2024-11-04, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Så är det. Tror egentligen inte det handlar så mycket om hans IQ. Där är han nog normalbegåvad. Hans bror är självlärd programmerare. Hans farfar var utbildad ingenjör. Fadern en framgångsrik säljare. Det talar för en intelligenskvot över det normala. Möjligen att Baronen ärvt sin morsas gener. Han liknar ju mest henne, och av allt att döma är hon och hennes syster vanliga knegare. De har inget intresse av böcker eller högre bildning. Det kommer från Fredriks sida av släkten. Ulrika och Pilla framstår som lätt pantade.

Baronen är nog inte dum på det sättet. Det är mer att hans uppväxt gjort honom så skruvad att han framstår som mer korkad än vad han är. Han har aldrig sett ett värde i att studera, för han har blivit belönad i alla fall. Oavsett hur dåligt han betett sig i skolan så har han skyllt på någon annan, och hans mamma har gett honom läpparnas bekännelse. När fröken gett honom kritik i skolan har de säkert suttit tillsammans hemma efter skolan och pratat skit om kärringen istället för att verka för att den unge Carl-Fredrik skulle ta kritiken till sig. Carl-Fredrik har helt enkelt aldrig behövt ta ansvar för sitt beteende, och därför är allt i form av kritik, påpekanden och betygsättning inte tolererbart för Baronen.

Baronen säger sig endast ha läst en bok. Mötley Crues självbiografi. Han skulle aldrig ta upp en bok och läsa den. Han är förstörd av alla snabba kickar man kan få genom smartphones och underhållning. Han hade aldrig kunnat koncentrera sig på att läsa text längre än notiser i Aftonbladet.

Du har helt rätt i det. Baronen är en fegfitta som väljer sina strider omsorgsfullt. Hans utspel mot Prefab var därav rätt underligt, då det inte krävs mycket för att hitta uppgifter om hans kopplingar till organiserad brottslighet. Men det handlade väl om att han trodde det skulle se bra ut hos Jocke, och då gjorde impulsiviteten att han inte kunde hålla sig.

Han var däremot väldigt lågmäld i den videon jämfört med vad han kan vara mot någon han vet att han inte riskerar något mot. Det är bara att checka hur han beter sig i videon om Jackes svärmor.

Ja, snygg spaning. Det hade jag inte tänkt på. Egentligen organiserar Baronen ett litet drev mot Leonidas, men han kan friskriva sig från det genom att peka på att en okänd person skrivit och att han ju faktiskt inte uppmanar till något explicit. Han är en slug narcissist som vet vad han gör.

Vill inte vara sån, men rasks farfar alf var väl lastbilschaufför och inte ingenjör?
Citera
2024-11-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan112
Vill inte vara sån, men rasks farfar alf var väl lastbilschaufför och inte ingenjör?

Han var VD för ett åkeri har jag för mig. Men i grunden var han utbildad civilingenjör. Han var bara inte verksam som det.
Citera
2024-11-04, 21:40
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelskribenten
Han umgås gärna med riktigt folk om det är Anjo, Jocke eller någon annan som den pyttelilla människan Alexander ser upp till. Men när det handlar om att jobba - DÅ JÄÄÄÄÄVLAR HAR HAN MINSANN ÅNGEST!

Om man går på hans patetiska ångestpåhitt så är man lika blåst som Marie86 & Co i hans kommentarsfält.

Fast de är ju inte riktigt folk utan influencers, dvs andra fasader.
Citera
2024-11-04, 22:10
Medlem
Var inte meningen att tjata på rask om jobb osv, men blir bara irriterad att han lever på staten. Blev blockad förra gången jag la fram förslag angående om jobb och studier
Citera
2024-11-04, 22:16
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Var inte meningen att tjata på rask om jobb osv, men blir bara irriterad att han lever på staten. Blev blockad förra gången jag la fram förslag angående om jobb och studier
Han har levt på någon annan människa sålänge han har gått runt här på jorden och kommer så göra i resten av hans patetiska liv.

Det är lite av hans signum! Carl-Fredrik, ge mig en snus, DU BETALAR RAAAAAAP

Såna som Alexander ändrar sig aldrig, han kommer föralltid att vara 12 år mentalt.
Citera
2024-11-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Allt annat åsido. Hur mycket pengar har han egentligen bränt detta året? Tomhylsan skulle ju "placera" och leva gott på avkastningen från farfar. Har han några kapitalvaror kvar ens? Trumset och en bil som inte går att besikta eller använda, någon kinesisk elkick? Han släckte ju några ekonomiska bränder enligt han själv, men konsumtionslånen som står på Therese är ju kvar. Trots att han dragit in pengar för att börja avbetala. Shiiieet, jag blir alldeles andfådd av att tänka på det. Hoppas han känner samma nivå panikångest som en normalbegåvad skulle ha. Men å andra sidan, vore han normalbegåvad hade han ju inte satt sig i denna sitsen. Som det ser ut nu så har ju Magmysmicke legat i omkörningsfil och seglat förbi familjen rask och ser dom inte ens i backspegeln.

Edit: Det hade varit ballt om han helt enkelt kunde dega upp en mille netto och peka finger åt hatarna
. Det vore rätt åt oss.

Ja, skulle det visa sig att Rasken degar alla skulder har han fan rätt att slänga upp ett långfinger till oss hatare.

Dessvärre tror jag att det är kört, det finns inte tillräckligt med pengar kvar av arvet för att täcka alla skulder. Skulle Rasken betala av med allt som finns kvar innebär det att de blir bankrutt sen, och ändå ha skulder kvar. Den situationen försöker nog Rasken fly så länge han kan. Jag gissar på ekonomisk kollaps sommaren 2025.
Senast redigerad av Ralfhead 2024-11-04 kl. 22:59.
Citera
2024-11-04, 22:58
Medlem
Muppen är live!

https://www.youtube.com/live/YDMzEXv...Zdk9zr8pPqJl94
Citera
2024-11-04, 23:05
Medlem
När Rask köpte tillbaka sin kanal, var inte det enbart med intäkter från youtube, eller minns jag fel? Gick inte det hyfsat fort? Och det var ganska många månader sen? Om han var lika noga med att alla intäkter skulle gå direkt till skulderna efter han köpt tillbaka kanalen, vad tror ni han hade varit uppe för summa då?
Citera
2024-11-04, 23:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Såvitt jag sett så lever han inte på staten, utan de som stått för den huvudsakliga försörjningen är Alf och Therese -- och ibland har det trillat in lite pengar från YT.

Men leva på staten tror jag inte ens de får - de måste båda vara aktivt arbetssökande för att få ekonomiskt bistånd.
Citera
2024-11-04, 23:23
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Om Rask sitter hemma och kan överleva på YT så är väl det bra? Det är väl bättre än att sitta och leva på bidrag.

Absolut. Men han har ingen garanterad inkomst. Rent teoretiskt skulle han kunna hamna på Dumpen.se imorgon och har noll kronor i inkomst. Han har ingen utbildning eller arbetslivserfarenhet att falla tillbaka på. Jag skulle inte vilja ha en sådan riskabel hyresgäst som lever ur hand till mun.
Citera
2024-11-04, 23:31
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Absolut. Men han har ingen garanterad inkomst. Rent teoretiskt skulle han kunna hamna på Dumpen.se imorgon och har noll kronor i inkomst. Han har ingen utbildning eller arbetslivserfarenhet att falla tillbaka på. Jag skulle inte vilja ha en sådan riskabel hyresgäst som lever ur hand till mun.
Fan alltså jag blir legit stressad bara att läsa det dära och då har jag 0 barn också.

Undrar hur han mår nu när han står kvar på precis samma ställe som när han gick ut gymnasiet för 15 år sedan, enda skillnaden är bara att nu är arvet slut för sista gången.

Hur ska familjen ens klara julen?? Så fucking hemskt

Både hans och chipstuttens inkomstkälla kan vara puts väck imorgon om yt bestämmer ingen mer mobbing på plattformen. Då ligger dom riktigt risigt till

Då blir det OF collab med Lisen och T hahaha
Citera
2024-11-04, 23:41
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Fan alltså jag blir legit stressad bara att läsa det dära och då har jag 0 barn också.

Undrar hur han mår nu när han står kvar på precis samma ställe som när han gick ut gymnasiet för 15 år sedan, enda skillnaden är bara att nu är arvet slut för sista gången.

Det är ju just det, han tänker inte längre än näsan räcker. Visst, det går bra nu när han förtalar Chrippa men om 2 veckor? 2 Månader? År? Det är, som du säger, ok när man gått ut gymnasiet, är villrådig och skoltrött. Men en 35-årig trebarnsfar som sitter och filosoferar om hur han ska få ett hyreskontrakt med skulder och ser ut som en gammal griffeltavla i ansiktet?

Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Hur ska familjen ens klara julen??

Misströsta ej!

https://www.lekia.se/rubiks-3x3-cube
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in