2025-02-16, 11:07
Avstängd
Crabby88s avatar
Det mest motbjudande med gitarrerna är stt han grävt ett dike i tessans med händerna han bejublat dom med.
Citera
2025-02-16, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Äsch då. Hans senaste video med Joakim i thumbnail och titel är en riktig viral bomb så nu behöver han inte vara mora träsk från wish längre.

https://imgur.com/a/EWs41d8

21k visningar
Snart lyfter det baby!

Studerar man Carl-Fredriks visningar för 30 dagar så är han nu nere på 500 000. Det är en minskning med ca 250 000 views sedan jag kollade vid årsskiftet.

Hur ska Carl-Fredrik kunna upprätthålla den goda lönen när han uppvisar dessa katastrofalt dåliga tittarsiffror?

YouTube-karriären håller på att rinna ur händerna på Den illaluktande högen med bajs!
Citera
2025-02-16, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Studerar man Carl-Fredriks visningar för 30 dagar så är han nu nere på 500 000. Det är en minskning med ca 250 000 views sedan jag kollade vid årsskiftet.

Hur ska Carl-Fredrik kunna upprätthålla den goda lönen när han uppvisar dessa katastrofalt dåliga tittarsiffror?

YouTube-karriären håller på att rinna ur händerna på Den illaluktande högen med bajs!

Har Rask någonsin haft bra lön? Enligt socialblade så har han 250k som max i årlig inkomst. Det är innan skatter osv. Det blir väl ca 10k i månaden eller nåt.
Snart tjänar han mer på att inte lägga ut nåt och leva på soc istället.
Citera
2025-02-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Har Rask någonsin haft bra lön? Enligt socialblade så har han 250k som max i årlig inkomst. Det är innan skatter osv. Det blir väl ca 10k i månaden eller nåt.

Han visade väl någon gång under höjden av Chrippa dramat när han var så stolt att han drog in 70k en månad, men då visade han det i sin youtube portal så det är väl innan youtube tagit sin del på 40% sen skatt på det som är kvar
Citera
2025-02-16, 12:05
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Ska du kopiera något annat än en Fender Stratocaster är det kopiera en Gibson Les Paul, som denna. Fast låt oss lämna Fender eller Gibson, Messi eller Ronaldo-diskussionen åt sidan. Det är irrelevant:

Om denna kopia är en duglig nybörjargitarr eller totalt värdelös beror på hur den låter. Dvs väldigt mycket på hur spikrakt perfekt halsen är. Vi ser och vet att kroppen är en Les Paul-kopia, så minus klistermärke på pentagram mer än helt okej estetiskt sett. Det vi undrar är om den är funktionsduglig. För det första tycker jag mig se skuggor på fotot som antyder halsen skruvat sig i sidled (som en korkskruv fast bara några få milimeter = värdelös) men när du även säljer en gitarr utan att fotografera stallet (där stämskruvarna sitter) då sänker jag värdet till 150 kronor = kul hänga på väggen i en 13-årings rum. Aldrig att jag tror på att den gitarren stått upp lutad mot ställ. Allt tyder på att den har legat ner utan skydd så halsen blivit sned.

Edit: om du mot all förmodan äger en Gibson Les Paul från 1970 så 1: ja, har du inte vårdat den utan brytt dig som det vore en treväxlad Biltemacykel från 2009 du lämnat utomhus... Men 2: din gitarr är gjord lager på lager av trä de vetat i 1000 år inte drar åt sig fukt (som sväller eller fryser) och ja en gitarrmakare kan dra halsen rak. Dyrt men värt det.

Tror klottret går att få bort med isopropanol, då kan man väl tänka sig lite mer än 150 kr, men tror inte man hittar någon köpare för mer än 500 kr?

Jag vill inte ha den men för 200 kr hade jag nog tagit den.
Citera
2025-02-16, 12:05
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:

Han dalar nästan lika snabbt som Milli Vanilis karriär 🤣
Citera
2025-02-16, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Han visade väl någon gång under höjden av Chrippa dramat när han var så stolt att han drog in 70k en månad, men då visade han det i sin youtube portal så det är väl innan youtube tagit sin del på 40% sen skatt på det som är kvar

Fyfan va värt att skämma ut sig på nätet för dessa små summor.

40k är väl minimum vad normalt folk tjänar idag typ på vanliga jobb.
Då har man årsinkomst på ca 500k.
Den kände influenserna sitter med cigarrer och pälsjacka med sin 240k årsinkomst (innan Youtube tagit sin del) och skryter om att han tjänar mer än sin hårtslitande fru.

Det är ju omöjligt att Therese drar in mindre än Rask. Isf måste hon ju tjäna lika mycket som feriejobbare som får ca 80kr timmen eller nåt.

Hur kan Therese acceptera att hennes man målar upp det så, riktigt sjukt och vidrigt.

Men det är ju inte de värsta han gör, han sprider ju porrfilm på sin hårtjobbande fru också.
Citera
2025-02-16, 12:08
Medlem
Citat:

Vad handlar det om i pengar?
Citera
2025-02-16, 12:16
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Han har ett år tjänat 250k, det var innan han blev paria och hade samarbeten, joz dramat genererade visningar på flera miljoner i månaden.

När det gick som bäst hade han alltså ut 14k i handen efter skatt, det var då han satt med rock, cigarr I munnen i sin belånade gamla merca och skrek om hur framgångsrik han var.

Resterande år har han taxerat 85.000:-

Hans lön år alltså långt under existensminimum, att han fortfarande håller på när han har 3 barn är helt sjukt.
Citera
2025-02-16, 12:22
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Han har ett år tjänat 250k, det var innan han blev paria och hade samarbeten, joz dramat genererade visningar på flera miljoner i månaden.

När det gick som bäst hade han alltså ut 14k i handen efter skatt, det var då han satt med rock, cigarr I munnen i sin belånade gamla merca och skrek om hur framgångsrik han var.

Resterande år har han taxerat 85.000:-

Hans lön år alltså långt under existensminimum, att han fortfarande håller på när han har 3 barn är helt sjukt.

Vrider mig av garv åt detta. Var det inte det året som han en månad tjänade ca 100 000 före skatt och gick ut med att han hade en månadslön på 100 lax, trots att resterande månader blir ett snitt på ca 11 före skatt?

Och liknande modell av elgitarren (hittar inte den han har) kostar cirka 2000 på Thoman. Han har alltså från början dragit av ca 25% av nypriset på en gammal modell som dessutom är klottrad på.

Tycker han själv gitarren är snyggare med den där fula stjärnan på? De där vita kopiorna tycker jag faktiskt är ganska stiliga som de är.
Senast redigerad av Wooqiprwo 2025-02-16 kl. 12:27.
Citera
2025-02-16, 12:28
Medlem
Citat:

Enligt Rask själv så drar han in cirka 40 000 i månaden efter skatt. Han menar att han tjänar så bra att han skulle kunna betala av Thereses skulder på under ett år genom att oavkortat låta varje månadslön gå till skuldberget, allt medan familjen enbart lever sparsamt på Tessans månadslön under den perioden. Nu sköt han det på framtiden p.g.a att det blev så höga kostnader med flytten. Men dessa löner måste varit innan han gjorde det extrema raset i visningar på sin döende kanal. Det kan knappast handla om några större slantar längre.

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad handlar det om i pengar?

Vet inte exakt. Det beror på. Det jag vet är att det är en minskning med 33% sedan årsskiftet än så länge. Så det borde vara 33% mindre i pengar.

Carl-Fredriks kanal är ett sjunkande skepp.
Citera
2025-02-16, 12:32
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Der som irriterar mig mest med ovanstående är att i normala fall skulle en konflikt kring rökelse och högljud vara en smal sak.
Man klagar till värden, värden undersöker om det varit en uppenbar störning och anmodan om bättring skickas ut.

Men med baronen som kommer det leda till att han ser sig tvingad att hänga ut grannen, sprida konspirationer om grannen och bli på eldade av sina efterblivna följare. Så rullar det på tills det blir en rättssak av det hela.

Det är djupt problematiskt att befinna sig i närheten av kluster-b personligheter.
Det är så Bajshögen "slåss", det är så fruktansvärt beta, snart 40 bast och hänger ut människor på nätet för påstådda oförrätter, grejen är att det alltid är oskyldiga också.

Hoppas han åker dit igen, desto snabbare desto bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in