2025-02-04, 22:51
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
givetvis är han sjuk

Ah, sjukdom nummer två 2025!
Citera
2025-02-04, 22:52
Medlem
Det skulle vara fantastiskt intressant om Trobo fick ta del av den senaste videon från baronen. Förmodligen stämmer inte ett skit av det han påstår att Trobo gjort mot familjen Patrask.
Citera
2025-02-04, 22:56
Medlem
Luftiss avatar
Det är en desperat man som talar i den senaste videon. Hoppas att hyresvärden agerar mot honom.
Citera
2025-02-04, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Det här är min analys av hur Baronens manipulation av hans flygande apor går till. Den är utstuderad i minsta detalj.

Baronen vet att han nu kommer överösas med kommentarer om hur han inte betalar sin frus skulder. Kanske kommer till och med Chrippa och Linnea göra en poäng av det i en video.

Så Baronen vet att hans mest inbitna följare kollar på hans lives. Så han drar rövarhistorian om alla oförutsedda kostnader och hur synd det är om honom för dem. Nu har berättelsen fastnat i deras medvetande. I själva verket är det syyynd om Rask, och alla hatare som påpekar det här är elaka mot honom!

Nu kommer dessa personer vid varje given situation gå in och kväsa alla som håller Baronen ansvarig för sina spruckna löften med ”han har ju sagt att han fick massa dubbla hyror och kostnader för besiktningen”. Han kanske även gör en video och sedan kommer de säga ”han har ju sagt det i en video, kolla på hans videos!”.

På detta vis behöver Baronen inte stå själv med sin ståndpunkt. Han har sett till så att en drös av personer är av samma uppfattning. Han känner sig starkare om fler tycker samma sak, och han kommer oftast inte ens själv behöva försvara sig. Andra kommer nu göra det åt honom.
Så jävla sant
Citera
2025-02-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXXmen
Det skulle vara fantastiskt intressant om Trobo fick ta del av den senaste videon från baronen. Förmodligen stämmer inte ett skit av det han påstår att Trobo gjort mot familjen Patrask.
Går det att mejla filmens länk till Trobo? eller fastnar ett sådant mejl i skräp/phishing mappen?

Det vore hög tid att dom får vetskap om vad dom har att göra med.
Citera
2025-02-04, 23:24
Medlem
Han bråkar alltså med hyresvärden till den milda grad att dom ger han en lägenhet för att få tyst på honom. Sen är allt som sker i samband med en flytt breaking news? Goodwill får man när man förtjänar det och ingen rättighet. Tänker sticka ut hakan och säga att nästan alla hyresvärdar är smidiga och enkla att ha att göra med så länge man beter sig.

Nu kanske detta kommer som en chock Herr Rask, men du kunde faktiskt läst regelverket INNAN du sa upp din lägenhet och skrev kontrakt på den nya: https://www.trobo.se/artikel/avflytt...0in%20tidigare.

PS. Tro det eller ej, men till skillnad från dig och din kanal har ett kommunalt hyresbolag regler och stadgar att följa.
Senast redigerad av Reseglad 2025-02-04 kl. 23:29.
Citera
2025-02-04, 23:46
Medlem
Kickassfarsans avatar
Det här är karman vi väntat på är han så jävla dum att han inte fattar att det blir dubbla hyror pga uppsägningstiden? Trodde dom skulle vara schyssta och börja renovera direkt istället

Har ju sagt i alla år att han behöver en god man, han kan inte ens flytta själv utan problem. Tror att alla är elaka mot honom när det är han själv som inte kan läsa och följa förordningar. Vilken pajas, ungarna måste ju skämmas ihjäl på skolgården

Flyttbaronen förnekar sig inte
Citera
2025-02-05, 00:15
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXXmen
Det skulle vara fantastiskt intressant om Trobo fick ta del av den senaste videon från baronen.

Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Hoppas att hyresvärden agerar mot honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Går det att mejla filmens länk till Trobo?

Kikade in på Trobo.se och man kan fylla i ett sånt där formulär som jag gissar skickar vidare ett mail till vederbörande. Annars kan man så klart tänka sig att det är förnamn.efternamn@trobo.se.
Jag ska fundera på om jag ska ge det ett försök. Det är ju fan inte bra för Trobo att bli uthängda som lurendrejare.

Dock ser jag två farliga scenarion med detta:

A) Han blir nekad lägenhet och skapar hundra videos om hur Trobo är korrupta och inte ville ha honom från början som hyresgäst. "Va vare ja sah!?"

B) Han blir nekad lägenhet och skapar hundra videos om hur trollen på Flashback (återigen) förstört för honom. Är det kanske Pattknullaren som ligger bakom?!
Citera
2025-02-05, 00:24
Medlem
Dr.mjaos avatar
Vi alla har sett baronens inkomster senaste åren, både deklarerat och det konkursade AB.
Tror vi att han ens kommer få stå på elavtal utan borgenär ?

Undra hur Trobo känner inför att ha en stadigvarande verksamhet som bedrivs i deras bostadslokaler.
Citera
2025-02-05, 00:25
Medlem
forlatforatts avatar
Rask förtjänner verkligen allt ont men inte hans barn och T man få hoppas T lämnar baronen av toastolen nu och kan få njuta i den nya lgh
Citera
2025-02-05, 00:28
Medlem
riegerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Kikade in på Trobo.se och man kan fylla i ett sånt där formulär som jag gissar skickar vidare ett mail till vederbörande. Annars kan man så klart tänka sig att det är förnamn.efternamn@trobo.se.
Jag ska fundera på om jag ska ge det ett försök. Det är ju fan inte bra för Trobo att bli uthängda som lurendrejare.

Dock ser jag två farliga scenarion med detta:

A) Han blir nekad lägenhet och skapar hundra videos om hur Trobo är korrupta och inte ville ha honom från början som hyresgäst. "Va vare ja sah!?"

B) Han blir nekad lägenhet och skapar hundra videos om hur trollen på Flashback (återigen) förstört för honom. Är det kanske Pattknullaren som ligger bakom?!
Oavsett vilket av dessa scenarier vi har att förvänta oss vore vilket som låta som ljuv musik i mina öron. Att idioten kommer att släppa videos vet vi, att de kommer att innehålla nonsens det vet vi också.
Må vara flytten eller den misslyckade flytten, jokkiboii och hans socialpapper hans dokumentär, spökjakt och vette faan.
Chrippas förundersökning, det beställda "mordet" på feta Anjo, eller att Linnea är en hink, (Baronens fru ser ut som en fet jävla hink), oavsett vad han än kommer att göra content av så hoppas jag innerligt att han fortsätter att göra det bakom sitt jävla skynke.

Nu dessutom utan säng...
Citera
2025-02-05, 00:36
Hur är det möjligt fördärva nuvarande lägenhet för 35k????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in