2025-02-17, 17:20
Medlem
Hur många barn har Rask? Nån som är insatt och har något hum om vad en orosanmälan kan gälla?
Citera
2025-02-17, 17:25
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Känns som den där familjen är på ständig utredning dom senaste 10 åren och med all rätt ska sägas.

Att ingenting skett tidigare med tanke på hur sinnessjukt han beter sig framför kameran är väldigt märkligt.
Jag är helt enig med dig. Hur dom fortfarande kan ha kvar barnen är en gåta för mig.

Kanske är det M-politikern som skyndat på processen? Skulle inte förvåna mig om han fick eld i baken av förtal-kampanjen
Citera
2025-02-17, 17:27
Medlem
ziejacools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Känns som den där familjen är på ständig utredning dom senaste 10 åren och med all rätt ska sägas.

Att ingenting skett tidigare med tanke på hur sinnessjukt han beter sig framför kameran är väldigt märkligt.
enligt Rask så har ju alla på youtube en egen tråd på Flashback och där samlas anonyma hatare för att hata på youtubers. varför är det så att det egentligen bara är Rask som verkar vara den som "är förföljd av hatare" (som har mest "otur", förvånad över dubbelhyror etc...)
Citera
2025-02-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur många barn har Rask? Nån som är insatt och har något hum om vad en orosanmälan kan gälla?

Baronen säger att socialen inte tar hänsyn till vad han gör på internet i bedömningen av om hans föräldraskap ska anses vara OK.

Jag kollade på ett gammalt klipp med Gräddrumpan. I korthet berättar hon att hennes exman fått vårdnaden om barnen till följd av hennes beteende på sociala medier:

https://youtu.be/Y5sFZzoifpM?si=xgyMN0KDGBhqh8PS

Det är klart att socialtjänsten inte aktivt kan förhindra honom från att använda sig av YouTube. Men hans beteende på internet kan givetvis leda till att socialtjänsten har synpunkter. Det finns ingen regel som säger att du ska göra si och så för att vara en bra förälder. Du ska se till ditt barns bästa. Det är i min värld väldigt tveksamt om pappas YouTube-karriär är till hans avkommors bästa. Inte nog med att det knappt betalar sig, han beter sig på ett hänsynslöst sätt. Han hamnar i konflikt med andra personer, och det leder bl.a till att det blir ganska mycket trafik till filmer på internet när pappa och mamma knullar. Pappa gör ingenting för att försöka tona ner hela grejen, han eldar på det. Det låter som en direkt dålig miljö för ett barn att växa upp i, och jag har svårt att tro att uppståndelsen går dem förbi, då pojkarna är ganska så stora och även själva är på internet.

En skillnad mellan Gräddis och Baronen är förstås att Gräddis redan var separerad med pappan till sina barn. Så de hade ju två olika föräldrar med olika bostäder. Det gick att ge vårdnaden till en förälder. I Baronens fall så skulle alternativet vara att placera grabbarna på fosterhem. Det uppbrottet är troligen mindre till barnens bästa än att låta dem leva kvar hemma med mamma och pappa, trots pappas vårdslösa beteende online.

Det är förövrigt skrattretande att Baronen hade planer på att lyfta fram Gräddis i förtalsvideor. Jag ser väldigt stora likheter mellan honom och Pia. Deras liv kretsar kring sina internetpersona. Det finns inget filter, båda delar med sig av precis allt som händer hela tiden. De är båda besatta av att filma sig själva, och de är båda inkapabla att se att deras beteende är olämpligt eftersom de faktiskt är föräldrar.

Det finns ingen tvekan om vem som hade fått vårdnaden vid en eventuell vårdnadstvist mellan Therese och Carl-Fredrik i framtiden. Jag har svårt att tro att socialtjänsten i Trosa tycker att Baronens beteende på internet är OK. Något annat vore tjänstefel.
Citera
2025-02-17, 18:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod
Kan tyvärr inte se vart anmälan kommer från. Ser bara ett "pågående" i systemet

Ser du datum?
Citera
2025-02-17, 18:15
Medlem
Detta har säkert redan varit på tapeten tidigare i tråden men är det inte lite dubbelmoral när baronen i tidigare videos är totalt uppgiven för att anonyma människor gör orosanmälningar till socialen på hans barn och kallar det för resursslöseri då han anser att andra barn som far illa inte blir prioriterade p.g.a att han tar upp onödig tid hos socialen.

MEN..

Att sitta och spamringa polisen för att någon människa skickat 2 stycken okända piller och ta upp deras resurser för att göra en anmälan samt kräva att dom kommer och hämtar upp pillren hos honom och att få brevet svabbat för att fram eventuellt DNA-spår från avsändaren, det är fullt rimligt och inte alls resursslöseri för människor som faktiskt fallit offer för betydligt värre brott??
Citera
2025-02-17, 18:18
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Tror klottret går att få bort med isopropanol, då kan man väl tänka sig lite mer än 150 kr, men tror inte man hittar någon köpare för mer än 500 kr?

Jag vill inte ha den men för 200 kr hade jag nog tagit den.

Min poäng var jag gjorde en okulär besiktning från foton och vet en del om musikinstrument. Klart den kan vara värd 200 eller 500 eller 1000 men om du använder isopropanol på en gitarr kommer det inte gynna hur den låter.

Poängen med att köpa en äckligt trashad gitarr brukar vara att skit som svett, piss, färg, smuts och blod den absorberat är att är det från en kändis höjer det värdet som samlarobjekt. Men en random som pissar ner och spyr och låter den ligga på rygg så halsen blir sned sänker värdet pga den slutar uppfylla funktionsduglighet som gitarr att spela på jämfört med motsvarande exemplar.
Citera
2025-02-17, 18:22
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Min poäng var jag gjorde en okulär besiktning från foton och vet en del om musikinstrument. Klart den kan vara värd 200 eller 500 eller 1000 men om du använder isopropanol på en gitarr kommer det inte gynna hur den låter.

Poängen med att köpa en äckligt trashad gitarr brukar vara att skit som svett, piss, färg, smuts och blod den absorberat är att är det från en kändis höjer det värdet som samlarobjekt. Men en random som pissar ner och spyr och låter den ligga på rygg så halsen blir sned sänker värdet pga den slutar uppfylla funktionsduglighet som gitarr att spela på jämfört med motsvarande exemplar.

Min poäng var att klottret var fult och drog ner priset på något som skulle kunna vara en användbar gitarr
Citera
2025-02-17, 18:25
Medlem
Spritnotas avatar
Om det 2065 finns en marknad för SAMLAROBJEKT från svenska Youtubers så är Rasks AMG uppe där på top 3. Men inte en random gitarr han inte ens använde i Lennart B låtarna. Då är nog Magmysmickes grå Adidaszip mer rare.
Citera
2025-02-17, 18:26
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PigChampion
Min poäng var att klottret var fult och drog ner priset på något som skulle kunna vara en användbar gitarr

Förlåt att jag missförstånd dig. Peace
Citera
2025-02-17, 18:29
Citat:
Om det 2065 finns en marknad för SAMLAROBJEKT från svenska Youtubers så är Rasks AMG uppe där på top 3. Men inte en random gitarr han inte ens använde i Lennart B låtarna. Då är nog Magmysmickes grå Adidaszip mer rare.

Hahaha, tack för gapflabbet. Ja, alltså AMG:n hade jag velat provsitta i och få en bild tagen på när jag gör det.

Citat:
Förlåt att jag missförstånd dig. Peace

Ingen fara!
Citera
2025-02-17, 18:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod
Kan tyvärr inte se vart anmälan kommer från. Ser bara ett "pågående" i systemet
Ok. Tack för info.