Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-04, 10:45
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell

Magmys trycker till Rask rejält:
https://youtu.be/jb-KS1_QYbg?si=44bp2qS8GU2RoYl3

Har inte hunnit se hela än men Micke går ut starkt med att klippa in Rasks "omvändelsevideo" där han(fortfarande fet då) berättar att det ska vara noll drama och uthängningar på hans kanal fr.o.m. nu (då). Samt uppmanar skithögen att gå till arbetsförmedlingen

Rask 0 - Micke 10

Hahaha, vilken jävla låt han fick till. Bättre än Baronens nidvisor om Chrippa
Citera
2025-02-04, 10:45
Medlem
Luftiss avatar
Inte för att jag tror att Chrippa är så smart men annars är det ju verkligen det ultimata sättet att komma åt Baronen - att sluta prata om honom och därigenom svälta ut honom. Ser riktigt fram emot att se Carl-Fredrik gå på knäna under 2025.
Citera
2025-02-04, 10:57
Medlem
abvs avatar
Vilken tur att han startade upp alla företag som han skulle luta sig tillbaka på när youtube inte flyger längre. Nu är det ju bara att skörda frukten av det framgångsrika företagandet.
Citera
2025-02-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
Hahaha shit va han blev arg där... höll på att rinna över för kräket! Han är helt otrolig så man nästan blir mörkrädd
Och där måste jag hålla med baronen ",jag kan inte vinna, haha" nej du kan aldrig vinna din förbannade svinpäls.
Citera
2025-02-04, 11:36
Medlem
Jävlar va han maler på, inte konstigt att han gjorde 3 videos på 3 dagar när dom nu bara får typ 15-18k visningar istället för 40+ som med Chrippa, endå pratade han så stolt om hur hans kanal skulle gå precis lika bra utan Chrippa, men han erkände nu i sin live att "hans kanal kanske kommer gå lite sämre så därför har jag startat upp min podd igen"
Citera
2025-02-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag är redan övertygad om att allt det här med skadorna, dubbla hyror m.m är totalt jävla blaj utan substans. Sanningshalten är 0. Det är rena lögner som Baronen fått med Therese på att upprepa, i syfte att i vanlig ordning ”värja sig” mot kritik. Han använder ständigt andra för att göra det åt honom. Videon med grabben är ytterligare ett exempel. Istället för att själv sitta och bedyra vilken exemplarisk pappa han är, ser han till att hans son gör det åt honom. Givetvis kommer Bajsmannen inte kunna visa upp fakturor som styrker att dessa kostnader har uppstått. Detta var en nödlösning för att ha ett giltigt skäl till varför han inte kan betala av skulderna som utlovat. Han har fått med sig Therese på bedrägeriet för att stärka sin egen trovärdighet.

Nja.

https://www.trobo.se/artikel/avflyttning

Citat:
Uppsägningstiden är tre månader från det månadsskifte som infaller närmast efter uppsägningsdatumet.

Endast skriftlig uppsägning gäller.

Om avflyttande hyresgäst vill flytta ut innan uppsägningstidens slut kan Trobo försöka hyra ut lägenheten tidigare om så önskas, men endast om den nya hyresgästen som står på tur och som har fått ett erbjudande har möjlighet att flytta in tidigare. Observera att samma regler gäller även om man flyttar inom Trobo:s bestånd. Inga andra förtursregler förekommer.

Citat:
En besiktning utförs före avflyttningen. Tänk på att man är ersättningsskyldig för allt som eventuellt har blivit förstört eller skadat i lägenheten under boendetid.

Sen kan man ju fråga sig hur de kommit fram till 35000 redan, de borde väl ges möjlighet att själva åtgärda vissa skador, typ spackla igen håll, måla osv. Och sen få exakt kostnad vid slutbesiktning efter flytt.
Citera
2025-02-04, 12:05
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Jävlar va han maler på, inte konstigt att han gjorde 3 videos på 3 dagar när dom nu bara får typ 15-18k visningar istället för 40+ som med Chrippa, endå pratade han så stolt om hur hans kanal skulle gå precis lika bra utan Chrippa, men han erkände nu i sin live att "hans kanal kanske kommer gå lite sämre så därför har jag startat upp min podd igen"

Ja, och innerst inne känner han sig lurad av sin MASSA Lundell. ( Massa är vad negrarna kallade sina ägare) Han känna sig lurad att han inte får göra fler videos, han känner sig lurad för han inte får det lyftet av honom.
Fy fan vilken jävla generallblåsning han åkt på 🤣

Ja du, slav baronen. Nu sitter du här, utan någon ekonomisk trygghet, utan den framgångsrika karriär du blev lurad att tro du skulle erhålla.
Du har blivit så grundlurad och utnyttjad att det är skrattretande! Du har lagt 1 år, på videos du trodde skull3 ta dig någonstans. Men var tog dom dig?

Du har blivit mer impopulär, du har satt dig i en situation där du inte kan överleva utan göra videos om Chrippa. Och även om du skulle få göra videos om chrippa. Så är alla så ofantligt trötta på dig och din personliga värdelöshet att INGEN står ut med dig. Du har inga vänner, du menar att anjo och jockibooooi ( Så som Olof K säger det) är sååå goda vänner. Varför hjälper dom inte dig? Varför står du helt ensam nu?

Med 1/3 av dina följare som ser är dina löjliga videos? Ser du inte själv hur lurad du blivit.
Anjo gjorde också videos om Chrippa. Men han fick förstahands info från källan själv. Han gjorde 50-60 videos och fick betydligt mer views än dig!
Vad fick du? Inget. Dom valde för helvete Liam M framför dig. Hur bra vänner är man då?
Känns det som du är en av dom? Aldrig bjuden på tillställningar, knappt omnänd i deras kanaler. Du är en jävla 0 som blivit utnyttjad.
Du fick lov att analysera deras videos och du fick agera kanonmat. Dom ställde dig främst. Fast det tog lite tid innan Chrippa ens bemöda att besvara dig.
Rask! Jag vet att du eller dina Samhalls riddare läser här. Hur känns det?
Citera
2025-02-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Nja.

https://www.trobo.se/artikel/avflyttning

Sen kan man ju fråga sig hur de kommit fram till 35000 redan, de borde väl ges möjlighet att själva åtgärda vissa skador, typ spackla igen håll, måla osv. Och sen få exakt kostnad vid slutbesiktning efter flytt.

Givetvis begriper även jag att det skulle kunna vara sant. Men det enda jag har är Bajsmannens ord på det, och det är inte värt någonting i min värld.

Lägligt nog kommer dessa oförutsedda kostnader på rentav hisnande belopp i samband med att Baronen lovat att betala av sin frus jättestora skulder. Det stärker ytterligare tesen att det är rent blaj.

Har aldrig hört någon som fått betala så mycket vid en avflytt. Sedan har man väl hemförsäkring av en anledning? Vissa saker borde täckas av den.
Citera
2025-02-04, 12:18
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Givetvis är det så. Det är inte svårt att manipulera svagsinta följare. Väldigt komiskt att läsa deras försvar, när någon ställer en kritiskt fråga. Eller det räcker någon ställer en fråga, så kommer Samhalls eliten och försvarar honom.
Helst ska det bara stå
"Heja rask, din familj är sååååå fin"
"Du är en sån fiiiin pappa🥰"
"Jag hat följt dig och tycker du är bäst"
"Åhh du är så bra på analysera"
"Du behövs för du är så bäst, och anjo och jocke, heja er"

Sen skriver någon typ, "men rask, skulle du inte göra en video om hur du gör tessan skuldfri?"

Så kommer Samhalls eliten med svar likt
"Varför ska han göra det? Vad har du med det att göra?"
Följt av klassikern " är du Chrippa eller Linnea som undrar"

Det kan inte komma en ända fråga, utan Samhalls eliten kör med , är du chrippa eller Linnea.

Han är ett mongo. Hans följare är riks morgon.
Och hans form på skalle... ja, så ser det ut när man använt sugklocka för att få ut ungjävelen.
Liknar Coneheads för fan!
Jag hade inte kunnat sammanfattat det här bättre själv. man upphör aldrig att förvånas/chockas av Rask och hans trogna följare. Det är galet.
Citera
2025-02-04, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Givetvis begriper även jag att det skulle kunna vara sant. Men det enda jag har är Bajsmannens ord på det, och det är inte värt någonting i min värld.

Lägligt nog kommer dessa oförutsedda kostnader på rentav hisnande belopp i samband med att Baronen lovat att betala av sin frus jättestora skulder. Det stärker ytterligare tesen att det är rent blaj.

Har aldrig hört någon som fått betala så mycket vid en avflytt. Sedan har man väl hemförsäkring av en anledning? Vissa saker borde täckas av den.

Tror att han är så dum så att han även räknar in sin vanliga hyra som oförutsedd kostnad.
Han borde också kolla om han kan få åtgärda vissa saker själv, eller hemförsäkring som du säger, eller kanske hyresgästföreningen? Skulle iofs inte bli förvånad om han saknar hemförsäkring.
Jag håller med om att summan är orimligt hög, samtidigt har han även orimligt mycket hål i väggar och tak, men sånt går ju att fixa själv.
Senast redigerad av jotack 2025-02-04 kl. 12:30.
Citera
2025-02-04, 12:28
Medlem
Citat:
Rask sa även i sin stream att han tar ut mellan 30-40 i månaden efter skatt.

Det finns inte på denna jord att han tar ut mellan 30 och 40 efter skatt. Han har inga intäkter förutom för adsense/visningar och han drar inte in 120k i månaden på detta. Han har inte ens ett företag att skatta inkomsten i.

Årets deklaration blir kul, nästa år blir diabolic.
Citera
2025-02-04, 12:39
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:

Baronen har fått gå upp i arbetstid. Slut på 2,5 timmes veckorna nu.

Sen det där med hans podd, han tjänar max ett par hundralappar på den.
Finns folk som har relativt stora poddar som ändå inte kan leva på just att podda utan har jobb vid sidan av. Ska du leva på en podd måste du ha sponsorer och företag som vill göra reklam annars får man ha det som hobby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in