2025-10-14, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.mjao
Du glömmer Alfs lägenhet och stuga som såldes 2024. Eftersom barnbarnen ärvde dessa och sålde så hamnar vinsten deklareras och hamnar på inkomstdeklarationen.

Kan faktiskt vara så lätt att Baronen har skrivit utbetalningen från YT på någon annan för att maxa socialbidrag och bostadsbidrag.

Kan även vara så att bolaget som han vägrade visa bokföring på hade skulder på skatten som hamnade på Baronen. Sen har han sagt dom hade massor av privata skulder, min uppfattning är då att han ej vill betala dessa med skattade pengar.
Samtidigt så måste han köpa en beggad telefon då han haft så liten inkomst under sitt liv.

Hade fam Rask haft pengar så hade dom självklart köpt mer prylar, skräpmat och kläder.

Baronen gör sin deklaration själv då han har enskild firma. Han kan knappast räkna ut hur mycket han har tagit ut under 12 månader.

Blir det åtal och dom mot baronen gällande förtal så kommer det ifrågasättas hur Anjo kan ha dragit in närmare 3 miljoner och piss-baronen under 200 000kr med försäljning av stuga och lägenhet.

Jag tror att Rask hoppas att hans fiffel under 2024 ska "försvinna" iom tvångslikvideringen av Alfs bolag som skedde i början av det här året.

Vi borde nog börja gräva lite.
Citera
2025-10-14, 08:44
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Tror du på riktigt, att de kommer reagera på några som går förbi och löjlar sig, utanför deras kontor en lördag förmiddag?
Hahaha med tanke på att familjen Rask hyr av Trobo är nog 3 pers som håller på med nåt slags stunt det minst konstiga som hänt Trobo den veckan. 😂

Jag tyckte videon va kul, harmlös men en uppenbar psykning. Jag trodde däremot att BJS skulle delta med tanke på teasern de la upp. Men att han inte syntes i den videon är ett gott tecken för då är det material till nåt annat
Citera
2025-10-14, 08:48
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Du glömmer Alfs lägenhet och stuga som såldes 2024. Eftersom barnbarnen ärvde dessa och sålde så hamnar vinsten deklareras och hamnar på inkomstdeklarationen.

Kan faktiskt vara så lätt att Baronen har skrivit utbetalningen från YT på någon annan för att maxa socialbidrag och bostadsbidrag.

Kan även vara så att bolaget som han vägrade visa bokföring på hade skulder på skatten som hamnade på Baronen. Sen har han sagt dom hade massor av privata skulder, min uppfattning är då att han ej vill betala dessa med skattade pengar.
Samtidigt så måste han köpa en beggad telefon då han haft så liten inkomst under sitt liv.

Hade fam Rask haft pengar så hade dom självklart köpt mer prylar, skräpmat och kläder.

Baronen gör sin deklaration själv då han har enskild firma. Han kan knappast räkna ut hur mycket han har tagit ut under 12 månader.

Blir det åtal och dom mot baronen gällande förtal så kommer det ifrågasättas hur Anjo kan ha dragit in närmare 3 miljoner och piss-baronen under 200 000kr med försäljning av stuga och lägenhet.
Jag vet att man inte kan förvänta sig den här sortens logik och konsektensanalys från Ekobrottsbaronen, men tackar man ja till en dokumentär på SVT om man ägnar sig åt denna sortens fiffel och båg? Är fler ögon på sig verkligen det Jack Äggskallington behöver?
Citera
2025-10-14, 09:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Dels deklarerar man fastighetsförsäljning året efter att köpekontraktet har skrivits.

Du ska deklarera din försäljning av bostaden året efter du skrev på köpekontraktet. Det gäller alla sorters bostäder, till exempel bostadsrätt, villa och fritidshus.
https://www.skatteverket.se/privat/f...800042922.html

Så om de sålde som ägare så deklareras det inte förrän på 2025.

Dels är det mest sannolika att det sålts via dödsboet och att det är dödsboet som betalar skatt - därefter sker delning av summan.
Då deklareras det inte alls eftersom det handlar om arv och arv inte beskattas.

Skulder från Alfs bolag kan inte hämna på baronen om inte Rask först tog över det, men det gjorde han väl inte. Man ärver inte skulder och det var dessutom frågan om ett AB.
Citera
2025-10-14, 09:42
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daym-Krytj
Jag vet att man inte kan förvänta sig den här sortens logik och konsektensanalys från Ekobrottsbaronen, men tackar man ja till en dokumentär på SVT om man ägnar sig åt denna sortens fiffel och båg? Är fler ögon på sig verkligen det Jack Äggskallington behöver?
Baronen måste bli granskad mer.
Fiffel.
Lögnerna.
Alla sexuella övergrepp mot vänner.
Ekobrotten.
Vars Tessans piller tar vägen.
Vilka idioter följarna är.
Förtalen.

Ekonomin via YT tror jag många fifflar med då det är en laglös verksamhet.
Tycker det är bra att fler YouTubers börjar pressa Baronen och Anjo även om jag tycker B&B drar lite udda slutsatser ibland exempelvis igår såg han tessans film när hon säger ifrån.
Hon är svamlig som vanligt, lite förvirrad och lite blåst. Det tolkade Tojje som att Baronen hade sagt åt hon vad hon ska säga, jag tyckte hon var precis som hon alltid är.

Fick vi någonsin en uppdatering gällande hennes Boarderline diagnos som Baronen garanterade att hon hade och som hon utreddes för? Han skyllde ju att det var därför hon ville lämna han

Han trodde hon var nästan ensam i världen med boarderline och adhd haha
Citera
2025-10-14, 09:45
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offerkoftan08
Intressant.

Han betalade även in 167k i skatt för juni och juli -24 enligt egen utsago.

I augusti -24 drog han in drygt 130k brutto.

Deklarerade 192 400 för hela 2024.

Kan vi förvänta oss ytterligare en dom minst för ekobrott?

Detta behöver nog granskas noggrannare.
Citera
2025-10-14, 09:48
Medlem
Många här gillar att försöka trycka ner Rask att han tjänar så lite på sin "youtube karriär" bara drar in korvören osv, men ni fattar väl att det är ni som blir blåsta, vilket också gör att Rask kommer undan med sånt här fiffel för ingen granskar eller anmäler. Han deklarerade bara 200 000 under hela 2024 vilket inte är en chans att han tjänat så lite när får mellan 200-300 tusen visningar i månaden plus alla chrippa månader under 2024 där han vissa månader hade 1 miljon visningar.

Självklart deklarar han bara det minsta möjliga för att skatta så lite som möjligt sen sparar resten av pengarna för att ta ut senare
Citera
2025-10-14, 09:49
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Trosa verkar faktiskt vara en riktigt fin liten stad, om det inte vore för att Baronen råkar bo där. Det måste vara en förbannelse för turismen, vem vill ens sätta sin fot där när risken finns att man stöter på den porrskadade byfånen i bandana? Den där gränslösa mytomanen, känd för att steka sin egen avföring och förstått ingående berätta för folk hur man tvättar sin analkanal.

Så viktig är han inte. Den klicken som sitter på YT är inte Trosas majoritet.
Citera
2025-10-14, 09:53
Medlem
vichy6s avatar
Om man är en person som inte kan hantera pengar så försvinner de fort. Här har vi två personer som inte kan hantera pengar uppenbarligen.

Rasks ekonomi är körd i dyn och det är hans livslott
Citera
2025-10-14, 10:05
Medlem
Dr.mjaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Om man är en person som inte kan hantera pengar så försvinner de fort. Här har vi två personer som inte kan hantera pengar uppenbarligen.

Rasks ekonomi är körd i dyn och det är hans livslott
Problemet är att dom inte äger någonting av värde. Ett ps5, en tv, fejktrummor som kostade 4000 nya och några ljuslyktor.

Tror mycket av deras ekonomi går åt olika abonnemang exempelvis chat-gpt, netflix, hbo och verifiering på instagram.
Skulle kronofogden göra utmätning så finns det inget av värde.
Dom är värdelösa
Citera
2025-10-14, 11:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Tror du på riktigt, att de kommer reagera på några som går förbi och löjlar sig, utanför deras kontor en lördag förmiddag?

Tja nu när du säger det, med tanke på att han ju försöker få ut uppgifter om Rask från dom så kanske det ser lite desperat och maniskt ut vad vet jag..

Jag tyckte mer det var kul men du tolkade mig negativt såklart. Taggarna utåt alltid på er
Senast redigerad av Cha-Cha-Boys 2025-10-14 kl. 11:54.
Citera
2025-10-14, 12:18
Medlem
180mgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Trosa verkar faktiskt vara en riktigt fin liten stad, om det inte vore för att Baronen råkar bo där. Det måste vara en förbannelse för turismen, vem vill ens sätta sin fot där när risken finns att man stöter på den porrskadade byfånen i bandana? Den där gränslösa mytomanen, känd för att steka sin egen avföring och ingående berätta för folk hur man tvättar sin analkanal.
Han berättade ju det där om analen för att visa att han är renlig. Inget att kritisera. Eller vadå, bokstavligen alla kritiserar honom? Nej men då var det bara på skoj, "jag sa det med skämtsam ton för faaaan!"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in