2024-09-23, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Med tanke på hur rask attackerar folk så är jag inte förvånad att många i Trosa stör sig på honom.
Bara den senaste veckan har han attackerat första husets ägare, andra husets ägare, en äldre man som förut bodde granne med hans bror, den äldre mannens dotter, hans hyresvärd, personen som sålde bilen till honom, bilverkstaden och T.
Och detta på bara en vecka, Rask har hållit på med detta i många år.

Och glöm inte prefab Andreas som blev felaktigt uthängd i en av rasks videos.
Hans CV är gigantisk, han missar inte en enda gång att göra sig ’icke önskvärd’.

Snacka om att ha ett självdestruktivt beteende.

Och hur kan hans ’fans’ missa det?

Det är en gåta.
Citera
2024-09-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Oj, det här du beskriver om svt och LF hade jag ingen aning om. Vad hände där?

Han har verkligen ställt till det överallt.
Det var i samma veva som Margaux Dietz blev canceled för att ha en bild från femton år tillbaka som räknades som "black face".
Han hade lite samma sak. En bild som cirkulerade på när han stod och visade upp ett hakkors ritat på sin bröstkorg på samma sätt som alla andra "nostalgibilder" han lägger upp.
I förra videon sa han att någon mejlat SVT och gett dem information om honom som gjorde att de inte ville ha med honom.
Så jag misstänker att mejlet de fick förmodligen handlade om det och det faktum att han skröt om sexuella övergrepp, andra övergrepp på däckade personer osv.

Det är kanske inte riktigt ett sånt klientel SVT och Sveriges radio vill förknippas med.

Så han fick vara med och läsa upp texten, men inte presentera sig med namn eller visas med bild.
Detta gjorde han ändå. Vilket förstörde feasts chanser till fortsatt samarbete med dem.
Citera
2024-09-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Tror du är helt inne på rätt spår angående det ekonomiska. Baronen och familjen är i ett beroendeförhållande till dem, och Baronen har samtidigt inte en så pass intim relation till svärföräldrarna att han vågar testa gränserna. Tycker att Therese flertalet gånger har hintat om att de får stöd av dem ekonomiskt, och även att de ska vara rätt så förmögna själva. Att det inte bara är farfars arv som innebär en trygghet utan även att hennes föräldrar har sitt på det torra, och dessutom är gamla.

Både Skithögen och Therese verkar se ärvda pengar som ett sätt att lösa sin egen ekonomi. Visst. Thereses föräldrar är i sjuttioårsåldern. De ska väl enligt statistiken ha 10-15 år kvar. Å andra sidan är det Sverige vi bor i. Det är inte helt ovanligt att folk blir 90 år gamla eller mer här. Sedan är hennes föräldrar gifta, så den efterlevande föräldern kommer ju ha kvar egendomen till den dör. De har ett väldigt idiotiskt sätt att tänka, att vi kan skaffa hus inom 20 år när vi kan ärva tillräckligt med pengar för ändamålet.

Therese har normaliserat det dysfunktionella. Hon måste inse att det inte är rimligt att hänga upp sina avbetalningar och bostadsköp på arv som hennes make gör. Hon måste se att det är sjukt att hennes äkta hälft stannar hemma hela dagarna och filmar sig själv. Det är det som gör så att de inte kan flytta till ett större boende. Men det behöver inte vara så. Ställ krav eller lämna det sjunkande skeppet.

Ja, givetvis tror jag att det grundar sig i mer än det. Men det är nog inte att man säger upp vänskapen officiellt. Man låter den rinna ut i sanden och gör inget för att förhindra det. Under sommaren blev det en liten träff på ett par timmar på Trosa marknad. Barnen känner varandra osv. Men jag tror det finns saker de hellre hade gjort. Man vill nog ändå hålla sig på god fot med Baronen. För man känner till hans störda sidor och vill att han ska tro att allt är lugnt så han inte känner sig kränkt och får för sig att börja hämnas.

Ja, de låter nog kontakten med honom rinna ut I sanden och det gör dem helt rätt i. Christian har dock sagt i någon video eller på frågestund på Instagram att han inte har något gemensamt med Rask och att de inte är vänner på det sättet. Det är Doris som har varit vän med Rask, men även hon verkar ha tröttnat och låter det rinna ut i sanden.
Ett väldigt klokt drag av dem, måste jag ändå säga.
Citera
2024-09-23, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Det var i samma veva som Margaux Dietz blev canceled för att ha en bild från femton år tillbaka som räknades som "black face".
Han hade lite samma sak. En bild som cirkulerade på när han stod och visade upp ett hakkors ritat på sin bröstkorg på samma sätt som alla andra "nostalgibilder" han lägger upp.
I förra videon sa han att någon mejlat SVT och gett dem information om honom som gjorde att de inte ville ha med honom.
Så jag misstänker att mejlet de fick förmodligen handlade om det och det faktum att han skröt om sexuella övergrepp, andra övergrepp på däckade personer osv.

Det är kanske inte riktigt ett sånt klientel SVT och Sveriges radio vill förknippas med.

Så han fick vara med och läsa upp texten, men inte presentera sig med namn eller visas med bild.
Detta gjorde han ändå. Vilket förstörde feasts chanser till fortsatt samarbete med dem.
Wooow 😳

Hur lyckas han misslyckas så katastrofalt?

Tack för förklaringen!
Citera
2024-09-23, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Wooow 😳

Hur lyckas han misslyckas så katastrofalt?

Tack för förklaringen!
Det blir så när man är så pass kär i sig själv att man måste lägga ut bild efter bild på sig själv och berätta hur snygg man är/var (även fast han aldrig varit ens nästan snygg).

Han tänker inte alls på konsekvenserna som kan komma från hans handlingar, för drabbar det honom så är det alltid någon annans fel enligt honom själv.
Citera
2024-09-23, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Ja, de låter nog kontakten med honom rinna ut I sanden och det gör dem helt rätt i. Christian har dock sagt i någon video eller på frågestund på Instagram att han inte har något gemensamt med Rask och att de inte är vänner på det sättet. Det är Doris som har varit vän med Rask, men även hon verkar ha tröttnat och låter det rinna ut i sanden.
Ett väldigt klokt drag av dem, måste jag ändå säga.

Intressant, kan man se det här någonstans?

Tycker också att det alltid känts som att det är Doris och Baronen som är polare, och att Christian bara hänger på för att han är tillsammans med henne. Baronen liksom Doris gillar ansiktstatueringar, hårdrock, smink, konstiga kläder osv. Christian och Baronen känns inte lika på många plan. Christian har positiva manliga egenskaper och verkar vara en positiv "kickass-farsa" på riktigt, medan Baronen är en sopa som knappt kan byta en glödlampa på egen hand, och är en negativ och mörk person som nästan aldrig gör något kul för barnen. När han väl gör det, då gnäller han hela tiden.

Har svårt att föreställa mig att Christian skulle ta med familjen till Grönan och bete sig som Baronen gjorde när han var där med sina kids:

https://www.bitchute.com/video/tds6VCxyLNOR
Citera
2024-09-23, 12:34
Medlem
Citat:
Med tanke på hur rask attackerar folk så är jag inte förvånad att många i Trosa stör sig på honom.
Bara den senaste veckan har han attackerat första husets ägare, andra husets ägare, en äldre man som förut bodde granne med hans bror, den äldre mannens dotter, hans hyresvärd, personen som sålde bilen till honom, bilverkstaden och T.

Träffade ett par från Trosa i 50års åldern i sommaras när vi i familjen var på semester..
Vi är från Trosa var deras öppningsfras, då sa jag vad är Trosa känt för... Ja vi har visst en galning som sitter på Youtube & gapar & skämmer ut sign han heter Rask...
Sen kom samtalet igång om Rask om hans familj, han är ett stort samtalsämne i Trosa..
Det var allt från när han åkte runt i AMG Mercedesen med en pälsjacka & lekte kung...
På McDonalds svängde han in 3-5 gånger om dagen, erbjöd personalen i luckan massa konstiga jobb.. Han var ju en känd Youtuber kungen i stan enligt honom själv...

Idag så kallas han för Trosas Jesus alla pratar om honom men ingen ser honom live.. Om dom ser honom så går han runt med svarata glasögon med kamera riktad mot ansiktet & pratar med dig själv...
Alla ställer sig frågan hur är det möjligt att barn får vara i denna dysifunktionella miljön.....
Citera
2024-09-23, 12:42
Medlem
Här har du ett inlägg från tråden där man kan se bilden.
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Han dissikerar Linneas svar på pensionstänk och långsiktig planering.

Snacka om att skjuta haubits i glashus!

Hur ser porrfilmsbaronens långsiktiga planering och pensionssparande ut? Han är dessutom 10 år äldre än Linnea.

Bjuder på en gammal bild på när baronen var som coolast:
https://z.nouwcdn.com/medias/u/10317...1731_sbig.webp
Från inlägg #24363 i denna tråd där hans gamla blogg tas upp:
https://nouw.com/carlfredrikalexander

Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Intressant, kan man se det här någonstans?

Tycker också att det alltid känts som att det är Doris och Baronen som är polare, och att Christian bara hänger på för att han är tillsammans med henne. Baronen liksom Doris gillar ansiktstatueringar, hårdrock, smink, konstiga kläder osv. Christian och Baronen känns inte lika på många plan. Christian har positiva manliga egenskaper och verkar vara en positiv "kickass-farsa" på riktigt, medan Baronen är en sopa som knappt kan byta en glödlampa på egen hand, och är en negativ och mörk person som nästan aldrig gör något kul för barnen. När han väl gör det, då gnäller han hela tiden.

Har svårt att föreställa mig att Christian skulle ta med familjen till Grönan och bete sig som Baronen gjorde när han var där med sina kids:

https://www.bitchute.com/video/tds6VCxyLNOR

Ja Christian och Rask är verkligen raka motsatsen till varandra. Christian är snäll och empatisk och Rask är elak och oempatisk.
Senast redigerad av FightOrFlight1 2024-09-23 kl. 12:44.
Citera
2024-09-23, 13:30
Medlem
Citat:

Nej men hej Dopy, det var ett tag sen😊

Jag fick infon att någon hade pratat med senaste hyresvärden och att det är därför han inte fick hyra den, och jag tycker synd om barnen för det är ju dom dom blir mest lidande av de.

Jag vet och håller med om Andreas men som jag också såg på Andreas live så sa han att Rask bad om ursäkt och dom hade pratat länge i telefon och allt var löst, Andreas sa att det var ett bra och trevligt samtal.
Men jag fattar vad du menar.
Citera
2024-09-23, 13:34
Medlem
På fullaste allvar. Vem, vid sina sinnesfulla bruk, hade hyrt ut en bostad till en människa som inte har ett fast arbete sedan en tid tillbaka, skulder till Kronofogden, ansiktstatuerad med nagellack (som kille) och spenderar hela sin vakna tid med att spela in förtalsvideos i ett mörkt, instängt rum med lakan i taket? Går man med på detta, så förtjänar man allting som möjligen kan gå åt helvete!

Ingen riskanalys där inte...
Citera
2024-09-23, 13:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej men hej Dopy, det var ett tag sen😊

Jag fick infon att någon hade pratat med senaste hyresvärden och att det är därför han inte fick hyra den, och jag tycker synd om barnen för det är ju dom dom blir mest lidande av de.

Jag vet och håller med om Andreas men som jag också såg på Andreas live så sa han att Rask bad om ursäkt och dom hade pratat länge i telefon och allt var löst, Andreas sa att det var ett bra och trevligt samtal.
Men jag fattar vad du menar.
Hej mutemute
Vart fick du den informationen ifrån?
Som jag har hört är det enbart rasks spekulationer att någon ska ha pratat med senaste hyresvärden? Hyresvärden ska ju bara ha sagt nej utan att berätta varför, så jag tror ingen vet sanningen varför hyresvärden sa nej.
Skulle det vara så att någon kontaktar hyresvärden och sagt något så har han nog kollat om det är sanning eller lögn innan han valde att säga nej till rask.

Jag tycker också synd om barnen, och hoppas dem hittar ett passande boende så barnen kan få egna rum. Men jag tror en lägenhet är lämpligast, hus är oftast väldigt dyrt även om man hyr.

Ja, jag hörde också Andreas säga att det var löst. Men det ger ju rask dåligt rykte att han gör sånt. Vilket såklart får folk att reagera.
Citera
2024-09-23, 13:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
På fullaste allvar. Vem, vid sina sinnesfulla bruk, hade hyrt ut en bostad till en människa som inte har ett fast arbete sedan en tid tillbaka, skulder till Kronofogden, ansiktstatuerad med nagellack (som kille) och spenderar hela sin vakna tid med att spela in förtalsvideos i ett mörkt, instängt rum med lakan i taket? Går man med på detta, så förtjänar man allting som möjligen kan gå åt helvete!

Ingen riskanalys där inte...
Rask var ju inte med och kollade på lägenheten. Det verkar ha varit T som skötte kontakten med hyresvärden och var och kollade på boendet. Så dem visste nog inte vem rask var eller hur han såg ut.
Först när dem fick nej verkar rask ha ringt upp och försökt kräva en förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in