2020-08-20, 08:58
Medlem
exexexexs avatar
Det där med psykologen är ju bara något han vill använda i rättegången... och lite som content såklart.
Det är ju inget fel på honom, snarare reversed-fel!
Citera
2020-08-20, 09:59
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Det där med psykologen är ju bara något han vill använda i rättegången... och lite som content såklart.
Det är ju inget fel på honom, snarare reversed-fel!
Visst är det så, glimrande sir kommer dyka upp i grand frank från topp till tå och vara värsta ögontjänaren, vi får se om åklagaren köper hans skitsnack, i think not.
Citera
2020-08-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Visst är det så, glimrande sir kommer dyka upp i grand frank från topp till tå och vara värsta ögontjänaren, vi får se om åklagaren köper hans skitsnack, i think not.

Åklagare blir aldrig övertygade eller tror på någons skitsnack. Deras uppgift är att fälla dig oavsett vad du säger.
Citera
2020-08-20, 11:39
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Åklagare blir aldrig övertygade eller tror på någons skitsnack. Deras uppgift är att fälla dig oavsett vad du säger.
Alla människor som är åtalade har rätt att få säga sitt om saken, ser framemot att höra hur Baronen rättfärdigar hans handlingar.
Citera
2020-08-20, 12:42
Medlem
Borka88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Alla människor som är åtalade har rätt att få säga sitt om saken, ser framemot att höra hur Baronen rättfärdigar hans handlingar.

Ja det stämmer att man tillåts framföra sin åsikt om det man är åtalad för i slutet av rättegången, Fidel Castro höll ett tal på 4 timmar tror vi Baronen kommer matcha detta?

Däremot tillåts man inte föra en dialog med åklagaren, man får vända sig mot rätten, den enda dialogen mellan den åtalade och åklagaren sker genom frågor från åklagaren. Man kan inte övertyga åklagaren om sin oskuld. man får vända sig till rätten med all sin kommunikation.

Ska med bli intressant att höra "den allvetande bajshögens" rättfärdigande angående detta. Efter rättegången ägt rum är det fritt för alla att beställa ljudfilerna samt bildupptagningen ifrån spektaklet.

Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Kontext?

Baronen av städning har länge hävdat att han är kungen av städning vilket vi sett åtskilliga bevis på att det är ännu ett av alla hans luftslott som rämnat bara man blåst lite i riktning mot slottet.

Århundradets äckligaste ugn och finns att beskåda 15:31 in i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=iFcQ2iEbOZo
Titel: HUR LIVET SKALL LEVAS: Egen Beef Jerky!
Uppladdad :23 juli 2020
Handling: Rövskägget gör beef jerky med en annorlunda touch.

Det finns även i nästan varenda vlogg inspelad i hemmet ett berg av disk och flugor som härjar omkring i hans "pedant städade" boning..

Här har vi ett exempel på hur han skyller alla fel i hemmet på sin fru 27:42 in i videon:
https://www.youtube.com/watch?v=m6WVPiYvCIM
Titel: Du är inte unik!
Uppladdad: 18 aug. 2020
Handlingen : Baronen ljuger på i vanlig ordning hittar på egna förklaringar och basunerar ut att ingen är unik inte ens om du har rosa hår..

Till sist: "Jag städar"
Citera
2020-08-20, 13:22
Medlem
Varför skulle man ens låta bli att dammsuga ordentligt bara för att det kommer någon och ska tapetsera om? Vill man visa upp alla dessa dammråttor som kommer flyga runt när möblerna måste flyttas till ett annat rum? Av egen erfarenhet är målare ganska renliga och lämnar inte högar med skit efter sig men det kanske är annorlunda i Trosa.

Det kanske är därför jag har allergiproblem, på grund av allt damm!
Citera
2020-08-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Varför skulle man ens låta bli att dammsuga ordentligt bara för att det kommer någon och ska tapetsera om? Vill man visa upp alla dessa dammråttor som kommer flyga runt när möblerna måste flyttas till ett annat rum? Av egen erfarenhet är målare ganska renliga och lämnar inte högar med skit efter sig men det kanske är annorlunda i Trosa.

Det kanske är därför jag har allergiproblem, på grund av allt damm!

Strunta i att dammsuga skulle väl inte jag heller göra, men vete fan om jag skulle storstäda ett rum i flera timmar veckorna innan det kommer en målare, den delen köper jag med. Men jag skulle nog väntat till jag vet att en målare kommer, och inte under tiden som jag väntar på att målaren SKA RINGA.

Men nja, det är blandad bland målare, har träffat på målare som är renliga som bara den, och träffat på målare som jag fått sanera hela huset efter att de varit färdiga.

Men om man är dammallergier, borde man inte märkt det någon gång innan man är 30?? Eller var hans farsa duktig på att städa medan knarktrippen var på högvarv??
Citera
2020-08-20, 17:37
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Grovstädning är i min värld/branch exakt det motsatta till vad Bajsbaronen anser.
Finstädning är väl mer det vad jag anser Bajsbaronen åsyftar!
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Kontext?
Lite off topic kanske, men ändå inte då BB anser sig vara städproffs!

Byggsvängen tex, där är grovstädning vad det låter som, man städar det grova.
Man dammtorkar tex inte ovanpå dörrblad, runt lister eller "i" elkontakter, man putsar inte fönster, speglar, rostfria ytor tex.

När lägenhet, hus eller vad som nu är klart, då beställer man en finstädning (slutstädning).
Då dammtorkas och putsas alla ytor.
Citera
2020-08-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Strunta i att dammsuga skulle väl inte jag heller göra, men vete fan om jag skulle storstäda ett rum i flera timmar veckorna innan det kommer en målare, den delen köper jag med. Men jag skulle nog väntat till jag vet att en målare kommer, och inte under tiden som jag väntar på att målaren SKA RINGA.

Men nja, det är blandad bland målare, har träffat på målare som är renliga som bara den, och träffat på målare som jag fått sanera hela huset efter att de varit färdiga.

Men om man är dammallergier, borde man inte märkt det någon gång innan man är 30?? Eller var hans farsa duktig på att städa medan knarktrippen var på högvarv??

Att inte dammsuga under sängen är att inte dammsuga i min värld. Det är där och under soffan allt lägger sig. Att gå på listerna med en tandborste har jag aldrig gjort. Måste vara jävligt kladdigt hemma hos baronen. Ja, i hans huvud verkar han ha fått en avtalad tid och inte bara ett hum om tid.
Jo han har känd kvalsterallergi men kunde alltså inte räkna ut att den kanske förvärras av hans vänta-på-målaren-städning i kombination med en fläkt i sovrummet.
Citera
2020-08-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Lite off topic kanske, men ändå inte då BB anser sig vara städproffs!

Byggsvängen tex, där är grovstädning vad det låter som, man städar det grova.
Man dammtorkar tex inte ovanpå dörrblad, runt lister eller "i" elkontakter, man putsar inte fönster, speglar, rostfria ytor tex.

När lägenhet, hus eller vad som nu är klart, då beställer man en finstädning (slutstädning).
Då dammtorkas och putsas alla ytor.

Dock undrar jag om detta är något standardiserat i branschen, eller kanske mer så att det är upp till hur man vill göra själv. Alltså kan Rasken haft en städfirma i 120 år, och städat jättemånga hus, men ändå levt efter standarden att "grovstädat" betyder en rejäl storstädning.
Citera
2020-08-20, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Att inte dammsuga under sängen är att inte dammsuga i min värld. Det är där och under soffan allt lägger sig. Att gå på listerna med en tandborste har jag aldrig gjort. Måste vara jävligt kladdigt hemma hos baronen. Ja, i hans huvud verkar han ha fått en avtalad tid och inte bara ett hum om tid.
Jo han har känd kvalsterallergi men kunde alltså inte räkna ut att den kanske förvärras av hans vänta-på-målaren-städning i kombination med en fläkt i sovrummet.

Om snubben har en känd kvalsterallergi, hur fan kan han använda sig av en gammal sliten, tejpad dammsugare?? Hur mycket partiklar blåser inte den ut innan påsen?? Att folk ska ha så svårt att förstå att skiten inte bara försvinner för att dammsugaren suger upp det.

För övrigt, jag kanske inte kör med tandborste, utan har en liten ångmaskin med mikrofiber-trasor jag kör med på listerna. Och inte fasen har jag kladdigt, mycket tack vare att jag just kör med ång-prylen.

Konstigt att en som haft en städfirma inte skaffat sig bättre städutrustning, hur många kunder vill betala fyra-fem timmar av tandborstskrubbande av lister?? Och då tycker jag dammsugaren blir ännu värre. Jag vete fan om jag inte skulle kasta ut en städfirma om den tycker upp med tejpade dammsugare.
Citera
2020-08-20, 18:21
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Dock undrar jag om detta är något standardiserat i branschen, eller kanske mer så att det är upp till hur man vill göra själv. Alltså kan Rasken haft en städfirma i 120 år, och städat jättemånga hus, men ändå levt efter standarden att "grovstädat" betyder en rejäl storstädning.
Så kan det naturligtvis vara.

Detta hittade jag vid en googling:

Grovstädning
Under grovstädningen tas större föremål och smuts bort. Efter ett bygge kan det bli över många saker som måste tas bort innan finare städning kan påbörjas. Det här kan bland annat vara papp, kartong, tejp eller masonitskivor. Här görs även grövre dammsugande och avtorkning av väggarna. Här erbjuder stockholmsfirman vi tittade på även bortforsling av bråtet, förutsatt att det finns en överenskommelse sen innan.

Slutstädning
Vid slutstädningen rengör den här firman i Stockholm alla ytor. Alla firmor som erbjuder byggstädning erbjuder nödvändigtvis inte finstädning, utan kanske istället slutar vid den grövre städningen. Givetvis erbjuder de flesta firmor som har byggstädning även andra typer av städning.

Vid rengöringen av alla ytor ingår bland annat golvtorkning och dammsugning, och även rengöring med medel om det finns fläckar som kräver det. Den här firman skriver dock att endast nåbara fönster ingår. Ofta är detta inget problem, men lagerlokaler och liknande kan ha fönster som sitter högt uppe på väggarna.

Finstädning
Det är nu som de sista detaljerna görs. I den här firman ingår allt rengöringsmaterial, dammsugare och så vidare i priset. Här tillkommer heller inga avgifter på priset på man får. Tänk dock på att detta inte behöver gälla överallt. Många firmor kanske förväntar sig att du har en egen dammsugare, eller egna rengöringsmedel. Om du är osäker är det bäst att helt enkelt fråga.

Dock förutsätter de flesta firmor, även den här, att lokalen är tömd från hinder som kan vara i vägen. Med detta menas saker som inte ska städas, exempelvis byggmaskiner och verktyg. Även byggmaterial skall vara bortforslat vid tiden för städningen om denna firma anlitas. Samma kan antas gälla nästan alla andra firmor.

Något annat som de flesta firmor ställer som krav är att vatten ska finnas tillgängligt. Vanligtvis när man anlitar städfirmor brukar detta inte vara något problem, men när det handlar om just byggstädning sker det oftast i städobjekt där rinnande vatten inte hunnit fixas än.

https://www.xn--stdaeffektivt-cfb.se...ning-vad-ingar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in