2024-12-27, 17:57
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Beklagar att du fick växa upp under sådana förhållanden.

Min far var väldigt social och jag minns hur jag skämdes om han hälsade på någon i videobutiken.
Otroligt genant!

Och sen viktar man det mot Baronen som sitter inför 160k följare och visar sexkeksaker, blir påkommen med otrohet, sprider pubertal rock och pratar om hur han blev sprutade i ansiktet och äcklade sig. Alltså stackars stackars barn.
Då har jag inte ens nämnt missbruksbloggen förtalsdomen och porrfilmerna.

Tack. Men jag är i mina 40+
När jag var runt 20, så insåg jag att mitt mående och destruktiva beteende var ohållbart. Så hör och häpna. Jag bad om hjälp. Var väl 2 jobbiga år. Men det är så man gör. Man sitter inte och kliar sig led sin frus rövdildo på en youtube kanal och beklagar sig om sin uppväxt.
Där är skillnaden...
Citera
2024-12-27, 20:46
Medlem
Hur blev det efter otroheten?
Har Therese lämnat Rask?
Citera
2024-12-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Har det kommit något livstecken från runk- och hostkojan? Dom måste väl ha haft en mysig jul ändå?
Han kanske sitter och räknar på fingrarna hur många rubiks kuber han gett bort, generös som han är. Men han tappar räkningen när han måste byta hand så han måste börja om. Generositetsbaronen vill ju att det blir rätt antal
Citera
2024-12-27, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Hur blev det efter otroheten?
Har Therese lämnat Rask?
Absolut inte. Therese stannar kvar som vanligt och låter Otrohetsbaronen fortsätta med sina bravader. Hon är en vek människa.
Citera
2024-12-28, 00:02
Ganska hemskt hur mycket jag kan prata om karln. Jag o släkten satt o prata om allt hans skit för länge än vad man ska. Detta är komedi och har vart i flera år.
Ska ändå ge han cred för att baronen har lärt mig många bra svenska ord. Han må va den som faktiskt fick mig att lära mig flytande svenska. #någotbraförsamhälletiallafall
Citera
2024-12-28, 00:34
Medlem
Nu är det jobbigt för direktörn Carl-Fredrik Alexander Rask, Air Capture Invest AB som inte har fått sin årsredovisning för 2023 inlämnat.

Rask kommer altså dömas för bokföringsbrott, som sedan kan bli skattebrott, har han betalt skatterna?

F-SKATTEN har skatteverket idagarna tagit, vilket gör att inga fler tjatiga youtube videos kommer att komma från kanalen...

Moralpredikaten & farsan som gör allt rätt, kommer kanske även få sitta bakom lås & bom precis som raskens uthängda kompis Chrippa...

Telefonen har nog gott varm till "mini Leif Ivan Karlsson" Jonas livros.. Även fast Jonas är en halvslut hästhandlare så förstår nog även han.. Att den här gången stoppar man inte fram fingrarna & gör några konstiga affärer om raskens kanal...

Vore jag Carl-Fredrik Alexander Rask's bror som sitter som suppleant så skulle jag kliva ur styrelsen omgående... Trots allt så ska han ha lite koll på verksamheten, trist med böter & dömd...
Citera
2024-12-28, 00:51
Medlem
GreenBatterys avatar
Det är tragiskt att FöretagsBaronen lyckats döda företaget så snabbt. Snart finns det inget kvar av den store Alf. Sonsonen Carl Lennart Alexander Bladh har lyckats radera ut Alfs eftermäle helt på mindre än ett år.

Fy fan!
#FamilyIsEverything
Citera
2024-12-28, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Det är tragiskt att FöretagsBaronen lyckats döda företaget så snabbt. Snart finns det inget kvar av den store Alf. Sonsonen Carl Lennart Alexander Bladh har lyckats radera ut Alfs eftermäle helt på mindre än ett år.

Fy fan!
#FamilyIsEverything
Genialt, från och med nu kommer jag att benämna honom Carl Lennart 😄
Citera
2024-12-28, 09:44
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyone
Nu är det jobbigt för direktörn Carl-Fredrik Alexander Rask, Air Capture Invest AB som inte har fått sin årsredovisning för 2023 inlämnat.

Rask kommer altså dömas för bokföringsbrott, som sedan kan bli skattebrott, har han betalt skatterna?

F-SKATTEN har skatteverket idagarna tagit, vilket gör att inga fler tjatiga youtube videos kommer att komma från kanalen...

Är detta alltså hans enda bolag? Varför heter det Air Capture Invest? Ser illa ut att handläggning för likvidation startat… att vara 1,5 år sen med årsredovisningen är inte bra. Ser att han skickat in två kompletteringar, den senaste 13 december. Men Bolagsverket är tydliga i såna här fall: de vill ha årsredovisningen och möjligtvis att man ska betala någon avgift för att de påbörjat en likvidation. Att skylla på omständigheter i livet brukar inte funka…

Han har fått minst 3 påminnelseavgifter på totalt 20 000 kr från Bolagsverket. Är inte det mindre än vad en årsredovisning för ett litet bolag brukar gå loss på? Varför inte bara betala någon för att hjälpa till med den?

Edit: menade så klart MER här ovanför när jag skrev mindre
Senast redigerad av kaktusplastik 2024-12-28 kl. 10:36.
Citera
2024-12-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Är detta alltså hans enda bolag? Varför heter det Air Capture Invest? Ser illa ut att handläggning för likvidation startat… att vara 1,5 år sen med årsredovisningen är inte bra. Ser att han skickat in två kompletteringar, den senaste 13 december. Men Bolagsverket är tydliga i såna här fall: de vill ha årsredovisningen och möjligtvis att man ska betala någon avgift för att de påbörjat en likvidation. Att skylla på omständigheter i livet brukar inte funka…

Han har fått minst 3 påminnelseavgifter på totalt 20 000 kr från Bolagsverket. Är inte det mindre än vad en årsredovisning för ett litet bolag brukar gå loss på? Varför inte bara betala någon för att hjälpa till med den?

Han påstår ju att allt är hos någon revisor i en video för ett tag sen. Allt var tydligen rörigt efter farfars bortgång enligt Rask själv. Sanningshalten i det låter jag vara osagt. Men att en revisor tar så här lång tid på sig, för ett bolag i den storlek som Rask's låter för mig ytterst orimligt. En inkomstkälla, en som sköter företaget. Kan knappast vara så extremt mycket arbete så det drar ut på tiden som detta. Finns nog andra anledningar till att det inte lämnats in.

Tilläggas ska väl även att dom ärvde företaget för typ, mer än ett år sedan?
Citera
2024-12-28, 11:21
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reseglad
Han påstår ju att allt är hos någon revisor i en video för ett tag sen. Allt var tydligen rörigt efter farfars bortgång enligt Rask själv. Sanningshalten i det låter jag vara osagt. Men att en revisor tar så här lång tid på sig, för ett bolag i den storlek som Rask's låter för mig ytterst orimligt. En inkomstkälla, en som sköter företaget. Kan knappast vara så extremt mycket arbete så det drar ut på tiden som detta. Finns nog andra anledningar till att det inte lämnats in.

Det är snarare 1 och ett halvt år sedan.

Kan det vara så att när han lämnar in årsredovisningen så blir hans egna skumraskaffärer offentliga?
Citera
2024-12-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reseglad

Alf den store äger samtliga aktier i bolaget, trotts han är död, ej ändrat. Men VD posten sitter Carl-Fredrik Alexander Rask, som suppleant bror Ludde..

Som VD så ligger ansvaret att bolaget betalar skatter, momsen, lämnar in årsredovisningar, lämnar ut info när skatteverket frågar...

Carl-Fredrik Alexander Rask har uppenbarligen brustit i vissa punkter här, kanske alla punkter....

Någon som läst bouppteckningen på Alf den store? Bolaget ska alltså tillhöra dödsboet!

Har Rask gjort transaktioner efter Alf's död?
Är det upprättat någon bolagsstämma efter Alf den store's död?

Vilken soppa Carl-Fredrik Alexander Rask hamnat i ännu engång....

Som det känns så är risken stor att Rask får gå samma väg tillmötes som sin rival Chrippa han sitter & hänger ut....

Sen det privata kladdet på arvet som token förträngt..Vinstskatt betalas på försäljningen av sommarstugan & bostadsrätten.. De pengarna har väl den grandiosa kreatören Rask redan köpt massa konstigt skit för & tatuera skallen med...

Bokföringsbrott, skattebrott, penningtvätt
Luktar fängelse för Carl-Fredrik Alexander Rask....
Ska inte Anjo börja granska Rasken?

Arvet efter Alf den store blev bara en större missär,.men han fick glida direktörsvagn några månader till pizzerian...

Men glöm aldrig Carl-Fredrik Alexander Rask gör aldrig fel! det var Alf som satte honom i denna situationen!
Senast redigerad av Dirtyone 2024-12-28 kl. 11:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in