2025-01-23, 15:46
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Att Rask inte får några sponsorer eller reklamjobb är inte konstigt.
Tänk er själva om ni hade haft ett företag och kollat upp Rask.

Man vet aldrig vad den mannen får för sig att göra.
Ena dagen hänger han ut privatpersoner, andra dagen gråter han i bilen samtidigt som han berättar att han funnit gud, tredje dagen tänder han rökelser och gnider en kristallkula.
Citera
2025-01-23, 16:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Att Rask inte får några sponsorer eller reklamjobb är inte konstigt.
Tänk er själva om ni hade haft ett företag och kollat upp Rask.

Man vet aldrig vad den mannen får för sig att göra.
Ena dagen hänger han ut privatpersoner, andra dagen gråter han i bilen samtidigt som han berättar att han funnit gud, tredje dagen tänder han rökelser och gnider en kristallkula.

Tror det där är hans minsta problem egentligen.

Det är bara att slå en sökning på hans fullständiga namn. När kommer Lexbase och Krimfup upp på första sidan. Samt, givetvis, hans Flashback-tråd, där alla instämmer i att han är så knäpp att klockorna stannar.

Klickar man vidare till ”nyheter” kommer det upp en artikel där det framgår att han blivit dömd för grovt förtal och olaga integritetsintrång för saker han spridit i sina videor. Alla som är normalbegåvade kommer med enkelhet kunna räkna ut att, med tanke på det hans videor handlar om, är det inte helt otänkbart att han döms för det igen.

Ett företag vill helt enkelt inte riskera att hamna i en situation där de förknippas med en person som orsakar skandalrubriker. Jag tror inte att Baronens räckvidd är problemet, företag hade nog gärna marknadsfört sig på det underlaget. Men ser man hans historik och vad hans content går ut på, så inser man att det inte är värt riskerna.
Citera
2025-01-23, 16:25
Nu är det snart lönehelg. Hur mycket deg har Carl Fredrik dragit in i januari? 5000 kr? Det blir m.a.o. lyxmiddag med Denniskorv och Trocadero för hela familjen. Livet leker. Carl Fredrik är en riktig krigare som för allt för sin familj!
Citera
2025-01-23, 16:34
Medlem
Nu kommer det strax en ny video. Han ska bara ladda upp den.

Tydligen ska han få till en analys ur ett psykologiskt perspektiv av Jockes familj.

Om det inte drabbade oskyldiga människor så hade det varit stor komik.

Tjackrunkaren är inte analytiskt lagd som vi vet sen tidigare. Och han är inte det minsta psykologiskt lagd heller.

Det kommer att bli en orgie i svartmålning av en familj han endast har subjektiv information om.

Videon kommer att anmälas direkt.
Citera
2025-01-23, 16:53
Medlem
Djungelskribentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife

Tydligen ska han få till en analys ur ett psykologiskt perspektiv av Jockes familj.

Tjackrunkaren är inte analytiskt lagd som vi vet sen tidigare. Och han är inte det minsta psykologiskt lagd heller.

Det kommer att bli en orgie i svartmålning av en familj han endast har subjektiv information om.

En outbildad korkad wt-loser ska alltså analysera psykologi? Tillåt mig skratta. Eller gråta.

EDIT: Det är ju iofs inget nytt att han tror att han analyserar psykologin bakom saker, men det är lika sjukt varje gång man tänker på det. Det är bara tragiskt att det finns puckon som tycker att han är duktig på det…
Senast redigerad av Djungelskribenten 2025-01-23 kl. 16:59.
Citera
2025-01-23, 16:57
Medlem
abvs avatar
Citat:

Här är en förhandsvisning på analysen
Citat:
Allrighthörrni, Joakim Lundell är bäst, alla andra är sämst. Eeeeeeehhhm det är synd om Jocke, alla andra är stygga. Det är ett objektivt faktum i grund och botten och så är det. Glöm inte att följa mig på instagram, realrask i ett enda ord *host*
Citera
2025-01-23, 17:00
Avstängd
Citat:

Innan Baronen publicerar sin förtalsvideo där han ska dra hela Chrippas familjs namn i smutsen, tycker jag han borde läsa det här stycket från en artikel som publicerades i samband med att han dömdes för flera fall av grovt förtal förra gången.

Citat:
Enligt domen motsvarar brotten ett straffvärde på sex månaders fängelse men Alexander Rask är tidigare ostraffad och skyddstillsyn i kombination med behandling anses tillräckligt ingripande. Han har utretts av frivården som skriver att han behöver lära sig impulskontroll och bli medveten om konsekvenserna av sitt agerande. Han ska betala skadestånd till sex personer på sammanlagt 85 000 kronor. En medåtalad döms för medhjälp och ska betala en del av skadeståndet.

Länk: https://www.sn.se/nyheter/trosa/arti...a-sak/wjoy77qr

Nästa gång är du inte ostraffad, Carl-Fredrik.
Citera
2025-01-23, 17:52
Medlem
Djungelskribentens avatar
Kommer ni ihåg när Baronen hade dumpen-psykos och trodde att Sara & Patrik typ skulle bli hans bästisar? Det var tider det
Citera
2025-01-23, 17:55
Medlem
Hoppas att han försvarar Anjos video så man kan få honom strikead för att försvara nazipropaganda.
Citera
2025-01-23, 18:30
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Kommer ni ihåg när Baronen hade dumpen-psykos och trodde att Sara & Patrik typ skulle bli hans bästisar? Det var tider det
Det blev bara en tur i baksätet, dom kunde inte riskera samröre med honom när det kom fram att han skrytit om en våldtäkt. Blir lite dumt att bjuda med honom då

Han är verkligen paria, snart kommer nog Anjo att börja göra videos om honom och då kickar Jockeboooi ut skitskallen från chatten.
Citera
2025-01-23, 18:34
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Borde man inte tjäna ganska bra när man gör så många videos nästan varje dag som alla är typ 60 minuter långa och får i snitt 40-50 tusen tittare denna månaden, tänker om folk kollar utan adblock är det väl säkert massa reklamer varje video, någon månad visade han väl sin adsense där han hade fått typ 140 tusen?

Finns ju svenska youtubers som laddar upp typ 1 video i veckan och får kanske 150 tusen tittare per video som verkar leva gott på det, men kanske är mycket samarbeten och sånt då också
Jag har lagt upp hans lön dom senaste 10 åren och hans bästa år (då hade han hundratals tusen views per klipp samt samarbete), då taxerade han 20.000, det är brutto. En riktig skitlön.

Som STB var inne på, har man en man som drar hem paran då behöver man inte sälja ungarnas gamla långkalsonger mitten på månaden.

Han är en amöba som alltid levt på andra och så kommer det se ut hela livet, Carl-Fredrik kan inte försörja sig själv eller sina barn. Han är en nolla helt enkelt
Citera
2025-01-23, 18:34
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Exakt så!

Tom en av hans trogna följare som donerade en tusenlapp blev blockerad när han frågade om varför ingen avbetalning på Therese skulder gjorts.

Både Anjo och Rask blockerar det som de tolkar som kritik.

Märkligt att allt de nu hävdar yttrandefrihet angående Anjos stora blunder.
Han kan konsten att vårda sina kundrelationer han.
(Följarna är ju hans kunder).
Citat:

Så, en vuxen medelålders man ska, istället för att försörja eller umgås med sin egen familj, ”analysera” en annan medelålders man och hans familj? En man som han dessutom inte ens känner (nej, en chattgrupp är inte att ”känna någon”).
Alltså, läs den där meningen jag precis skrev och låt det sjunka in…

Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
En person som skryter om att han kört upp dildos i sin sovande polare, pissat på en däckad tjej och vält en bajamaja med en tant inuti.
Perfekt talesperson för sidan.

Men alla vet vi ju varför han ville vara med, han såg framför sig hur han skulle ta över hela konfrontationen, ställa sig och läsa upp allt snusk gubben skrivit med en hög och hånfull röst, skratta och mysa medan gubben får tårar i ögonen och snyftandes ber dem att inte publicera, och avsluta allt med att säga:
”Du ska SKÄMMAS! Snart finns det här ute så din fru och barn kan se vilket SVIN du är, så går det när man är impulsiv och inte tänker efter före!”
Jag kan verkligen se det framför mig.

Nu är väl barnen tillbaka i skolan efter jullovet.
Här är en konversation jag fabulerat som jag kan tänka mig utspelar sig på skolgården:

E:s klasskompis:
- När jag får min nästa månadspeng ska jag köpa *insert senaste coola spelet bland kids idag här* ! (Har inte koll).
E:
- Va? Vad är det för nåt?
- Vet du inte det? Det är ju nyaste spelet från EA Games!
- Nej, men jag menar vad är ”månadspeng” för något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in