Citat:
Ursprungligen postat av
Kickassfarsan
Ulrika har varit riktigt lösläppt, Carls pappa kan vara vem fan som helst från Ystad till Kiruna.
Gissar att farsan är något parkbänksfyllo med Irländska gener från grannkommunen.
Zigenar-gener gissar jag på i så fall, varför det var min första tanke får ni fundera ut själva
Tänk om det via ett faderskapstest skulle komma fram såhär 35 år senare att Fredrik inte är pappan, då tillhör inte längre den ”framgångsrika företagarsläkten”. 😥
Citat:
Ursprungligen postat av
Beryllium
Ja, om du och din man bär på "rödhårig-gener" från någon av era respektive föräldrar så kan ni få en rödtott. Genen är recessiv så ingen av era päron behöver vara synligt rödhårig.
Aj då. Nej, skojade bara
Men hur många generationer bakåt kan det ligga då…?
Citat:
Ursprungligen postat av
Kickassfarsan
Nu blir det tufft på riktigt, inget barnbidrag på sommaren vilket innebär 4k mindre i bidrag samt att matutgifterna kommer dubbleras.
Vilka uppoffringar kommer Bajshögen göra för sin familj, gå upp på morgonen och jobba för att skapa en bättre framtid för barnen? Sluta snusa? Skämt åsido, alla vet att han bryr sig föga om familjens välmående
Dom skulle kunna tälta det är billigt och roligt för barn men Baronen kan väl inte ens sätta upp ett tält.
Nä dom förlorar inga bidrag, barnbidrag får man på sommaren. Det du tänker på är studiebidraget som minderåriga har (gymnasiet) som endast betalas ut under den period man studerar, alltså inte på sommarlovet.
Det där tåget i Trosa är förresten gratis…så gissningsvis därför Thessan och barnen åkte det så mycket sist…
Exakt, att tälta var ju sjukt spännande när man var typ nio-tio som hans yngsta son.
Särskilt med lite ”set and setting” (typ som inför en tripp på LSD fast barnvänlig variant):
”Läskig” musik
Snacks och godis (som de säkert ändå redan har i skafferiet redan)
Berätta spökhistorier
Det här gillar ju du Rask och det är på kvällen/natten så inget folk och ingen jobbig värme!
Bara en sån sak som att du inte tog barnen på regelbundna utflykter minst två helger i månaden när du hade gratis tillgång till stugan, Rask.
Så många år du hade ”eget” lantställe Alf garanterat skulle låtit dig få låna för barnens skull dessa helger, sådant älskar barn, men ärligt nu hur många gånger under barnens livstid fick de tillbringa kvalitetstid där? (Med det ordet menar jag:
Sova över minst en natt: alltså BO där och gärna med lite (gratis) aktiviteter på det typ kasta pil, spela kubb (eller vad det nu heter), grilla, bada…?
0 gissar jag på, åtminstone om frågan är menad att det var i
ditt arrangemang och du bestämde allt (inte åker över en sväng och är där ett par timmar), åkte dit (med endast dem och eventuellt Therese men förstår om hon som arbetar velat ha mer fria helger) och kunde visa, eller berätta kort om det med bara en bild på instagram, att du verkligen är den där ”närvarande pappan som din egen aldrig var” som du så många skrutit med när det t.o.m. fanns tillgängligt helt kostnadsfritt.
Men tälta kan du fortfarande göra (be Edward sätta upp tältet).