2024-09-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hej mutemute
Vart fick du den informationen ifrån?
Som jag har hört är det enbart rasks spekulationer att någon ska ha pratat med senaste hyresvärden? Hyresvärden ska ju bara ha sagt nej utan att berätta varför, så jag tror ingen vet sanningen varför hyresvärden sa nej.
Skulle det vara så att någon kontaktar hyresvärden och sagt något så har han nog kollat om det är sanning eller lögn innan han valde att säga nej till rask.

Jag tycker också synd om barnen, och hoppas dem hittar ett passande boende så barnen kan få egna rum. Men jag tror en lägenhet är lämpligast, hus är oftast väldigt dyrt även om man hyr.

Ja, jag hörde också Andreas säga att det var löst. Men det ger ju rask dåligt rykte att han gör sånt. Vilket såklart får folk att reagera.

Jag förstår att folk reagerar, men jag tyckte oerhört synd om barnen, Astrid var så taggad på sitt prinsess rum.

Jag vill inte tala om vilken min vän är, men ja han är en taxichaufför, han berättade både de ena och det andra men vissa saker får man väl ta med en nypa salt men jag fick inte den känslan av att Rask är så hatad som alla skriver här inne men att det finns några som pratar om honom.

Kan hålla med dig om att lägenhet blir billigare i längden, det brukar dra iväg med hus.
Citera
2024-09-23, 13:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Rask var ju inte med och kollade på lägenheten. Det verkar ha varit T som skötte kontakten med hyresvärden och var och kollade på boendet. Så dem visste nog inte vem rask var eller hur han såg ut.
Först när dem fick nej verkar rask ha ringt upp och försökt kräva en förklaring.
Och vi har ju alla hört hur smidig han är när han ringer upp folk som tycker tänker fel. Det kan knappast ha förbättrat situationen mao.
Citera
2024-09-23, 13:49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Nej men hej Dopy, det var ett tag sen😊

Jag fick infon att någon hade pratat med senaste hyresvärden och att det är därför han inte fick hyra den, och jag tycker synd om barnen för det är ju dom dom blir mest lidande av de.

Jag vet och håller med om Andreas men som jag också såg på Andreas live så sa han att Rask bad om ursäkt och dom hade pratat länge i telefon och allt var löst, Andreas sa att det var ett bra och trevligt samtal.
Men jag fattar vad du menar.
Du fick den informationen från den mystiska taxichauffören?
Troligt, troligt.
Du hörde Rask gnälla och spekulera i videon - that´s it
Senast redigerad av micro113 2024-09-23 kl. 13:52.
Citera
2024-09-23, 13:49
Medlem
Citat:
Nej men hej Dopy, det var ett tag sen😊

Jag fick infon att någon hade pratat med senaste hyresvärden och att det är därför han inte fick hyra den, och jag tycker synd om barnen för det är ju dom dom blir mest lidande av de.

Jag vet och håller med om Andreas men som jag också såg på Andreas live så sa han att Rask bad om ursäkt och dom hade pratat länge i telefon och allt var löst, Andreas sa att det var ett bra och trevligt samtal.
Men jag fattar vad du menar.
Det är ju ATT han gör det, ATT han förtalar folk.
Skitsamma om någon enstaka ’förlåter’ honom.
Det är vad han visar sig vara benägen att göra mot andra som är det primära.

Hyresvärden fick tillräcklig med info för att backa från att hyra ut sitt hus till honom.
Även om ingen hade ringt honom hade det inte varit svårare än att göra en snabb googling och/eller se en video för att lägga benen på ryggen.
Vilket han säkert har gjort.

Det är otroligt synd om barnen, men det skulle deras ’kära far’ ha tänkt på för många år sedan.
Det är Rasks fel - ingen annans.

Har du snackat med taxichauffören nu igen?
(Med tanke på att du ’fått höra’)
Citera
2024-09-23, 13:52
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Det var i samma veva som Margaux Dietz blev canceled för att ha en bild från femton år tillbaka som räknades som "black face".
Han hade lite samma sak. En bild som cirkulerade på när han stod och visade upp ett hakkors ritat på sin bröstkorg på samma sätt som alla andra "nostalgibilder" han lägger upp.
I förra videon sa han att någon mejlat SVT och gett dem information om honom som gjorde att de inte ville ha med honom.
Så jag misstänker att mejlet de fick förmodligen handlade om det och det faktum att han skröt om sexuella övergrepp, andra övergrepp på däckade personer osv.

Det är kanske inte riktigt ett sånt klientel SVT och Sveriges radio vill förknippas med.

Så han fick vara med och läsa upp texten, men inte presentera sig med namn eller visas med bild.
Detta gjorde han ändå. Vilket förstörde feasts chanser till fortsatt samarbete med dem.
appropå det

https://ibb.co/vdQbZRv

Citat:
Zup nigga?
Citera
2024-09-23, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
appropå det

https://ibb.co/vdQbZRv
Och han undrar varför ingen vill ta i honom med tång.
Citera
2024-09-23, 14:00
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trasig-axel
Alexander Rask är väldigt liten på sociala medier. Han har någon kanal med 150 tusen följare men det visade sig att 90% av dom var köpta bottar, alltså fejkföljare. Men det är inte hur populär han är som gör honom intressant, faktiskt tvärtom. Det är det faktum att han är så fruktansvärt verklighetsfrånvänd som många söker sig till denna tråd. Dom senaste åren har det även blivit aktuellt att upplysa hur bristfälligt han sköter faderskapet.

Vi fick exempel här om dagen då vi såg en julvlogg. Alla är samlade och har trevligt, riktigt vackert, och då dyker Rask upp, hög som ett hus i leopardskjorta, delar ut sexleksaker till mor- och farföräldrar och leksaksbajs med mera, allt inför barnen.

Han har även flera gånger samlat in pengar från sina tittare för särskilda ändamål, t.ex. köpa en hund eller betala skulder. Varje gång så ångrar han det han lovat och köper krimskrams och droger istället.
Inte senaste året? Jag följde honom från typ december till augusti iår. Så ett halvår då va allt han tjatade på chrippa. Enformig och dryg bara. Offerkofta usch
Citera
2024-09-23, 14:02
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
På fullaste allvar. Vem, vid sina sinnesfulla bruk, hade hyrt ut en bostad till en människa som inte har ett fast arbete sedan en tid tillbaka, skulder till Kronofogden, ansiktstatuerad med nagellack (som kille) och spenderar hela sin vakna tid med att spela in förtalsvideos i ett mörkt, instängt rum med lakan i taket? Går man med på detta, så förtjänar man allting som möjligen kan gå åt helvete!

Ingen riskanalys där inte...
Så jäkla rätt. Jag har full förståelse för att husägaren backade. Har precis tittat på när familjen Rask är på Gröna lund och Rask blir tom osams med gröna lund, lång väntan etc etc. Det är synd om barnen, dom kommer att bli likadana som Rask själv. Jag hoppas inte Men risken är stor.
Citera
2024-09-23, 14:03
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Träffade ett par från Trosa i 50års åldern i sommaras när vi i familjen var på semester..
Vi är från Trosa var deras öppningsfras, då sa jag vad är Trosa känt för... Ja vi har visst en galning som sitter på Youtube & gapar & skämmer ut sign han heter Rask...
Sen kom samtalet igång om Rask om hans familj, han är ett stort samtalsämne i Trosa..
Det var allt från när han åkte runt i AMG Mercedesen med en pälsjacka & lekte kung...
På McDonalds svängde han in 3-5 gånger om dagen, erbjöd personalen i luckan massa konstiga jobb.. Han var ju en känd Youtuber kungen i stan enligt honom själv...

Idag så kallas han för Trosas Jesus alla pratar om honom men ingen ser honom live.. Om dom ser honom så går han runt med svarata glasögon med kamera riktad mot ansiktet & pratar med dig själv...
Alla ställer sig frågan hur är det möjligt att barn får vara i denna dysifunktionella miljön.....

Ja jag reagerade på i den senaste videon att han låter psykiskt sjuk, det var bara en massa om vad universum försöker säga honom osv samt att han ser helt skakis ut. Kan tänka mig att han ses som Trosas original ungefär som de där som går runt och skriker konstiga saker på stan.
Citera
2024-09-23, 14:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag förstår att folk reagerar, men jag tyckte oerhört synd om barnen, Astrid var så taggad på sitt prinsess rum.

Jag vill inte tala om vilken min vän är, men ja han är en taxichaufför, han berättade både de ena och det andra men vissa saker får man väl ta med en nypa salt men jag fick inte den känslan av att Rask är så hatad som alla skriver här inne men att det finns några som pratar om honom.

Kan hålla med dig om att lägenhet blir billigare i längden, det brukar dra iväg med hus.
Ja, verkligen synd om barnen.

Jag tror inte folk i Trosa går runt och aktivt hatar rask. Men jag tror många stört sig på honom och hans beteende.
Citera
2024-09-23, 14:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är ju ATT han gör det, ATT han förtalar folk.
Skitsamma om någon enstaka ’förlåter’ honom.
Det är vad han visar sig vara benägen att göra mot andra som är det primära.

Hyresvärden fick tillräcklig med info för att backa från att hyra ut sitt hus till honom.
Även om ingen hade ringt honom hade det inte varit svårare än att göra en snabb googling och/eller se en video för att lägga benen på ryggen.
Vilket han säkert har gjort.

Det är otroligt synd om barnen, men det skulle deras ’kära far’ ha tänkt på för många år sedan.
Det är Rasks fel - ingen annans.

Har du snackat med taxichauffören nu igen?
(Med tanke på att du ’fått höra’)
Det blir ju också en kedjeeffekt.
Ta första hyersvärden, hans familj, vänner och bekanta uppskattar nog inte hur Rask pratade om honom i videon.
Andra hyresvärden, hans familj, vänner och bekanta uppskattar nog inte hur Rask pratade om honom i videon.
Den gamla mannen, hans familj, vänner och bekanta uppskattar nog inte hur Rask pratade om honom i videon.
Tjejen dotter till gamla mannen och som jobbar på hyresföretaget, hennes familj, vänner och bekanta uppskattar nog inte hur Rask pratade om henne i videon.
Lägg sedan till alla andra, och tillslut blir det ganska många som har en personlig anledning att störa sig på rask eftersom han pratat illa om någon dem bryr sig om.
Och sedan på det tillkommer dem som ser rask videos, som inte har en personlig koppling, men som inte tycker hans beteende är okej.
Och summan blir då en hel del människor som stör sig på Rask.
Jag tror som sagt inte dem går runt och aktivt hatar på rask, pratar om hur mycket dem hatar honom, har en hata-rask-klubb eller liknande. Men jag tror absolut Rask kan ha ett dåligt rykte. Men dem flesta säger inte det till personensansikte, dem säger hej och vinkar, för att sen med sina vänner prata om vad dem faktiskt tycker.
Citera
2024-09-23, 14:29
Medlem
Citat:

Absolut är det synd om barnen men den där detaljen om Astrid är något vi hörde av Alex i en gråtvideo där han gör allt för att få sympati och antagligen kasta än mer skuldkänslor mot uthyraren och få denne att verka helt hjärtlös, att utnyttja barnens oskuld då han vet att detta kommer bita på folk. Så tror inte man ska ta dessa uttalanden helt på orden. Visst har barnen blivit ledsna men han har med största sannolikhet kryddat en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in