2025-02-21, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Han sätter även ord på det ALLA tänker. (Say what?!)

Han har inte lite stora tankar om sig själv. Det är konstigt egentligen vilket tunnelseende han har för på varje DM han får så finns det säkert tio andra personer som bara vill att han håller käft om familjeproblem som han inte har något med att göra.

Men han ser sig som någon jävla GW Persson av sociala medier och det stör ihjäl mig. "Jag blir överöst av DM:s där man vill höra min syn på saken"

Men det här är skolboksexempel på hur han gör nå han får kritik som han inte kan bemöta. Sjuk i två dygn och sedan fokusförflyttning. Så obvious!

Är uppenbart att det är my way or the highway och att han går efter en ratio där en majoritet verkar stå på hans sida, och då är det så!

https://www.resume.se/kommunikation/...ran-instagram/

Intressant artikel förövrigt, från 2022. SvD hade gjort ett reportage om Pontus Rasmussons omoraliska beteende på YouTube, vilket fick följden att YouTube kände sig tvungna att stänga av honom från plattformen. Ändå är Baronen entusiastisk för att han ska få vara med i ett granskande reportage i samma tidning. Vad är det som säger att YouTube inte känner sig tvungna att agera likadant mot personerna som förekommer i den här härvan?
Citera
2025-02-21, 14:44
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Baronen är väldigt ivrig på att få vara med i tidningen. Jag tror knappast det kommer vara ett hyllningsreportage. Det kommer snarare vara ett kritiskt uppslag om hur några kriminella rättshaverister har använt YouTube som brottsverktyg för att tjäna pengar på grova förtal i över ett år utan att någon gör någonting.

Han är bara för dum för att förstå det. Han ska få vara med i tidningen, som riktiga kändisar får! Okritiskt säger han ja, utan att tänka efter. När han mest troligt kommer bli framställd som antagonisten och se väldigt elak ut när artikeln är klar.

En av Sveriges största youtuber utsatt för trakasserier - polisen bryr sig inte, säger Carl Fredrik Alexander Rask.
Citera
2025-02-21, 14:54
Är det verkligen normalt att en vuxen man och pappa ska ligga i sängen i över ett dygn för man är sjuk? De där är ingen riktig man ärligt. Vad är det med svenskar och inte kunna hantera minsta lilla. Gud vad pinsamt.
Citera
2025-02-21, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
En av Sveriges största youtuber utsatt för trakasserier - polisen bryr sig inte, säger Carl Fredrik Alexander Rask.

Finns inte en chans att en av Sveriges största dagstidningar gör ett reportage om Baronens ecstacy-tabletter. Däremot finns det ett väldigt stort intresse i att rapportera om drevet som bedrivits mot Chrippa och Linnea i över ett års tid. Det är många som följt det, och det finns all anledning att ifrågasätta många som varit delaktiga i det. Såsom Anjo och Baronen. De har trots allt ägnat sig åt att sprida grova förtal på en skala som saknar motstycke i Sverige. Det förstår alla som har någon som helst förståelse för detta regelverk, något som uppenbarligen inte Anjo och Baronen har.

Baronen ska få, som han säger, ”ge sin sida av saken” (med en lustig östgötsk dialekt från Lyckligt ovetande-Baronen). Det kommer givetvis vara andra som också får ge sin sida av saken, jag tänker mig åklagare, andra juridiskt kunniga, personer som faktiskt drabbats av beteendet.

Blir det här en stor grej så kommer det bli påtryckningar på YouTube att cancellera Baronen, Anjo, m.fl. Ligger det några anmälningar på dem kan säkerligen en åklagare se att det från allmän synpunkt finns skäl att driva ett åtal mot de inblandade, eftersom det är många som rasat över det sedan de tagit del av rapporteringen.

Baronen är för uppe i sin kändispsykos att han tror det är en rolig grej att han ska få vara med i en stor dagstidning. Han förstår inte att det mest troligt kommer vara förödande för honom. Att hans tid på YouTube nu riskerar att vara förbi, varesig han vill det eller inte. Precis som Pontus Rasmussons kanal kommer bli raderad så fort han startar en.
Citera
2025-02-21, 15:29
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Citat:
Hur kan man lyssna på Baronen utan att vilja överösa honom med sparkar?

Nä si det går inte!

Citat:
Det finns en stor andel människor som liksom du alltid kommer ta Jocke i försvar, oavsett vad Jocke säger.

Uteslutande intelligensutmanade och diagnostyngda sophögar som tänker att "kunde Jocke med sin bakgrund så skulle även jag kunna".

Problemet är bara; Det är inte pga att Jocke har nån som helst talang eller begåvning som han blivit kändis utan pga att världen är tillfälligt ur led och helt fucked up. Det kommer att ändras snart på ett eller annat sätt.

Citat:

Baronen ska få, som han säger, ”ge sin sida av saken” (med en lustig östgötsk dialekt från Lyckligt ovetande-Baronen). Det kommer givetvis vara andra som också får ge sin sida av saken, jag tänker mig åklagare, andra juridiskt kunniga, personer som faktiskt drabbats av beteendet.

Hoppas det blir som med SVTs "dokumentär" om Olof K där alla utom objektet själv och hans fans fattade att skaparna drev med honom.
Senast redigerad av PhilipsDP18 2025-02-21 kl. 15:32.
Citera
2025-02-21, 15:31
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Han sätter även ord på det ALLA tänker. (Say what?!)

Han har inte lite stora tankar om sig själv. Det är konstigt egentligen vilket tunnelseende han har för på varje DM han får så finns det säkert tio andra personer som bara vill att han håller käft om familjeproblem som han inte har något med att göra

Hans följare göder hans skeva självbild. Han lever på de där kommentarerna, då mår han bra.
Bekräftelse betyder allt.
Inte konstigt att han är så frånkopplad på verkligheten när han inte ens läser nyheterna.
Han trivs i sin bubbla skrev han på insta för en stund sedan.

De flesta tycker dock att det är väldigt udda med en som är 30+ som har fru och tre barn men lever helt undanskymd från samhället och lever på sociala medier större delen av sin vakna tid för att världen utanför är för jobbig. En sådan person behöver hjälp av vården.
Citera
2025-02-21, 16:02
Medlem
knark-kungens avatar
Fick det orangea kuvertet idag, det var inte några muntra siffror och då har jag ändå jobbat sen jag var 10 bast.

Hur mycket tror ni Karl sparat ihop till pensionen, 25.000?
Citera
2025-02-21, 16:14
Medlem
vichy6s avatar
Exakt Rask läser inte ens nyheterna! Hans definition av nyheter är positiva inlägg på hans kanal, samt sjuklig bevakning an hans namn hos andra ”kreatörer”.

Gaaaah….
Citera
2025-02-21, 17:03
Medlem
Han lät ganska positiv i rösten att det skulle komma hem journalister och en fotograf till honom på måndag. Skönt att hans sociala fobi verkar vara botad nu…
Citera
2025-02-21, 17:20
Baronen skulle troligen offra något av sina barn för lite tid i media, bara hoppas att vinklingen av reportaget inte alls är de som Baronen själv tänk dig nu.
Citera
2025-02-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikish
Baronen skulle troligen offra något av sina barn för lite tid i media, bara hoppas att vinklingen av reportaget inte alls är de som Baronen själv tänk dig nu.

Helt suveränt att SvD gör ett "hemma hos"-reportage om Rask. Hoppas han är lika öppen och ärlig i reportaget som han är på sin kanal. Artikeln kommer naturligtvis vara odelat positiv - och till Rasks fördel.
Citera
2025-02-21, 17:48
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Helt suveränt att SvD gör ett "hemma hos"-reportage om Rask. Hoppas han är lika öppen och ärlig i reportaget som han är på sin kanal. Artikeln kommer naturligtvis vara odelat positiv - och till Rasks fördel.
Har svårt att se hur man skulle kunna framställa Bajsbaronen på ett positivt vis genom att inte ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in