2025-03-07, 20:56
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Om någon vet så får ni gärna svara på den här frågan som jag har funderat på väldigt länge.

Varför vill inte Rask ta ett vanligt arbete? Har han en diagnos som gör att han inte kan ta ett vanligt arbete eller vill han inte det? Är han sjukpensionär?
Om vi spolar tillbaka ca 10 år så har Rask hela tiden påstått att när han var ung så såg han sin pappa sova i en buske under berusning av alkohol och därför kan Rask omöjligen jobba idag. Eftersom ingen tittare köpte det resonemanget så började Rask prata om att hans mamma minsann alltid trott att Rask har diverse diagnoser och svårigheter, och nu är det därför som Rask omöjligen kan jobba.

Rask går då ut i videos och säger att han nu har kontakt med vården och under utredning och att det är flera diagnoser som det är frågan om och arbete pågår för att nysta ut vad som är fel med Rask.

Månaderna och åren gick.

När han sedan faktiskt var hos vården och försökte intala ett riktigt proffs att Rask kanske lider av diverse diagnoser, så såg proffset rakt igenom Rask och han fick ingen diagnos. Om man ställde frågan hur det gick med processen så återigen avfärdade han en och ingen hade med det att göra.

I vanlig Rask-anda så gav han sig inte utan fortsatte trakassera vården och tjata om diagnoser, och fick då GAD, alltså den diagnosen som alla riksmongon får. Dom som hävdar att dom är psykiskt sjuka men som uppenbarligen inte är det, samtidigt som dom vägrar ge sig och tar vårdens resurser. Då sätter läkarna GAD för att bli av med idioten.

Rask tog denna GAD och sprang med den. Blir han ifrågasatt idag så hänvisar han till GAD och att ingen som har GAD kan någonsin ta ett vanligt jobb och därför jobbar inte Rask. Om han inte har något val och tar ett jobb ändå, det enda han är kvalificerad för, alltså telefonförsäljare, då var GAD som försvunnet men han började då lida av telefonskräck istället. Rask har nämligen telefonskräck, och GAD, så han kan absolut inte ta ett arbete och vara bland kollegor för ingen med GAD kan göra det, och han kan inte ta ett jobb som telefonist för han har fått telefonskräck efter att ha fyllt 30, med råge. Och alla som ifrågasätter är som sagt anonyma flashbackare och blir blockade direkt.

Om något i min text låter överdrivet eller felaktigt så varsågod att ifrågasätt, någon annan kommer intyga att han faktiskt är såhär galen...
Citera
2025-03-07, 20:56
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Om någon vet så får ni gärna svara på den här frågan som jag har funderat på väldigt länge.

Varför vill inte Rask ta ett vanligt arbete? Har han en diagnos som gör att han inte kan ta ett vanligt arbete eller vill han inte det? Är han sjukpensionär?
Han kan inte arbeta för att han inte vill ha en chef som flåsar honom i nacken, han vill vara chefen som flåsar andra i nacken (hans egna ord). Du kan ju tänka dig själv hur bra den ekvationen går ihop när han aldrig arbetat i hela sitt liv. Han har tack vare sin generösa farfar (RIP) försökt starta flera låtsasföretag för att leka chef men allt blir bajs för att Rask är en inkompetent nolla.

Summering: Rasks störningar gör att han inte klarar av att någon annan berättar för honom vad han ska göra. Hans sköra ego är viktigare än att försörja familjen.
Citera
2025-03-07, 21:05
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Men det är före skatt, och troligen också före YouTube tagit sin del. Om det är efter YouTube tagit 45% är det ändå bara drygt 400 000 kr som Baronen får i handen. Visst, det är pengar, men det är inte så mycket att han kan ta allt oavkortat och lösa skuldberget. Men då har han ju sålt stuga och lägenhet också. Så att han inte betalat någonting på det är lågt.

Det är snart 2 år sedan han sade att det första han ska göra när arvet kommer är att betala sin frus skulder. Det kommer troligen aldrig att hända. Visningarna är inte i närheten av vad de var i somras. Han verkar inte ens våga göra Chrippa-content mer. Han dömdes trots allt till fängelse nyligen. Öppet mål att göra en 1,5 timmes cirkelresonemangsvideo där han pratar om det, som han gjorde för ett par månader sedan. Samtidigt är Chrippa och Linnea on-fire, och pratar självsäkert om att personerna som utsatt dem kommer stå till svars. Det låter som att saker är i görningen bakom kulisserna, och efterspelet av detta kan bli en dyr historia för Skithögen.
Tyckte mig läsa att youtubes del redan är draget på summan som syns, och att det som var kvar var 1,6milj, och att det som återstår är det staten ska ha. Självklart en hel del men det återstår fortfarande mer än vad jag känner går att bränna utan att ens liv uppgraderas mer än med Temugrejer och sparkcyklar.

Sen som du säger, stugan och lägenheten utöver. Det är ju inte bara lågt att inte betala, men det är ju jättekonstigt. Om så mycket pengar kommit in känns det rimligt att han borde betalat in en liten del för syns skull, för att få tyst på folk och hoppas att det ska glömmas bort. Men inte ens det har han gjort, vilket får mig att tro att det finns något mer som läcker pengar men hålls käft om. Det ligger en oköpt hund begravd!
Citera
2025-03-07, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Han kan inte arbeta för att han inte vill ha en chef som flåsar honom i nacken, han vill vara chefen som flåsar andra i nacken (hans egna ord). Du kan ju tänka dig själv hur bra den ekvationen går ihop när han aldrig arbetat i hela sitt liv. Han har tack vare sin generösa farfar (RIP) försökt starta flera låtsasföretag för att leka chef men allt blir bajs för att Rask är en inkompetent nolla.

Summering: Rasks störningar gör att han inte klarar av att någon annan berättar för honom vad han ska göra. Hans sköra ego är viktigare än att försörja familjen.

Denna fråga har nog besvarats ett hundratal gånger i tråden, jag tror att sanningen är så enkel som att Baronen själv vet innerst inne att han kommer att fucka upp ett arbete om han skulle anställas. Rent tekniskt så arbetar han inte för att han är inte anställningsbar. Har har väl inte ens geundskolekompetens, ett tomt CV och ingen arbetsgivare i världen skulle väl riskera sin personals mentala hälsa genom att anställa honom om dom vet vem han är vilket en enkel googling talar om. Sist men inte minst så har nog ingen arbetsgivare lust att smutskastas på youtube. Baronen är så dum i huvudet att han kan på fullaste allvar hänga ut bostadsförmedlaren på samma bostadsbolag som han vill ha en ny lägenhet hos. ”Bostadsförmedlarkvinnan på Trobo” sitter han och säger haha en enkel sökning även där så ser man att dom bara har en kvinnlig förmedlare så smutskastningen blev total 😂

Ska bli spännande att se hur han ska ljuga sig ur sitsen nu när alla idioter som donerat pengar till bedragaren och specifika ändamål fått svart på vitt att han är just en bedragare. Några hopp om att poletten ska trilla ned för T om varför hon fortfarande är skuldsatt och inte han är nog ingen som har….
Citera
2025-03-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Tyckte mig läsa att youtubes del redan är draget på summan som syns, och att det som var kvar var 1,6milj, och att det som återstår är det staten ska ha. Självklart en hel del men det återstår fortfarande mer än vad jag känner går att bränna utan att ens liv uppgraderas mer än med Temugrejer och sparkcyklar.

Sen som du säger, stugan och lägenheten utöver. Det är ju inte bara lågt att inte betala, men det är ju jättekonstigt. Om så mycket pengar kommit in känns det rimligt att han borde betalat in en liten del för syns skull, för att få tyst på folk och hoppas att det ska glömmas bort. Men inte ens det har han gjort, vilket får mig att tro att det finns något mer som läcker pengar men hålls käft om. Det ligger en oköpt hund begravd!

Innerst inne så hoppas jag fortfarande att han blåser oss så det visslar om det. Tänk om han verkligen drig in en miljon (tänk bara va fort det gick att betala tillbaks kanalen) och nu sitter på ett rejält fondinnehav som ger grym avkastning, Therese skulder verkligen är betalda och han ändå har gott nog för att dra runt familjen, löjliga skor osv. Det finns ju en del som talar emot det, men det hade vart världens barn åt oss som hänger här i tråden.
På tal om Chrippa då.
Det blir inte nådiga dagsböter när han blir fälld för att ha trakasserat halvt ihjäl flera personer i ett helt maniskt år då han måste ha dragit in en hel del pengar på sånt som är sålt osv. Särskilt när han aldrig mer kommer att taxera på så höga belopp som det året de räknar dagsböter på.
Citera
2025-03-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
ChatGPT ger svaret...

Att ställa in en dator i en garderob gör inte automatiskt garderoben till en studio. En studio, i sin klassiska betydelse, är ett rum eller en plats som är särskilt inriktad på kreativt eller professionellt arbete, såsom musikproduktion, konstnärlig verksamhet, fotografering eller andra typer av produktion. Det handlar inte bara om att ha en dator, utan om att ha ett utrymme som är anpassat och inrett för ett specifikt syfte.

En garderob, även om den kan innehålla en dator, är ett förvaringsutrymme och har inte de funktioner eller den atmosfär som typiskt krävs för att kallas en studio. För att göra en garderob till en studio skulle du behöva inreda det på ett sätt som gör det möjligt att arbeta där effektivt och bekvämt, till exempel genom att ordna det så att det finns tillräckligt med utrymme, bra belysning och kanske även ljudisolering beroende på vad du vill använda det till.

Så, även om du har en dator i garderoben, skulle det inte automatiskt göra det till en studio.

Så färdigtjafsat nu. Rask sitter i en garderob, inte en studio.

Ja de är spännande vad folk gillar och kalla "studio" hade en ytligt bekant som hade en 1a i Göteborg som han kallade studio. Där han bodde och söp ned sig. Lajvade konstnär fast gjorde aldrig konst utan var allmänt konstig. Hade även en loftgång som han kallade "takterass" De är något med det här att göra guld av bajs för white trashs
Citera
2025-03-07, 21:30
Medlem
Citat:

Ja, men jag ställer mig tveksam till det. Detta p.g.a deras levnadsstandard. Att Therese ska sälja sitt skräp på Instagram mitt i månaderna går inte ihop med att ha en man som tjänat en mille, även om det är före skatt. Å andra sidan tycks det vara Chrippa som delat printen i tråden, så han kanske har koll på att det är efter.

Sedan behöver ju inte allt oavkortat gått till löneutbetalningar. Jag vet inte om Baronen köpt datorer, kameror och sådant under 2024? Sådant kan kosta mycket och då slipper han skatta på det. Nya mobiler känns också som något han tar på firman, vilket också kostar en del eftersom han alltid vill ha senaste IPhone.

Citat:
Ursprungligen postat av Dotrust
Ja de är spännande vad folk gillar och kalla "studio" hade en ytligt bekant som hade en 1a i Göteborg som han kallade studio. Där han bodde och söp ned sig. Lajvade konstnär fast gjorde aldrig konst utan var allmänt konstig. Hade även en loftgång som han kallade "takterass" De är något med det här att göra guld av bajs för white trashs

Små lägenheter kallas för studios. Kanske främst i engelskspråkiga delar av världen.
Citera
2025-03-07, 21:35
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Det ligger en oköpt hund begravd!
Vilken av dom?
Citera
2025-03-07, 21:39
Medlem
2023-01-01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Att Therese ska sälja sitt skräp på Instagram mitt i månaderna går inte ihop med att ha en man som tjänat en mille, även om det är före skatt.
Det märks att du är en god person när du kan ha så höga tankar om självaste Alexander Rask. Jag märker att du inte skrev "onlyfans". Om Rask tjänat mycket pengar men dom tycks gått upp i rök, så är iallafall min första misstanke att han köpt snusk, massor av snusk.
Citera
2025-03-07, 21:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Det märks att du är en god person när du kan ha så höga tankar om självaste Alexander Rask. Jag märker att du inte skrev "onlyfans". Om Rask tjänat mycket pengar men dom tycks gått upp i rök, så är iallafall min första misstanke att han köpt snusk, massor av snusk.
Han kan ju också sparar pengar på konto som inte hon får veta om.
Han har ju framstått som en puregoist hittills så varför skulle lite pengar ändra på det.
Citera
2025-03-07, 21:54
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kan ju också sparar pengar på konto som inte hon får veta om.
Han har ju framstått som en puregoist hittills så varför skulle lite pengar ändra på det.
Men att inte ens köpa en bil om det finns pengar? Han älskar ju att sitta och trycka i lånade bilar och filma sig själv. Datorskärm till sitt jobb? Nej. Kontorsstol? Nej. Han verkar helt ärligt rätt pank när han inte ens köper det som gynnar honom själv. Kul om Chrippa och Livros skojar med honom, för just nu framstår han faktiskt som rätt dålig både om han tjänat bra och om han inte gjort det. Knepig sits.
Antingen är det fake eller så rör det sig om missbruk/utpressning för inte fan fondsparar Carl Fredrik Alexander Rask från Trosa, den saken är rätt säker. Och OM han gör det så är jag fan i mig nästan stolt.

Edit: tänk om de har tagit hjälp av jocke/danjal/anjo för att försöka lösa skulderna ohederligt och gömma pengar på annat håll?
Senast redigerad av abv 2025-03-07 kl. 22:03.
Citera
2025-03-07, 21:56
Medlem
Ny video från Dåren om flytten, en förtalsvideo mot Trobo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här