2024-11-19, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Kommunala bostadsbolag brukar förvisso tillåta betalningsanmärkningar. Detta eftersom deras uthyrning inte sker i vinstsyfte, de har ett allmännyttigt ansvar att hålla kommuninvånarna med bostäder. För Trosas del så verkar man tolerera betalningsanmärkningar såvida skulderna är betalda och ett år har förflutit utan nya anmärkningar.

Nu verkar det inte heller som att det går att välja och vraka bland lediga lägenheter i staden. Det finns inget objekt ledigt på hemsidan för tillfället. Även om det fanns finns det ju inga garantier att de kommer få kontraktet, samt inte heller att det som blir ledigt kommer vara tillräckligt stort för familjens behov.

Baronen gnäller om att han har betalningsanmärkning fram till i februari. Men det är inte som att han går miste om någonting än så länge i alla fall. Sedan får jag för mig att den främsta käppen i hjulen inte är betalningsanmärkningarna. Det är nog snarare hans påstått "goda inkomst". Jag har svårt att se att den är så god som han försöker göra gällande. Till jag sett deklarationen för 2024 håller jag det för sannolikt att den inte slår hans bästa år hittills, och det året tjänade han en bra bit under medellönen för riket, trots att han påstod att han var en höginkomsttagare.

Här slår du huvudet på spiken. Geniet tror att det räcker att stå i kö 5 år så ska lägenheterna ramla ner i knät på dig. Finns det inga så finns det inga.

Jag själv bor i en medelstor stad runt 100 000 invånare och här är 5 år inte mycket. Det ger dig en lägenhet, men ingen serverar dig den på silverfat. DU får söka den och sedan gallras ut. Välkommen till verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ändå anmärkningsvärt att inte ens kommer halvvägs till medianlönen 2024.

Att han åter igen sitter och skryter om att han har en hög lön avfärdar jag direkt som skitsnack, mig lurar han inte.

Sakta men säkert kommer insikten om att denna gång kan inte farfar Alf komma förbi och hjälpa skitskallen. Oj vad synd han ska tycka om sig själv nu, vem ska nu bära runt på parasiten medans han ska sitta och spela gta med Walther på dagarna? Hur ställer sig Therese föräldrar till att ta Alfs plats som familjeförsörjare?

Förresten, bara jag som får en känsla av att trobo verkligen inte vill ha kvar honom i deras lägenheter? Lets face it, det är ju ingen influencer man har på stortavla vid kommungränsen för att välkomna alla turister till byn.

Välkomna till Trosa.

https://youtube.com/shorts/0QQ2C7p2e...AETqXs9Fgxn-Tj

Skulle snarare gissa att Trobo är överlyckliga att dom bor i just den lägenheten dom bor i. OM det geniet säger stämmer i sin förra video betalar han ju 3000:- i bara el på en lägenhet med varmhyra. Det skulle INGEN och då säger jag INGEN annan gå med på. Så Trobo lär inte hitta en annan kund som accepterar samma premisser.
Citera
2024-11-19, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reseglad
Här slår du huvudet på spiken. Geniet tror att det räcker att stå i kö 5 år så ska lägenheterna ramla ner i knät på dig. Finns det inga så finns det inga.

Jag själv bor i en medelstor stad runt 100 000 invånare och här är 5 år inte mycket. Det ger dig en lägenhet, men ingen serverar dig den på silverfat. DU får söka den och sedan gallras ut. Välkommen till verkligheten.

Skulle snarare gissa att Trobo är överlyckliga att dom bor i just den lägenheten dom bor i. OM det geniet säger stämmer i sin förra video betalar han ju 3000:- i bara el på en lägenhet med varmhyra. Det skulle INGEN och då säger jag INGEN annan gå med på. Så Trobo lär inte hitta en annan kund som accepterar samma premisser.
Är han så dum så att han tror att den serveras? Till och med min 16 åriga kusin fattar ju bättre än så, kanske för att han går gymnasie?
Citera
2024-11-19, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Är han så dum så att han tror att den serveras? Till och med min 16 åriga kusin fattar ju bättre än så, kanske för att han går gymnasie?

Med tanke på att han orerar om att de minsann inte blivit erbjudna några lägenheter så tolkar jag det som att han tror det.
Citera
2024-11-19, 07:56
Medlem
Hugin86s avatar
Om han betalar 3000 i el för den lilla lägenhet, vad är de som drar så jävla mycket ? Står tv på i alla rum lika så ps5 och lampor lyser dom.24/7.

Bor i hus med 8 rum plus källare. Vi har 2000 kr i el kosynader på vintern. Sommar knapt 1000.

Då är frågan hur kan deras lägenhet kosta mer i el än mitt hus
Citera
2024-11-19, 08:38
Medlem
Baronen är så rolig att titta på i sin koja, allt verkar gå emot han och inget är hans fel, betalar tydligen 3000 för el i månaden sen i somras och inte gjort något åt det?

Nu försöker han få loss sin kaptialförsäkring som tydligen är låst till han är 65, och då har han ringt scandia 40-50 gånger tydligen och är nu villig att erbjuda en advokat hälften för att få loss pengarna, hur det nu ska gå till?

Gällande övriga arvet så pratade han lite om det i någon av senaste videorna att stor del av pengarna använde han för att leva på medans han betala tillbaka för sin youtube kanal som stolskottet sålde för typ 25k och sen köpte tillbaka för 170k och att det nu var så lite pengar att det inte var lönt att använda för att betala av skulderna "att slänga i ett stort hål"

Han får tydligen panik av att inte kunna flytta förens tidigast i feburari när hans betalningsanmärkning går bort, men är han medveten om att 5 år i kötid är inte jätte lång tid, sen bor han också i en liten komun där det säkert inte kommer upp så många objekt speciellt ofta, att det dessutom måste vara i Trosa och en 4 eller 5a gör det inte enklare. Är han medveten om att det säkert är 3 månaders uppsägningstid där han bor nu så då hade han behövt vänta till minst februari vilket som.

Borde inte Baronen tjäna ganska bra på youtube, det är ju endå typ 30K visningar i snitt på varje video som han pumpar ut flera stycken av i veckan, enligt analytics har han fått total 569.159K visningar senaste 30 dagarna
Senast redigerad av HeltVild 2024-11-19 kl. 09:16.
Citera
2024-11-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Baronen är så rolig att titta på i sin koja, allt verkar gå emot han och inget är hans fel, betalar tydligen 3000 för el i månaden sen i somras och inte gjort något åt det?

Nu försöker han få loss sin kaptialförsäkring som tydligen är låst till han är 65, och då har han ringt scandia 40-50 gånger tydligen och är nu villig att erbjuda en advokat hälften för att få loss pengarna, hur det nu ska gå till?

Gällande övriga arvet så pratade han lite om det i någon av senaste videorna att stor del av pengarna använde han för att leva på medans han betala tillbaka för sin youtube kanal som stolskottet sålde för typ 25k och sen köpte tillbaka för 170k och att det nu var så lite pengar att det inte var lönt att använda för att betala av skulderna "att slänga i ett stort hål"

Han får tydligen panik av att inte kunna flytta förens tidigast i feburari när hans betalningsanmärkning går bort, men är han medveten om att 5 år i kötid är inte jätte lång tid, sen bor han också i en liten komun där det säkert inte kommer upp så många objekt speciellt ofta, att det dessutom måste vara i Trosa och en 4 eller 5a gör det inte enklare. Är han medveten om att det säkert är 3 månaders uppsägningstid där han bor nu så då hade han behövt vänta till minst februari vilket som.

Borde inte Baronen tjäna ganska bra på youtube, det är ju endå typ 30K visningar i snitt på varje video som han pumpar ut flera stycken av i veckan, enligt analytics har han fått total 569.159K visningar senaste 30 dagarna

Du tjänst 40 lax på en miljon visningar, innan skatt och sociala avgifter. Han får drygt 10 i fickan som det ser ut just nu.
Citera
2024-11-19, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Du tjänst 40 lax på en miljon visningar, innan skatt och sociala avgifter. Han får drygt 10 i fickan som det ser ut just nu.

Jaha han pratade om att han var höginkomstagare men det stämmer väl inte heller då bland alla andra lögner.
Citera
2024-11-19, 09:32
Medlem
Tortellis avatar
Det finns en lösning för familjen Rask. Bägge 2 tar ett heltidsjobb, då kan dom tom köpa ett eget hus/bostad. Varför gör dom inte det? Varför Varför Varför..
Citera
2024-11-19, 09:34
Medlem
Citat:
Jaha han pratade om att han var höginkomstagare men det stämmer väl inte heller då bland alla andra lögner.

När rask visat upp hur mycket han tjänar så visar han adsense. YouTube delar Adsense 50/50 mellan sig och kreatörer. Adsense är alltså dubbelt så mycket som han själv tjänar. Sen ska han skatta bort 50% för att ta ur pengarna som lön i sitt företag där han är den enda anställda.

Månader rask har fått 1,5 miljoner visningar, så är adsense 120 000kr. Något han är snabb på att visa upp. Det han inte förklarar är att 50% går till YouTube. Så då är det 60 000kr som går till rask, som sen måste skatta bort 50%. Kvar blir 30 000kr vilket är vad rask faktiskt tjänar när det gått som bäst.
Senast redigerad av DonCarlo 2024-11-19 kl. 09:36.
Citera
2024-11-19, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Tror han tjänar mer, han stoltserar ändå med en god lön. Jag tror vi pratar i summor kring 20-25 tusen. Men det är på sin peak
Citera
2024-11-19, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonio-puerta
Tror han tjänar mer, han stoltserar ändå med en god lön. Jag tror vi pratar i summor kring 20-25 tusen. Men det är på sin peak

Har du sett hans tidigare deklarationer? Snälla prata inte om du inte har belägg på vad du säger. Vad man tjänar på YouTube när videos är gröna är 40 lax per miljon i visningar. Rask har inte heller någon annan inkomstkälla. Jag har på en nivå som en 5åring förstår förklarat hur rask förvränger hur mycket han tjänar för folk som inte vet bättre i inlägget över ditt senaste.

Ska rask tjäna 20-25 tusen så pratar vi minst 1 miljon visningar i månanden, det är dubbelt så många visningar än vad han har nu.
Senast redigerad av DonCarlo 2024-11-19 kl. 09:48.
Citera
2024-11-19, 09:58
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Det sa han även åren han tjänade 8k brutto i månaden oavsett visningar.

Jag tjänar 100.000 kronor i månaden satt han och skrek framför kameran iförd sin finaste dressman kavaj han hade på skolavslutningen i 9an.
Senast redigerad av Kickassfarsan 2024-11-19 kl. 10:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in