2025-03-14, 07:43
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlarsyntaKlara
Så jävla äcklig Rask är när han uppmanar sina idioter till följare att ge sig på Legio och kontakta hans skola, fy fan.
Legios elever har kontaktat Rask, vilken stor jävla lögn. Legio är väl för fan inte lärare för gamla pillertrillande Bag-in-Box kärringar vilka är de enda som hyllar äcklet.
Ni som inte prenumererar på Medvikt och Legio gör det nu!

Tar det inte för omöjligt att det är ett gråta ut-reportage. "Buhu jag har röstat för nedläggning av förskolor och nu händer det, sedan skickar någon dummis knark och så har jag blivit placerad här av min dumma elaka hyresvärd fast jag aldrig har gjort något fel!"

Så på tal om att kontakta folk, undra vad SvD tycker om att hänga ut och totalt smutskasta lärare?

Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Frågan är om man inte redan är igång och håller på med ett reportage i detta nu. Baronen gick nu ut med att SvD varit hemma hos honom i 3-4 timmar. Vad pratar ett journalistteam med Baronen om i 4 timmar? Hur det är att vara 35 år med tre barn men aldrig försörjt dem? Hur det är att ta sig genom livet med endast grundskola som utbildningsnivå? Hur det känns att få knarkbrev på posten?

Jag tror inte det finns så mycket att prata med Rask om, annat än hans ihärdiga förtalande av Chrippa och Linnea. Det är det han har blivit känd för, och det är det som är intressant att fråga honom om. Han säger att han inte får säga vad det handlar om. Men han sa tidigare att han skulle få ge ”min sida av saken” om något ämne. Samtidigt som Chrippa pratar kryptiskt om ”2025 bästa sändningstid”.

Jag tror det kommer komma ett reportage i SvD där Anjo, Rask, m.fl, målas ut som riktiga bovar. Rask har svårt att greppa det då han är så störd att han tycker att allt han gör är rätt och inte bryr sig hur det påverkar andra. Givetvis har Baronen fått sitta med SvD och tala ut om hur det kändes när Chrippa ”spred” knullfilmen och annat, och verka förstående. Men faktum är att det inte är det han säger som kommer få honom att se dåligt ut primärt. Det kommer vara när det ställs mot andra uttalanden från personer i reportaget. Som förmodligen inte endast kommer vara inblandande personer, utan kunniga personer som ser på saken från ett utifrånperspektiv. Såsom det brukar se ut vid seriösa produktioner och reportage, som inte satts ihop av klåpare som Anjo.

Jag håller med dig, jag tror de kommer få det riktigt svettigt under det här året.
Citera
2025-03-14, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Tar det inte för omöjligt att det är ett gråta ut-reportage. "Buhu jag har röstat för nedläggning av förskolor och nu händer det, sedan skickar någon dummis knark och så har jag blivit placerad här av min dumma elaka hyresvärd fast jag aldrig har gjort något fel!"

Så på tal om att kontakta folk, undra vad SvD tycker om att hänga ut och totalt smutskasta lärare?

Aldrig att Stockholmstidningen SvD kommer och gör ett reportage om nedläggningen av en förskola i Trosa. Det kommer vara något som är av riksintresse. Såsom Chrippa-dramat i viss mån är. Det har engagerat hundratusentals runtom i hela landet, och det kan vara av intresse att rapportera om det. Eftersom det byggt på förtal och integritetsintrång från början till slut. Vilket måste ha normaliserats av personerna som tittar på det. De verkar ha en uppfattning att det är OK att göra såhär mot andra.

Jag tänker att det kan bli som när DN gjorde ett reportage om Pontus Rasmusson. När en riktig tidning gör ett reportage om hur YouTube används som brottsverktyg av ett par kreatörer kommer det användas som påtryckning på plattformen för att få bort kanalerna.
Citera
2025-03-14, 07:59
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Aldrig att Stockholmstidningen SvD kommer och gör ett reportage om nedläggningen av en förskola i Trosa. Det kommer vara något som är av riksintresse. Såsom Chrippa-dramat i viss mån är. Det har engagerat hundratusentals runtom i hela landet, och det kan vara av intresse att rapportera om det. Eftersom det byggt på förtal och integritetsintrång från början till slut. Vilket måste ha normaliserats av personerna som tittar på det. De verkar ha en uppfattning att det är OK att göra såhär mot andra.

Jag tänker att det kan bli som när DN gjorde ett reportage om Pontus Rasmusson. När en riktig tidning gör ett reportage om hur YouTube används som brottsverktyg av ett par kreatörer kommer det användas som påtryckning på plattformen för att få bort kanalerna.
Ja nej jag menar inte att de ska göra ett reportage om förskolor i Trosa. Och jag hoppas givetvis att det är det fetade som gäller. Men är också beredd på ett snyftreportage om hur utsatt man är som offentlig person och att det är synd om Rask.

Men som sagt, hoppas innerligt att du har rätt såklart.
Citera
2025-03-14, 08:34
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
"Jag vill inte sitta här inför 150, 160 000 människor och...." Antal visningar efter 5 timmar: 5582

Han har stått stilla på160 000 i typ ett halvår eller? Byter han sakta ut riktiga följare mot fake följare?
Citera
2025-03-14, 09:23
Medlem
Tortellis avatar
Äckligt av Rask att försöka ta bort konkurrenterna genom att påtala personens yrke. Det är Rask i ett nötskal att hetsa sina dårar till följare och sen ska dom kontakta skolan etc etc. Fy bövelen för gårdagens video från Baronen.
Citera
2025-03-14, 09:30
Avstängd
Jag gick in och kollade lite på Chrippas live på kick efter tips i Chrippas tråd.

Det var en som frågade om Chrippa visste vad SvD's intervju med Tjackrunkaren handlar om.

Chrippa säger att han blivit tillfrågad att vara med men tackat nej och han tror att det handlar om dramat på YT.

Då får vi hoppas på att det sker en nykter granskning så de inte legitimerar mobbing-trenden.
Citera
2025-03-14, 09:37
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Jag gick in och kollade lite på Chrippas live på kick efter tips i Chrippas tråd.

Det var en som frågade om Chrippa visste vad SvD's intervju med Tjackrunkaren handlar om.

Chrippa säger att han blivit tillfrågad att vara med men tackat nej och han tror att det handlar om dramat på YT.

Då får vi hoppas på att det sker en nykter granskning så de inte legitimerar mobbing-trenden.
Kontakta SvD och belys hur Rask håller på. Förhoppningsvis vet de, men om inte har jag inget hopp för reportaget. Rask lyfte ju själv hur viktigt det var att ens omgivning får veta hur man är på youtube, så jag hoppas inte han tror att just han ska få styra sitt eget narrativ när ingen annan får.
Citera
2025-03-14, 09:40
Medlem
vichy6s avatar
Lyssnade på hans senaste men den är sjukt svårsmält och behöver pausas.

Han är en hycklare personifierad.
Citera
2025-03-14, 09:46
Medlem
2023-01-01s avatar
Rask säger att Legio hade en särskild ton när han repostade något som Linnea postat? Hur fan kan man reposta i ett särskilt tonläge?
Citera
2025-03-14, 10:04
Avstängd
Jag tycker att Legio borde skriva en debattartikel i SvD om mobbing-kulturen på YouTube.
Citera
2025-03-14, 10:24
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlarsyntaKlara
Så jävla äcklig Rask är när han uppmanar sina idioter till följare att ge sig på Legio och kontakta hans skola, fy fan.
Legios elever har kontaktat Rask, vilken stor jävla lögn. Legio är väl för fan inte lärare för gamla pillertrillande Bag-in-Box kärringar vilka är de enda som hyllar äcklet.
Ni som inte prenumererar på Medvikt och Legio gör det nu!

Att Rask och hans fans på riktigt tror att en lärare inte får hålla på med Youtube på sin fritid påvisar vilka lågbegåvade idioter de är, det är nästan skrattretande.
Citera
2025-03-14, 10:30
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Rask säger att Legio hade en särskild ton när han repostade något som Linnea postat? Hur fan kan man reposta i ett särskilt tonläge?

Apropå det så kolla Medvikt när hans fru imiterar Rasks tonläge. Obetalbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in