Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag förstår hur du menar, men när det gäller anmälan till polisen så blir det frågan om "falsk tillvitelse" om anmälan är för att jäklas och inte övergrepp i rättssak.
Det gäller även om anmälan sker för att försöka hindra någon annan att anmäla.
Rask själv har ju genom sin anmälan sett till att ärendet kommer till polisens kännedom - så att han anmäler blir ju inte ett steg i att förhindra det

Kan vara både och i och för sig. Dels en falsk angivelse, dels ett övergrepp i rättssak, om anledningen till att man gjorde det var för att påverka den andra utredningen. Ett övergrepp i rättssak behöver inte syfta till att förstöra den andra utredningen. Det kan vara att man får reda på att någon vittnat mot en i en utredning och då går och slår personen på käften för den saken.
För Baronens del så skulle jag säga att hans motiv är bådadera, dels att försöka få Chrille att dra in sin anmälan, och dels att hämnas.
Sedan tror jag att idioten har gjort sitt bästa för att snacka ner sin egen del. Fast å andra sidan vet man ju hur han kan börja mala på om en jävla massa skit när han väl börjar snacka. Så den som tog emot anmälan har garanterat utan att ha frågat fått höra att Rask har en kanal med 142 000 prenumeranter, vad han gör på sin kanal, att han gjort flera "analyser" av det som förekommer om Chrippa på sociala medier, osv osv. Så de har nog snappat upp vilken tokstolle det är som ringer och förstått att han dragit hela situationen på sig själv. Fyfan, bara tanken av hur rättshaveristen lät i samtalet till polisen får mig att vilja ge honom
örfil efter örfil.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kickassfarsan
Jag undrar vad modus operandi är när en psyksjuk person kommer in med en uppenbart falsk anmälan. Upprättar polisen direkt en anmälan om falsk tillvitelse eller vad blir konsekvensen?
Jag undrar hur många anmälningar han kommit in med genom åren, måste vara hundratals
Tror bara de fnissar lite åt tokstollen och sedan är nästa åtgärd som sker i ärendet att man skickar ett brev hem till token om att det inte kommer inledas en förundersökning. För att det ska bli något av det så lär Chrille behöva bli inkallad till förhör och redogöra för hur det är falskt. Detta kommer knappast hända eftersom det idioten anmälde inte var brottsligt från första början.
Baronen klagar på att Chrille upptar polisens resurser. Men polisens resurser ska gå till att utreda brott. Det spelar ingen roll att Baronen, som den psykopaten han är, inte tycker att det han gör är brottsligt, det är fortfarande brottsligt att grovt förtala andra, och det är kränkande och orsakar skada för den som blir utsatt. Polisens resurser ska gå till att utreda sånt. Det Rask anmäler är däremot inte brottsligt, så det han gör är att utnyttja samhällets resurser. Något som redan stod klart att han skiter i, med tanke på hur han krävde en full arbetsdags förlorad inkomst för att ha gått miste om en timme av att sitta och leka framför datorn. Att han är lättkränkt och tar all kritik som personliga påhopp gör inte att det blir brottsligt. Det är ju honom det är fel på, han måste jobba med sig själv och få hjälp med sin djupt störda personlighet, så han slutar ta åt sig så mycket av vad andra tycker om honom. Men det går man till vården för, inte till polisen.