2025-06-12, 14:06
Medlem
Kan någon sammanfatta en del punkter för mig? Svårt att få en klar bild med en så stor tråd.

Varför kallas han bajsmannen?

Vad är grejen med några nakenbilder som nämnts, vad hände där?

Minns Rasks allra tidigaste videos. Tycker faktiskt de var rätt bra när han berättade om medberoende m.m. Nu verkar det minst sagt ha spårat de senaste åren.
Citera
2025-06-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Och det är ju det som är grejen. Det finns inte 1 människa som bryr sig, men i den tvättade analkanalens begränsade värld är det ett oerhört svek (mot vem?, baronen?)
Det är klart att Cluee bryr sig när han hängs ut som en lögnare. Du kanske inte förstår sånt men det betyder inte att det är strunt för andra.
Citera
2025-06-12, 14:34
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Kan någon sammanfatta en del punkter för mig? Svårt att få en klar bild med en så stor tråd.

Varför kallas han bajsmannen?

Vad är grejen med några nakenbilder som nämnts, vad hände där?

Minns Rasks allra tidigaste videos. Tycker faktiskt de var rätt bra när han berättade om medberoende m.m. Nu verkar det minst sagt ha spårat de senaste åren.

Du tycker alltså, att det är bra att hänga ut sin pappa som missbrukare?

Bajskungen... Det låter ju bra hörredu.

Ungefär som när kapten klänning, gillade sitt eget öknamn.
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-06-12 kl. 14:50.
Citera
2025-06-12, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Det är klart att Cluee bryr sig när han hängs ut som en lögnare. Du kanske inte förstår sånt men det betyder inte att det är strunt för andra.
Buhu buhu. Han får väl anmäla skithögen för förtal då?
Citera
2025-06-12, 16:58
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Ulrika har varit riktigt lösläppt, Carls pappa kan vara vem fan som helst från Ystad till Kiruna.

Gissar att farsan är något parkbänksfyllo med Irländska gener från grannkommunen.
Zigenar-gener gissar jag på i så fall, varför det var min första tanke får ni fundera ut själva
Tänk om det via ett faderskapstest skulle komma fram såhär 35 år senare att Fredrik inte är pappan, då tillhör inte längre den ”framgångsrika företagarsläkten”. 😥

Citat:
Ursprungligen postat av Beryllium
Ja, om du och din man bär på "rödhårig-gener" från någon av era respektive föräldrar så kan ni få en rödtott. Genen är recessiv så ingen av era päron behöver vara synligt rödhårig.
Aj då. Nej, skojade bara
Men hur många generationer bakåt kan det ligga då…?

Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Nu blir det tufft på riktigt, inget barnbidrag på sommaren vilket innebär 4k mindre i bidrag samt att matutgifterna kommer dubbleras.

Vilka uppoffringar kommer Bajshögen göra för sin familj, gå upp på morgonen och jobba för att skapa en bättre framtid för barnen? Sluta snusa? Skämt åsido, alla vet att han bryr sig föga om familjens välmående

Dom skulle kunna tälta det är billigt och roligt för barn men Baronen kan väl inte ens sätta upp ett tält.
Nä dom förlorar inga bidrag, barnbidrag får man på sommaren. Det du tänker på är studiebidraget som minderåriga har (gymnasiet) som endast betalas ut under den period man studerar, alltså inte på sommarlovet.
Det där tåget i Trosa är förresten gratis…så gissningsvis därför Thessan och barnen åkte det så mycket sist…

Exakt, att tälta var ju sjukt spännande när man var typ nio-tio som hans yngsta son.
Särskilt med lite ”set and setting” (typ som inför en tripp på LSD fast barnvänlig variant):
”Läskig” musik
Snacks och godis (som de säkert ändå redan har i skafferiet redan)
Berätta spökhistorier

Det här gillar ju du Rask och det är på kvällen/natten så inget folk och ingen jobbig värme!
Bara en sån sak som att du inte tog barnen på regelbundna utflykter minst två helger i månaden när du hade gratis tillgång till stugan, Rask.
Så många år du hade ”eget” lantställe Alf garanterat skulle låtit dig få låna för barnens skull dessa helger, sådant älskar barn, men ärligt nu hur många gånger under barnens livstid fick de tillbringa kvalitetstid där? (Med det ordet menar jag:
Sova över minst en natt: alltså BO där och gärna med lite (gratis) aktiviteter på det typ kasta pil, spela kubb (eller vad det nu heter), grilla, bada…?
0 gissar jag på, åtminstone om frågan är menad att det var i ditt arrangemang och du bestämde allt (inte åker över en sväng och är där ett par timmar), åkte dit (med endast dem och eventuellt Therese men förstår om hon som arbetar velat ha mer fria helger) och kunde visa, eller berätta kort om det med bara en bild på instagram, att du verkligen är den där ”närvarande pappan som din egen aldrig var” som du så många skrutit med när det t.o.m. fanns tillgängligt helt kostnadsfritt.
Men tälta kan du fortfarande göra (be Edward sätta upp tältet).
Citera
2025-06-12, 17:25
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Det här gillar ju du Rask och det är på kvällen/natten så inget folk och ingen jobbig värme!
Bara en sån sak som att du inte tog barnen på regelbundna utflykter minst två helger i månaden när du hade gratis tillgång till stugan, Rask.
Så många år du hade ”eget” lantställe Alf garanterat skulle låtit dig få låna för barnens skull dessa helger, sådant älskar barn, men ärligt nu hur många gånger under barnens livstid fick de tillbringa kvalitetstid där? (Med det ordet menar jag:
Sova över minst en natt: alltså BO där och gärna med lite (gratis) aktiviteter på det typ kasta pil, spela kubb (eller vad det nu heter), grilla, bada…?
0 gissar jag på, åtminstone om frågan är menad att det var i ditt arrangemang och du bestämde allt (inte åker över en sväng och är där ett par timmar), åkte dit (med endast dem och eventuellt Therese men förstår om hon som arbetar velat ha mer fria helger) och kunde visa, eller berätta kort om det med bara en bild på instagram, att du verkligen är den där ”närvarande pappan som din egen aldrig var” som du så många skrutit med när det t.o.m. fanns tillgängligt helt kostnadsfritt.
Men tälta kan du fortfarande göra (be Edward sätta upp tältet).

Men Luddähh ville ju inte heller ha någon sommarstuga?
Citera
2025-06-12, 17:40
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Att göra en ens halvvettig intervju med någon kräver att man faktiskt kan lyssna en liten stund på någon annan än sig själv och ha ett åtminstone minimalt intresse för nån annan än sig själv. Vilket utesluter Rask som tänkbar kandidat.

Men kudos för att du försöker!

I mitt resonemang utgår jag från en högre än genomsnittlig kvalitet för att konceptet skulle fungera.

Att Rask kanaler inte håller överlag och att jag har påpekat bristerna under flera år, är fult bortse från.

Du vinklar mitt inlägg som att jag påstår att Rask gör (håller en verkshöjd). Jättefult av dig. Anjo-fasoner.

Tråkigt för dig att du försöker!
Citera
2025-06-12, 17:52
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron

Exakt, att tälta var ju sjukt spännande när man var typ nio-tio som hans yngsta son.
Särskilt med lite ”set and setting” (typ som inför en tripp på LSD fast barnvänlig variant):
”Läskig” musik
Snacks och godis (som de säkert ändå redan har i skafferiet redan)
Berätta spökhistorier

T.ex. historien om 27 maj år 2000 i Orrefors!
(FB) Tältmordet på en 10-åring i Orrefors 2000

Tänk er lite tältmys och den berättad med spökbaronens allra kusligaste mysigaste peddigaste poddröst!?
Citera
2025-06-12, 17:56
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Jag är ändå fascinerad av att kanalen tuffar på med kommentarer som Jag älskar dig bästa Rask. En jävla freak show och ingenting annat. Men en sak måste man ge Rask och det är att han är ökänd i Trosa. Alla vet vem bajsmannen är i Trosa. Blir det någon semester för familjen Rask nu? 2 veckor till Spanien! Eller korvmojjen i Trosa?

De som "jag älskar dig bästa Rask" måste ses i ljuset av vem, och hur många kanaler de får upp i sin feed.

Både Rask och Anjo halvskryter om hur stora de är i målgruppen jämnåriga till äldre (än dem) kvinnor. Lek med tanken samma målgrupp ser på linjär-TV, har en dagstidning, och bara följer Rask och Anjo på youtube. Vad jämför den målgruppen med, när de hyllar någon som bäst, vilka konkurrerar om deras tid?
Citera
2025-06-12, 18:29
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
De som "jag älskar dig bästa Rask" måste ses i ljuset av vem, och hur många kanaler de får upp i sin feed.

Både Rask och Anjo halvskryter om hur stora de är i målgruppen jämnåriga till äldre (än dem) kvinnor. Lek med tanken samma målgrupp ser på linjär-TV, har en dagstidning, och bara följer Rask och Anjo på youtube. Vad jämför den målgruppen med, när de hyllar någon som bäst, vilka konkurrerar om deras tid?

Jag ber förresten, om ursäkt för att jag förolämpa dig.
Senast redigerad av PeterJihadi 2025-06-12 kl. 18:33.
Citera
2025-06-12, 19:20
Medlem
Spritnotas avatar
Det finns en massa saker som drabbat Rask som han hade fått sympati för om han inte ljög.

Exempelvis kallad på förhör för förtal när han bara försvarat sig. Hur inkompetent svensk polis än är, detta är en lögn.
Senast redigerad av Spritnota 2025-06-12 kl. 19:59.
Citera
2025-06-12, 19:24
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Jag ber förresten, om ursäkt för att jag förolämpa dig.

Be inte mig om ursäkt. Fokusera på att Rask är en dålig förebild som ljuger och ljuger. Även när han försvarar sig mot saker man annars kunde förstå att han försvarar sig emot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in