta KFM har, jag räknade på en vanlig kreditkortsränta på 10% och det drar snabbt iväg med såna summor...
Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Börjar mer och mer tro att han är psykiskt sjuk.
Det är bara JAG, allt ljus på MIG!
Grabbarna ihoptryckta som sardiner, ingen lekyta.
När får nysnittade mamman vila? Han fjantar runt och söker desperat någonting nytt, som ska få honom rik och berömd.
Han är pinsamt tragisk. Han jagar efter beundrare, nu tiktok. Var det inte där eli@s @lfven sökte nya kompisar?
Han vill framstå som så förträfflig, för att några dagar senare krascha.
Therese har 4 barn, varav den äldsta är mest krävande.
Mår dåligt av hans oförmåga att ta tag i sitt liv.
Vad vill han att hans ecna barn ska minnas från sin barndom?
Äpplet faller inte långt ifrån päronträdet..
Känslan av att han inte tänker göra någonting för att ordna med sina böter och obetalda räkningar, utan att han väntar på ett fett arv när farfar går bort. Hoppas han skänker bort allt till någon hjälporganisation, mot psykisk ohälsa, missbruk eller dylikt
Ja, en normal 3 barns farsa fjantar inte runt på youtube eller spelar utvecklingsstörd på tik tok, på morgonen kliver han upp och jobbar för familjen, Rask gör tvärtemot vad en riktig man skulle göra, han gör det mesta för sig själv, att han drar ner hela sin familj i hans illaluktande skithög skiter han högaktningsfullt i.
Det sistnämnda har jag varit inne på förut, Alf är dock 75 och i bättre form än Rask själv både fysiskt och psykiskt, gubben kan ha 20 år kvar så då kommer Rask få vänta tills hans barn är omhändertagna/utflugna, jag tror dessutom inte dessa pengar ens kommer passera Rask konto utan landa direkt hos KFM, han har skulder som motsvarar 3-4 årslöner för honom, jag tror han har gett upp fullständigt, han lär bara ladda upp allt märkligare klipp på div plattformar för att försöka hålla sig relevant.
Skulle ni vilja leva ett liv i offentligheten för en månadslön som knappt uppgår till Aktivitetsersättning för någon i hans ålder som innebär 9 837 brutto? Med fru och 3 barn...
Vem vet, forsätter han på sin musikaliska bana kanske han lyckats med en hit en vacker dag, även en blind höna kan hitta ett korn.
Ibland när jag känner mig låg brukar jag tänka på Rasks hopplösa situation då känns det genast mycket bättre, han lär leva i utanförskap och med skulder till den dagen han lämnar jorden.
Edit: Ja, peddot Elyas Afvenius eller vad han heter skapade sin "karriär" på tik tok, en app som enbart används av barn och peddon, nu sitter han inne i nått år till vilket såklart är bra för samhället.