2023-06-07, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den NYA Rasken verkar bry sig lika mycket om vad folk tycker och tänker, fortfarande är han butthurt över alla "flashbackhaters" som inte kan se hans personliga utveckling

https://streamable.com/lq5d78

Varför lägger han upp sånt här?
Frugans bilder kändes lite cringe, makens bilder tillsammans med låtval, är

NU ska han bli Glimrande Sir 2.0
😂😂😂

Nu har äntligen Alf dött och då kommer cashen; nu är de superlyckliga och glada i 6 månader innan de har slösat bort allt och igen går tillbaka till torftighet och misär.

Det är så sjukt att detta dödsfallet blir höjdpunkten för deras familj.

Och Therese är en tjock gumma som liknar Yngwie Malmsten.
Citera
2023-06-07, 02:06
Medlem
HeroicDozes avatar
Det är otroligt hur det alltid händer något kring Rask. Det nya kapitlet han går in i nu ska bli spännande att följa. Jag skulle inte rekommendera Rask att bemöta sina kritiker sommarn gör, han borde söka jobb istället för att bråka på internet, en dag kanske han lär sig. Med mer pengar, spenderas det mer. Rask har en helt nu personlighet senaste tiden.
Citera
2023-06-07, 06:24
Medlem
vrzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Kommer han förvalta dessa pengar på ett bra sätt? Få dem att växa och kanske ge till sina barn i framtiden?
Eller blir det en ny AMG?

Det korta svaret är nej. Bara för att man får pengar så blir man inte en smart investerare för det. Troligen dåliga fonder med skyhöga avgifter för en bråkdel av arvet. Resten till oansvarigt konsumtion. Man märkte hans uppenbara besvikelse över att dom skulle köpa ”en tråkig familjebil” jävla snorunge fasoner! Hade han inte känt sån press på sig från T hade han garanterat köpt en AMG redan dagen innan begravningen och kommit inrullande med den till begravningen, med cigarren i högsta hugg. Men nu tar det lite längre tid då han måste övertyga T om att han minsann inte vill ha en tråkig familjebil utan att han ska ha en AMG och att hela familjen får plats i en AMG.
Citera
2023-06-07, 07:47
Måste flika in att raskens försvarstal gällande "swishdonationen" från Olof K, som han påstår var helt frivillig osv, som möjliggjorde att familjen rask kunde åka på semester (en dagsutflykt till high chap, där pappisch gnällde över hur dåligt och dyrt det var)

Nu påstår han att det redan fanns undanstoppade pengar, en budget, för "semesterresan".

Det raskis gör i vanlig ordning, är att förvränga verkligheten och jag vill friska upp minnet på er gällande "swishdonationen" så var det en deal/uppgörelse mellan rask och Olof K, med innebörden att raskis skulle sluta göra videos om escobar/olof och kravbreven från Olof Ks advokat...

Raskis gjorde inga fler escobarolof och fick pengarna, 3000:-
Citera
2023-06-07, 08:05
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Måste flika in att raskens försvarstal gällande "swishdonationen" från Olof K, som han påstår var helt frivillig osv, som möjliggjorde att familjen rask kunde åka på semester (en dagsutflykt till high chap, där pappisch gnällde över hur dåligt och dyrt det var)

Nu påstår han att det redan fanns undanstoppade pengar, en budget, för "semesterresan".

Det raskis gör i vanlig ordning, är att förvränga verkligheten och jag vill friska upp minnet på er gällande "swishdonationen" så var det en deal/uppgörelse mellan rask och Olof K, med innebörden att raskis skulle sluta göra videos om escobar/olof och kravbreven från Olof Ks advokat...

Raskis gjorde inga fler escobarolof och fick pengarna, 3000:-
Fatta att sätta undan pengar och budgetera ihop en sväng förbi Småland. Kan inte kostat mer än 2000 kr för inträde och bilresa. Starkt jobbat Rask, vissa tjänar ihop det där på en arbetsdag men du fick planera i månader innan plånboken tillät.
Citera
2023-06-07, 11:13
Medlem
1. Varför har Rask snöat in sig på en amg-bil? Vad är så speciellt med den modellen? Statussymbol?
2. Om han får en större summa så är det bättre att först betala av sina egna och frugans skulder och därefter lägga pengarna på annat.
3. Exempel på annat kan vara att sanera lägenheten som har svartmögel.
4. Ta hela familjen på en semester nu i sommar.

Kommer Rask göra något av detta? Tveksamt.
Citera
2023-06-07, 12:32
Medlem
vrzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
1. Varför har Rask snöat in sig på en amg-bil? Vad är så speciellt med den modellen? Statussymbol?
2. Om han får en större summa så är det bättre att först betala av sina egna och frugans skulder och därefter lägga pengarna på annat.
3. Exempel på annat kan vara att sanera lägenheten som har svartmögel.
4. Ta hela familjen på en semester nu i sommar.

Kommer Rask göra något av detta? Tveksamt.

1: Har för mig att Alf hade en riktigt fin merca förr länge sedan. Vet ej om det var AMG. Men från där hade skithögen blivit inspirerad och fick då sin förkärlek för Mercedes och framför allt AMG. Är ren status och inget annat.
2: Har skithögen fortfarande skulder? Betalade inte Ulf Viking av hans skuld till kronofogden? Eller har han mer än det? Justina klockan borde vara avbetalad i detta lagret men man vet aldrig. Men jo, det du säger är rimligt. Prio ett över något annat om man får en större summa är att betala av skulder. Men så långt tänker väl inte skithögen, nu ska han köpa klockor på avbetalning, en AMG, guldsmycken och oxfilé medans barnen får nöja sig med sina denniskorvar. Medans T får kämpa vidare med sitt skuldberg.
3: Absolut! Gör inte hyresvärden nått åt saken så får man göra det själv och fakturera i efterhand.
4: Med tanke på så jävla mycket gnäll det blev när dom åkte till high caparall så tror jag knappast skithögen är sugen på en resa med familjen i sommar och en flygresa till varmare breddgrader är högst osannolikt. Då han har klargjort flertalet gånger att barnen mår bra av att vara hemma med kärlek, svart mögel och trångboddhet och inte behöver en utomlandsresa.
Citera
2023-06-07, 15:18
https://archive.org/details/nytt-bre...kat-2021-05-30
Här finns reuploads gällande Olof, samt att Rask blivit en ny människa (för två år sen) igen. Hans sätt att resonera kring då och nu, är som ett barn som gör stor skillnad vid för/efter födelsedagen. Typ, ah, men det var när jag bara var 5 år, nu är jag 6 år! (Sen 12 timmar)
Citera
2023-06-07, 15:34
Citat:
Ursprungligen postat av vrzz
1: Har för mig att Alf hade en riktigt fin merca förr länge sedan. Vet ej om det var AMG. Men från där hade skithögen blivit inspirerad och fick då sin förkärlek för Mercedes och framför allt AMG. Är ren status och inget annat.
2: Har skithögen fortfarande skulder? Betalade inte Ulf Viking av hans skuld till kronofogden? Eller har han mer än det? Justina klockan borde vara avbetalad i detta lagret men man vet aldrig. Men jo, det du säger är rimligt. Prio ett över något annat om man får en större summa är att betala av skulder. Men så långt tänker väl inte skithögen, nu ska han köpa klockor på avbetalning, en AMG, guldsmycken och oxfilé medans barnen får nöja sig med sina denniskorvar. Medans T får kämpa vidare med sitt skuldberg.
3: Absolut! Gör inte hyresvärden nått åt saken så får man göra det själv och fakturera i efterhand.
4: Med tanke på så jävla mycket gnäll det blev när dom åkte till high caparall så tror jag knappast skithögen är sugen på en resa med familjen i sommar och en flygresa till varmare breddgrader är högst osannolikt. Då han har klargjort flertalet gånger att barnen mår bra av att vara hemma med kärlek, svart mögel och trångboddhet och inte behöver en utomlandsresa.
I den här "ärliga" videon säger han att farfar har en s-class, likadan som amg:n, fast amg:n var mer påkostad och hade mer motor mm

https://youtu.be/12LeQgXmMiM
Citera
2023-06-07, 15:48
Medlem
Citat:
I den här "ärliga" videon säger han att farfar har en s-class, likadan som amg:n, fast amg:n var mer påkostad och hade mer motor mm

https://youtu.be/12LeQgXmMiM

Precis. Baronens farfar hade en S-klass som han nu fått ta över. Skithögens var dock en S500, medan hans farfar har typ en S350. Han har aldrig haft AMG:n. Det han hade var en S500 med sportiga kjolpaket från Wish och klisterdekaler där det står AMG. Men det var ändå en snabb motorstark bil han hade.

Hans farfars bil är i allra högsta grad en fin bil. Även om den börjar ha ett par år på nacken vid det här laget, men är annars i jättefint skick. Den kommer han säkert kunna få en bra slant för, men inga fantasisummor. Men det kommer gott och väl att räcka till en bra familjebil.

Sedan var det någon som skrev att Baronen kommer övertala Tessan att AMG inte är för liten för familjen. Vad är det som säger att AMG:n behöver vara liten? Jag tänker mig att familjen skulle färdas med elegans och stil i något i stil med en G63 AMG.

https://www.blocket.se/annons/skane/...spec/106964795

I den här bilen kommer Carl-Fredrik få in hela tjocka släkten, och en stor Grand Danois om det fortfarande är aktuellt. Det här är någonting jag tycker att Carl-Fredrik ska prioritera. Sätena är som en fåtölj, och i dem finns massagefunktion.

AMG! AMG! AMG! Och den är då i AMG-utförande från fabrik.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2023-06-07 kl. 15:50.
Citera
2023-06-07, 16:20
Medlem
Fenotyps avatar
Tror ni att hans nya kanal kommer innehålla spartips från Finansbaronen?
Citera
2023-06-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Precis. Baronens farfar hade en S-klass som han nu fått ta över. Skithögens var dock en S500, medan hans farfar har typ en S350. Han har aldrig haft AMG:n. Det han hade var en S500 med sportiga kjolpaket från Wish och klisterdekaler där det står AMG. Men det var ändå en snabb motorstark bil han hade.

Hans farfars bil är i allra högsta grad en fin bil. Även om den börjar ha ett par år på nacken vid det här laget, men är annars i jättefint skick. Den kommer han säkert kunna få en bra slant för, men inga fantasisummor. Men det kommer gott och väl att räcka till en bra familjebil.

Sedan var det någon som skrev att Baronen kommer övertala Tessan att AMG inte är för liten för familjen. Vad är det som säger att AMG:n behöver vara liten? Jag tänker mig att familjen skulle färdas med elegans och stil i något i stil med en G63 AMG.

https://www.blocket.se/annons/skane/...spec/106964795

I den här bilen kommer Carl-Fredrik få in hela tjocka släkten, och en stor Grand Danois om det fortfarande är aktuellt. Det här är någonting jag tycker att Carl-Fredrik ska prioritera. Sätena är som en fåtölj, och i dem finns massagefunktion.

AMG! AMG! AMG! Och den är då i AMG-utförande från fabrik.

Haha den där vill jag se baronen färdas i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in