2025-03-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Man ser att familjen Rask har en extremt dålig ekonomi. Alla människor har något som är värdefullt. Kan vara en Harley davidson en båt en tung guldkedja på 300gram etc etc. Men här är det marginaliserat. Det är inte någon kritik utan bara ett konstaterande. Sen är Rasks inspelningsstudio en osäkrad handgranat! Har han aldrig hostat tidigare så kommer han att göra det nu. Jag har inte heller någon ventilation i min gamla lägenhet och förråd. Svetten kommer att rinna om honom. Ändå orkar han med alla konflikter med myndigheter och privatpersoner. Det är otroligt..

Inget illa alls menat mot folk med dålig ekonomi, men Rask nämner också "köp och sälj" (facebook? antar jag) flera gånger under videon tex när han visar sin setup i klädkammaren där han nu använder en gammal tv och pratar om att han ska köpa eller köpt en skärm på "köp och sälj" är man en stor framgångsfull kreatör (som han vill ge sken av att vara) så köper man väl inte en begnand skärm utan då köper man väl en helt ny och köper in den på företaget bara.
Citera
2025-03-03, 12:37
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Inget illa alls menat mot folk med dålig ekonomi, men Rask nämner också "köp och sälj" (facebook? antar jag) flera gånger under videon tex när han visar sin setup i klädkammaren där han nu använder en gammal tv och pratar om att han ska köpa eller köpt en skärm på "köp och sälj" är man en stor framgångsfull kreatör (som han vill ge sken av att vara) så köper man väl inte en begnand skärm utan då köper man väl en helt ny och köper in den på företaget bara.
Ja verkligen. Rask borde för familjens skull skaffa ett vanligt arbete och köra det här som en hobby. Men som sagt han är en av Sveriges största kreatörer. Herregud. Allt är bakvänt med Trosas egen stolthet..
Citera
2025-03-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild

Jag tänkte också på det, "datorbordet" är väl det som tidigare ägare lämnade kvar under trappan. Det ser för övrigt ut som ett jävla sminkbord eller något, 35cm brett?
Ser inte alls bekvämt ut.
Och pallen som han sitter på är ifrån trummorna.
Och skärmen/tv:n springer han upp och ner med.
Låter som vilken kreatör som helst med en GOD lön.
Citera
2025-03-03, 14:09
Medlem
Äggskallen tror alltså att Trobo ska fixa väggen i sovrummet som tidigare hyresgäst har satt upp och Trobo har till och med frågat i fall dem vill ha väggen kvar eller inte. Hade han sagt nej så hade ju förmodligen tidigare hyresgäst fått se till att återställa lägenheten. Men eftersom att äggskallen ville ha kvar väggen så lämnas den som den är. Är han så jävla mentalt efterbliven? Och så tycker han att värden ska spackla igen ett hål som inte ens är deras vägg.
Citera
2025-03-03, 14:12
Det är nog bara en tidsfråga innan familjen Rask blir utkastade från nya lägenheten. Att Carl Fredrik helt öppet erkänner att han använder en garderob som studio och dessutom lämnar levande ljus helt obevakade borde ses som en enorm brandrisk och bör ses som rimligt skäl vräka fanskapet. Inom ett halvår bor de nog hemma hos Therese föräldrar.
Citera
2025-03-03, 14:18
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rkish
Jag tänkte också på det, "datorbordet" är väl det som tidigare ägare lämnade kvar under trappan. Det ser för övrigt ut som ett jävla sminkbord eller något, 35cm brett?
Ser inte alls bekvämt ut.
Och pallen som han sitter på är ifrån trummorna.
Och skärmen/tv:n springer han upp och ner med.
Låter som vilken kreatör som helst med en GOD lön.
Klart Jack Sparrow från Trosa behöver sminkbord i kojan.

Runt 19:30 i senaste videon. Kolla bara hans "avhängning" i hans egna badrum. Normala människor hänger upp handdukar på krokarna intill duschen men Carl-Lennart använder krokarna till, och jag citerar, "värsta jävla rockstjärnescenombytet". Fyra pers får dela badrum på övervåningen för ingen kommer våga röra något i pappish rockstar-loge.

Edit: kan någon förklara för mig vad den där bilden gör i deras lilla dotters rum? https://ibb.co/gFPZDbRB
Senast redigerad av abv 2025-03-03 kl. 14:32.
Citera
2025-03-03, 14:57
När Högskolebaronen pratade om att dom kastade möbler för att köpa nytt, så syftade dom alltså på begagnade grejer från diverse köp/sällj-marknader.

I förra videon pratar han väl med T om att någon soffa eller fåtölj va rejält jävla äcklig, hon skulle torka av den och skicka in i någon av grabbarnas rum, fräscht.
Citera
2025-03-03, 15:10
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laidbackwoff
Då ska ju barnen höra ännu mer, han måste nog tänka på vilka ord han använder fram över
Han sa det är lyhört. När Rask var nere i sitt sovrum, då kunde han höra ena sonen snacka uppe i sitt rum.
Citera
2025-03-03, 15:13
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror det kommer att landa i att E får flytta på sig, han verkar ha största rummet, och flytta in i den provisoriska garderoben på ca 6 kvm där deras dubbelsäng nu står.
Motiveringen kommer vara att E tycker det är så mysigt när väggarna faller in på honom och han inte får plats med någonting.
Hoppas verkligen du har fel, den där stackaren har fått vara med om alldeles för många brutna löften och besvikelser.
Citera
2025-03-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Äggskallen tror alltså att Trobo ska fixa väggen i sovrummet som tidigare hyresgäst har satt upp och Trobo har till och med frågat i fall dem vill ha väggen kvar eller inte. Hade han sagt nej så hade ju förmodligen tidigare hyresgäst fått se till att återställa lägenheten. Men eftersom att äggskallen ville ha kvar väggen så lämnas den som den är. Är han så jävla mentalt efterbliven? Och så tycker han att värden ska spackla igen ett hål som inte ens är deras vägg.
Om jag inte helt missminner mig så kommer Rask att få återställa den väggen om nästa hyresgäst inte vill ha den.
Och hur ska det gå om han inte ens klarar att spackla igen ett hål?
Citera
2025-03-03, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Om jag inte helt missminner mig så kommer Rask att få återställa den väggen om nästa hyresgäst inte vill ha den.
Och hur ska det gå om han inte ens klarar att spackla igen ett hål?
Hur kan han misslyckas med varenda liten grej han ska göra? Varför gör han inte något ordentligt? Frågorna är många.
Citera
2025-03-03, 15:36
Medlem
Rask sitter o myser i soffan hemma just nu med en kopp te vid sin sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här