Citat:
Ursprungligen postat av
StorTuffBiker
Det är en evig diskussion här, huruvida Tessan har en lindrig utvecklingsstörning. Hon har inte gått särskola i alla fall, men klart är att hon inte är den skarpaste kniven i lådan heller. Hon ligger nog en bit under medel IQ, men inte tillräckligt lågt för att klassas som retarderad. Baronen är också under snittet, kanske ett par ynka poäng över sin fru. Det hade inte funkat annars. Therese verkar däremot ha ganska hög EQ. Jag har sagt det förr, jag säger det igen. Det är hon som är för bra för Baronen, inte tvärtom. Hon har stora kvalitéer på andra sätt, och hade med enkelhet kunnat hitta någon annan som uppskattat henne, som dessutom har ett riktigt arbete och kan erbjuda en annan tillvaro än skokartongen.
Therese har en gymnasieutbildning. Hon har gått hotell och restaurang. Det är ju en praktisk linje, så hon har antagligen inga akademiska kvalitéer. Kollar man i deras hem så finns det inte en endaste bok i huset, utom eventuellt barnens läxor. Det är en obildad familj. Där möjligen Fredriks sida hade ett bildningsideal. Något som inte har ärvts av sonen, Carl-Fredrik. Som fått Ulrikas idiotgener. Likaså Therese verkar komma från en familj av arbetare och bönder. Klart är att det inte är en familj av framgångsrika företagare. Annat än eventuellt på namnet, där Baronen har sin farfars efternamn. Han borde byta namn till sin mammas, Gladh. För han både ser ut som, och är lika korkad som sin äckliga mamma.
Tack för det svaret.
Du verkar ha ganska bra koll på Herr Rask. Vet Du om det är tjackhosta han lider av konstant? Eller är han sjuk på riktigt?
Utan att hoppa på hans yttre, för jag är verkligen för att vi alla inte tycker om samma - men han utstrålar ”sjuk”.
Såg några andra bilder på honom här i tråden, där han var större men såg då frisk ut.
Är det kanske av ekonomiska skäl?