2024-09-23, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Nope, han har inga direkta vänner. Han har några få ytliga vänner, dvs folk som pratat med honom men som inte ser honom som en nära vän. Det blir så när man kastar sina vänner under bussen för fem minuters fame.

Sedan har han de desperata kärringarna i 50-60 årsåldern som följer honom på youtube och tror att han kommer att vara så tacksam för att de strider för honom på internet. Vad de inte fattar är att trots att de tycker om honom, så är de inte värda ett skit för honom så länge de inte kan ge honom något i gengäld.
Men nu när han blåser tanterna på deras Swish-donationer som skulle gå till Tess skulder, då kanske (kanske) de vaknar upp?

Men jag tror nog inte det ändå, för har man inte fattat vem han är efter några videos och snusklådeinlägg, så är det kört för även dem.

Det skulle vara kul att åka till Trosa (som att gå på Zoo) för att se hur han sprätter omkring på torget, som värsta kändisen.
Se hur han har klätt ut sig med huvudbonader, stora brillor, plastjacka med nitar, medan folket avlägsnar sig och tar en annan väg.

Han gör ju parodi på sig själv, utan att förstå det.
Citera
2024-09-23, 09:27
Medlem
Citat:
Nope, han har inga direkta vänner. Han har några få ytliga vänner, dvs folk som pratat med honom men som inte ser honom som en nära vän. Det blir så när man kastar sina vänner under bussen för fem minuters fame.

Sedan har han de desperata kärringarna i 50-60 årsåldern som följer honom på youtube och tror att han kommer att vara så tacksam för att de strider för honom på internet. Vad de inte fattar är att trots att de tycker om honom, så är de inte värda ett skit för honom så länge de inte kan ge honom något i gengäld.
Han behöver kärringarna för deras pengar. Han är som en Dollarstore version av en golddigger
Citera
2024-09-23, 10:12
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men nu när han blåser tanterna på deras Swish-donationer som skulle gå till Tess skulder, då kanske (kanske) de vaknar upp?

Det kan du glömma, du såg ju när han sket på sig efter Prefab-fadäsen. En svamlande video om hur det bara var på skoj alltihop. Och förtidspensionärerna svalde "ursäkten" med hull och hår.

Han är som en jävla parasitgås, all fakta och sanning bara rinner av honom och han kan fortsätta sin parasiterande livsstil.

Undar hur snacket går där hemma i skokartogen, 5 pers på 65kvm och en mugg. Stora grabbarna delar rum... Nåja, dom har ju kärlek, mat i magen och kläder på kroppen. Och mamma får massage varje kväll. Funkar nog
Citera
2024-09-23, 10:38
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Den kommer tro mig, imorgon ska jag sätta mig och ringa runt lite och hoppas på att veta lite mer om detta, för barnens skull.

Citat:
Japp jag har haft ett intressant samtal med en taxi chaufför faktiskt sanna mina ord.
Men jag förstår inte syftet med att dela med mig till dig 🙄

Så, det enda du påstår att du lyckades med var att prata med en taxichaufför (särskriv inte)?
Hur fick du tag på denne chaufför? Genom växeln? Vilka andra försökte du ringa? Vad hade du tänkt luska efter?
Citera
2024-09-23, 10:44
Medlem
Citat:

Anjo och Jocke känns knappast som riktiga vänner, även om Baronen säger att det är "kära vänner" till honom. Jag tror inte att kära vänner uppmuntrar ett beteende som riskerar att sätta polaren i skiten, men de uppmuntrade Baronens senaste sinnessjuka förtalsdrev.

Let's feast-relationen känns som den håller på att rinna ut i sanden. Det skulle jag säga var riktiga vänner till Rask. Det visade man med högsta möjliga tydlighet. Hur man kommit över och hjälpt Rask med diverse, som att starta någon bil, bärga hans bil och byta däcken, bjudit över Rask på trevliga aktiviteter, helt utan att förvänta sig någonting tillbaka. Men det känns bara som att det går åt ett håll. Rask har fått stora fördelar av att vara deras vän, men när det är mycket med hans eget så ringer han inte ens och säger hej.

De enda han tycks ha är sin bror och Therese. Frågan är hur länge det håller. Det är tydligt att inte ens de är förskonade från att bli uthängda på Baronens kanal. Therese är visst impulsiv och tänker inte klart och orsakar problem för familjen med ekonomin. Brodern är för snäll mot fadern, lättmanipulerad och låter sig bli lurad av deras far. Han visade i julvloggen att han fullständigt skiter i om hans bror vill vara med eller inte. Kameran åker upp ändå. Även såhär nästan 6 år senare, när han kollar på videon, så tycker han att han ska lägga upp videon oklippt. Trots att det är övertydligt att hans bror inte alls ville vara med. Han till och med har med en sekvens när han filmar ner i kallingarna på brodern, som hade för slappa kalsonger så att röven syntes.

Carl-Fredrik visar att han inte bara skiter i sina förtalsoffers gränser. Han skiter i allas gränser. Även personer han håller kärt blir uthängda med mindre smickrande information i Youtube-klipp. Det kanske inte är så konstigt i och för sig. Han verkar inte ha några egna gränser överhuvudtaget. Vi pratar ändå om mannen som gick runt i morgonrocken och grinade och filmade sig själv i köket bara för att lägga upp klippet på internet. Privata angelägenheter inom familjen blir till content. PM läses upp och telefonsamtal med familjemedlemmar tas med högtalare inför kameran, utan att säga till den andre parten att den spelas in.

Han är en väldigt störd man!
Citera
2024-09-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink

Men jag tror nog inte det ändå, för har man inte fattat vem han är efter några videos och snusklådeinlägg, så är det kört för även dem.

Det skulle vara kul att åka till Trosa (som att gå på Zoo) för att se hur han sprätter omkring på torget, som värsta kändisen.
Se hur han har klätt ut sig med huvudbonader, stora brillor, plastjacka med nitar, medan folket avlägsnar sig och tar en annan väg.

Han gör ju parodi på sig själv, utan att förstå det.
De kommer aldrig att se sanningen, de är alldeles för desperata.

Haha, ja. Han som tror att alla som rör sig i samma stad, endast gör det för att han är just där.
Citera
2024-09-23, 11:02
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Carl-Fredrik visar att han inte bara skiter i sina förtalsoffers gränser. Han skiter i allas gränser. Även personer han håller kärt blir uthängda med mindre smickrande information i Youtube-klipp. Det kanske inte är så konstigt i och för sig. Han verkar inte ha några egna gränser överhuvudtaget. Vi pratar ändå om mannen som gick runt i morgonrocken och grinade och filmade sig själv i köket bara för att lägga upp klippet på internet. Privata angelägenheter inom familjen blir till content. PM läses upp och telefonsamtal med familjemedlemmar tas med högtalare inför kameran, utan att säga till den andre parten att den spelas in.

Ja han är verkligen helt gränslös och visar noll respekt. Det är därför hans relation med svärföräldrarna är extra intressant. Det är verkligen helt annorlunda runt dem så man undrar vad som sagts/gjorts för att han ska hålla sig i skinnet? De måste ha varit jävligt tydliga och raka med vad som gäller. Eller de kanske bidrar mycket ekonomiskt? Han var ju och köpte skrotbilen med svärfarsan men vågade inte ens filma sig själv till instagram. Sen när det blev krångel med bilen så var det Therese som valt en dålig bil. Att carl är värdelös på bilaffärer visste vi redan men inte ett enda ord om svärfar som tydligen också var där. De fåtal gånger han nämner dem så mumlar han ofta lite fort att något av barnen är där t.ex.
Citera
2024-09-23, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Anjo och Jocke känns knappast som riktiga vänner, även om Baronen säger att det är "kära vänner" till honom. Jag tror inte att kära vänner uppmuntrar ett beteende som riskerar att sätta polaren i skiten, men de uppmuntrade Baronens senaste sinnessjuka förtalsdrev.

Let's feast-relationen känns som den håller på att rinna ut i sanden. Det skulle jag säga var riktiga vänner till Rask. Det visade man med högsta möjliga tydlighet. Hur man kommit över och hjälpt Rask med diverse, som att starta någon bil, bärga hans bil och byta däcken, bjudit över Rask på trevliga aktiviteter, helt utan att förvänta sig någonting tillbaka. Men det känns bara som att det går åt ett håll. Rask har fått stora fördelar av att vara deras vän, men när det är mycket med hans eget så ringer han inte ens och säger hej.

De enda han tycks ha är sin bror och Therese. Frågan är hur länge det håller. Det är tydligt att inte ens de är förskonade från att bli uthängda på Baronens kanal. Therese är visst impulsiv och tänker inte klart och orsakar problem för familjen med ekonomin. Brodern är för snäll mot fadern, lättmanipulerad och låter sig bli lurad av deras far. Han visade i julvloggen att han fullständigt skiter i om hans bror vill vara med eller inte. Kameran åker upp ändå. Även såhär nästan 6 år senare, när han kollar på videon, så tycker han att han ska lägga upp videon oklippt. Trots att det är övertydligt att hans bror inte alls ville vara med. Han till och med har med en sekvens när han filmar ner i kallingarna på brodern, som hade för slappa kalsonger så att röven syntes.

Bra skrivet. Håller helt med dig i din beskrivning.

Jag tror dock att Feasts och Rasks vänskap upphörde när de inte längre ville filma deras möten med varandra och lägga upp för allmän beskådan efter att SVT sagt att de inte ville ta i honom med tång.
För visar de upp honom eller dyker upp titt som tätt på hans kanal, så minskar deras chanser till samarbeten i framtiden. Precis som att hans beteende på familjeeventet "live pod" gjorde så att de förlorade samarbetet med Sveriges radio och SVT.

Så i och med att de inte längre vill skylta med sin vänskap och sitt umgänge, så har han ingen som helst användning av dem eftersom de inte tjänar någon nytta för honom.
Nu skulle han kunna fjäska med dem så att de kan bibehålla en lowkey reaktion tills dess att han har något att tjäna på det igen.

Han har verkligen inga gränser, han är ett ärkesvin.
Jag förstår precis varför han känner att han identifierar sig med beetlejuice.
Citera
2024-09-23, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Ja han är verkligen helt gränslös och visar noll respekt. Det är därför hans relation med svärföräldrarna är extra intressant. Det är verkligen helt annorlunda runt dem så man undrar vad som sagts/gjorts för att han ska hålla sig i skinnet? De måste ha varit jävligt tydliga och raka med vad som gäller. Eller de kanske bidrar mycket ekonomiskt? Han var ju och köpte skrotbilen med svärfarsan men vågade inte ens filma sig själv till instagram. Sen när det blev krångel med bilen så var det Therese som valt en dålig bil. Att carl är värdelös på bilaffärer visste vi redan men inte ett enda ord om svärfar som tydligen också var där. De fåtal gånger han nämner dem så mumlar han ofta lite fort att något av barnen är där t.ex.

Att hans följare inte inser hur taskig han är mot T är för mig ett under.
Hon kanske hittade en bil och sa "den här kan vi väl köpa, den är billig och hel står det i annonsen". Så åker han och tittar på bilen, han är alltså den som ska kolla att annonsen stämmer och om bilen verkligen är värd att köpa eller inte.
Hade han bara engagerat sig lite, så hade han inte köpt den. Så hade han åkt hem och sagt "det var fel på kopplingen och krängningshämmaren, så det är inte värt pengarna. Då den kommer behöva lagas direkt".
Både koppling och krängningshämmare är extremt lätta att identifiera om de är fel på dem. Samma sak med spindelleder, hjullager, bromsar och fel som har med styrenheten att göra.
Det är sånt man känner så fort man kör en sväng med bilen, speciellt om de är så pass illa däran att bilen inte går igenom besiktningen.
Citera
2024-09-23, 11:19
Medlem
Citat:

Jag tror dock att Feasts och Rasks vänskap upphörde när de inte längre ville filma deras möten med varandra och lägga upp för allmän beskådan efter att SVT sagt att de inte ville ta i honom med tång.
För visar de upp honom eller dyker upp titt som tätt på hans kanal, så minskar deras chanser till samarbeten i framtiden. Precis som att hans beteende på familjeeventet "live pod" gjorde så att de förlorade samarbetet med Sveriges radio och SVT.

Så i och med att de inte längre vill skylta med sin vänskap och sitt umgänge, så har han ingen som helst användning av dem eftersom de inte tjänar någon nytta för honom.
Nu skulle han kunna fjäska med dem så att de kan bibehålla en lowkey reaktion tills dess att han har något att tjäna på det igen.

Oj, det här du beskriver om svt och LF hade jag ingen aning om. Vad hände där?

Han har verkligen ställt till det överallt.
Citera
2024-09-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv

Tror du är helt inne på rätt spår angående det ekonomiska. Baronen och familjen är i ett beroendeförhållande till dem, och Baronen har samtidigt inte en så pass intim relation till svärföräldrarna att han vågar testa gränserna. Tycker att Therese flertalet gånger har hintat om att de får stöd av dem ekonomiskt, och även att de ska vara rätt så förmögna själva. Att det inte bara är farfars arv som innebär en trygghet utan även att hennes föräldrar har sitt på det torra, och dessutom är gamla.

Både Skithögen och Therese verkar se ärvda pengar som ett sätt att lösa sin egen ekonomi. Visst. Thereses föräldrar är i sjuttioårsåldern. De ska väl enligt statistiken ha 10-15 år kvar. Å andra sidan är det Sverige vi bor i. Det är inte helt ovanligt att folk blir 90 år gamla eller mer här. Sedan är hennes föräldrar gifta, så den efterlevande föräldern kommer ju ha kvar egendomen till den dör. De har ett väldigt idiotiskt sätt att tänka, att vi kan skaffa hus inom 20 år när vi kan ärva tillräckligt med pengar för ändamålet.

Therese har normaliserat det dysfunktionella. Hon måste inse att det inte är rimligt att hänga upp sina avbetalningar och bostadsköp på arv som hennes make gör. Hon måste se att det är sjukt att hennes äkta hälft stannar hemma hela dagarna och filmar sig själv. Det är det som gör så att de inte kan flytta till ett större boende. Men det behöver inte vara så. Ställ krav eller lämna det sjunkande skeppet.

Citat:

Ja, givetvis tror jag att det grundar sig i mer än det. Men det är nog inte att man säger upp vänskapen officiellt. Man låter den rinna ut i sanden och gör inget för att förhindra det. Under sommaren blev det en liten träff på ett par timmar på Trosa marknad. Barnen känner varandra osv. Men jag tror det finns saker de hellre hade gjort. Man vill nog ändå hålla sig på god fot med Baronen. För man känner till hans störda sidor och vill att han ska tro att allt är lugnt så han inte känner sig kränkt och får för sig att börja hämnas.
Citera
2024-09-23, 11:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Lite konstigt de där för jag har hört att Rask inte är så hatad i Trosa, jo det finns en del men situationen verkar inte alls vara så svår som det verkar här inne, man undrar ju lite vad sanningen är?
Sen verkar ju vissa vara spioner som försöker ha koll på allt han gör, märkligt när man hatar en person så mycket.

Och de där med huset verkar stämma mer & mer men det var ju barnen man sabbade för mest.
Med tanke på hur rask attackerar folk så är jag inte förvånad att många i Trosa stör sig på honom.
Bara den senaste veckan har han attackerat första husets ägare, andra husets ägare, en äldre man som förut bodde granne med hans bror, den äldre mannens dotter, hans hyresvärd, personen som sålde bilen till honom, bilverkstaden och T.
Och detta på bara en vecka, Rask har hållit på med detta i många år.

Och glöm inte prefab Andreas som blev felaktigt uthängd i en av rasks videos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in