2024-03-11, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Han har inte anmält honom ännu utan än så länge sonderar han bara terrängen med sitt juridiska ombud.

Men Rask är så impulsiv och spretig att han missar viktiga detaljer och detta får honom just nu att se jättedum ut.

Ponera att ni blivit utsatta för brott, varesig det är återkommande ofredanden, misshandel, bedrägeri eller vilket brott det nu kan vara. Du är ett brottsoffer som har blivit utsatt närmare 30 gånger inom en kort period, denna gärningsman som utsatt dig har nu också anmält dig för något du inte gjort. Detta är Rask just nu, bra look va?

Det är helt otroligt hur en människa kan skämma ut sig så mycket utan att ens lämna sovrummet.

Han är så korkad som inte förstår att det bara är mer graverande för honom att göra på det sättet. Det är på gränsen till övergrepp i rättssak att svara med en anmälan med falska anklagelser när ett brottsoffer planerar att göra polissak av grov brottslighet han blivit utsatt för under en längre tid.

Vi läser 17 kapitlet 10 § Brottsbalken:

Den som med våld eller hot om våld angriper någon för att han eller hon gjort anmälan, fört talan, avlagt vittnesmål eller annars vid förhör avgett utsaga hos en domstol eller annan myndighet eller för att hindra någon från en sådan åtgärd döms för övergrepp i rättssak till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Detsamma gäller den som med någon annan gärning, som medför lidande, skada eller olägenhet, eller med hot om en sådan gärning angriper någon för att han eller hon avlagt vittnesmål eller annars avgett utsaga vid förhör hos en myndighet eller för att hindra honom eller henne från att avge en sådan utsaga.

Baronen ringer alltså upp polisen och kommer med falska anklagelser mot ett brottsoffer när han får höra att han planerar att anmäla honom, vilket torde medföra i varje fall en olägenhet för Christofer, som e.v blir kallad till förhör och kanske ett visst lidande då han kan känna rädsla över att själv bli straffad för något han inte gjort. Detta för att hindra honom från att dra sin förövare inför rätta.

Impulskontrollen var det, Carl-Fredrik. Yttre och inre faktorer, du hade ju jobbat mycket med det här och lärt dig. Visa det också. Hela ditt agerande i den här soppan är så impulsstyrt att jag inte vet vad. Du är en tokig, tokig man.
Citera
2024-03-11, 07:48
Medlem
TheMongoKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Han är så korkad som inte förstår att det bara är mer graverande för honom att göra på det sättet. Det är på gränsen till övergrepp i rättssak att svara med en anmälan med falska anklagelser när ett brottsoffer planerar att göra polissak av grov brottslighet han blivit utsatt för under en längre tid.

Den som med våld eller hot om våld angriper någon för att han eller hon gjort anmälan, fört talan, avlagt vittnesmål eller annars vid förhör avgett utsaga hos en domstol eller annan myndighet eller för att hindra någon från en sådan åtgärd döms för övergrepp i rättssak till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Detsamma gäller den som med någon annan gärning, som medför lidande, skada eller olägenhet, eller med hot om en sådan gärning angriper någon för att han eller hon avlagt vittnesmål eller annars avgett utsaga vid förhör hos en myndighet eller för att hindra honom eller henne från att avge en sådan utsaga.

Baronen ringer alltså upp polisen och kommer med falska anklagelser mot ett brottsoffer när han får höra att han planerar att anmäla honom, vilket torde medföra i varje fall en olägenhet för Christofer, som e.v blir kallad till förhör och kanske ett visst lidande då han kan känna rädsla över att själv bli straffad för något han inte gjort. Detta för att hindra honom från att dra sin förövare inför rätta.

Impulskontrollen var det, Carl-Fredrik. Yttre och inre faktorer, du hade ju jobbat mycket med det här och lärt dig. Visa det också. Hela ditt agerande i den här soppan är så impulsstyrt att jag inte vet vad. Du är en tokig, tokig man.
Du bör nog läsa ditt eget citat om igen ett par gånger så lär du förstå innebörden av den paragrafen kanske.
Citera
2024-03-11, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMongoKid
Du bör nog läsa ditt eget citat om igen ett par gånger så lär du förstå innebörden av den paragrafen kanske.

Vari ligger felet? Baronen anger falska brott som hämnd för att Chrille ska anmäla honom. Det kan tolkas in i en annan gärning som medför en olägenhet.

Nu vet jag att inget kommer hända. Men det är principen. Baronen är en tokig man som med alla till buds stående medel försöker att runda sitt eget fuck-up. Det är helt sjukt stört att han ringer in till polisen och anmäler Chrille för falska brott, och det är verkligen inte svårt att hitta straffbestämmelser som man kan få in Baronens agerande under.

Han borde visa i handling att han jobbat med yttre och inre faktorer någon gång, och lärt sig att hantera sina impulser. Men det här är bara ännu ett inövat mantra han upprepar när han ska ”värja sig” mot något.
Citera
2024-03-11, 09:29
Citat:
Vari ligger felet? Baronen anger falska brott som hämnd för att Chrille ska anmäla honom. Det kan tolkas in i en annan gärning som medför en olägenhet.

Nu vet jag att inget kommer hända. Men det är principen. Baronen är en tokig man som med alla till buds stående medel försöker att runda sitt eget fuck-up. Det är helt sjukt stört att han ringer in till polisen och anmäler Chrille för falska brott, och det är verkligen inte svårt att hitta straffbestämmelser som man kan få in Baronens agerande under.

Han borde visa i handling att han jobbat med yttre och inre faktorer någon gång, och lärt sig att hantera sina impulser. Men det här är bara ännu ett inövat mantra han upprepar när han ska ”värja sig” mot något.
Rasken sa i lajven att han inte är impulsiv längre. Han överväger noga sina uttalanden och rådfrågar Anjo och Jocke om han är osäker...
Han vkll så gärna podda med Anjo, han har tänkt ut en cool bakgrund och ett namn på podden redan... men Anjo verkar för upptagen, Rask uppmanar sina följare att tjata på karln...
Dom behöver inte ens sitta i samma studio, utan kan podda på distans, eftersom båda har bra mikrofoner...
Citera
2024-03-11, 09:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Jag förstår hur du menar, men när det gäller anmälan till polisen så blir det frågan om "falsk tillvitelse" om anmälan är för att jäklas och inte övergrepp i rättssak.
Det gäller även om anmälan sker för att försöka hindra någon annan att anmäla.
Rask själv har ju genom sin anmälan sett till att ärendet kommer till polisens kännedom - så att han anmäler blir ju inte ett steg i att förhindra det
Citera
2024-03-11, 10:21
Medlem
Lajlikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Hahahahaha! Här är försäljningsförklaringen!
https://m.youtube.com/watch?v=8j2WJylI58U&t=474s

”Den tar fokus från allt annat!”

”Viktigt också att ni vet att det är inget förhastat beslut utan det är någonting jag har funderat på väldigt länge.
….
Det här har funnits i mitt huvud i flera månader och jag känner fortfarande att det är rätt val.”

”Ska jag vara ärlig? Jag HATAR den här kanalen!”

Säljer för 25k, köper tillbaka för 125k på kredit inom ett år senare. Älskar när man verkligen tänker igenom besluten
Citera
2024-03-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajlike
Säljer för 25k, köper tillbaka för 125k på kredit inom ett år senare. Älskar när man verkligen tänker igenom besluten
Jag kan mycket väl tänka mig att han är ärlig med det där sista, att han hatar kanalen. Det är ju trots allt så att kanalen äger honom, inte tvärtom. Kanalen kräver sin tribut varje dag, outtröttligt av baronen därför att kanalen är det enda han har i sitt liv. Kanalen har t.o.m makten att få baronen inom lås och bom, men so be it. Kanalen kräver sin tribut....
Citera
2024-03-11, 10:42
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
170k…
Citera
2024-03-11, 10:45
Medlem
Lajlikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
170k…
Köpa tillbaka en kanal för 170 k som man sålde för 25k... när man mer eller mindre lever på frugan och bidrag.... Behöver nog inte kommenteras
Citera
2024-03-11, 11:14
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Köpa tillbaka en kanal för 170 k som man sålde för 25k... när man mer eller mindre lever på frugan och bidrag.... Behöver nog inte kommenteras
Det där arvet från Alf verkar brinna upp fortare än någon av oss hade räknat med.
Citera
2024-03-11, 11:26
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det där arvet från Alf verkar brinna upp fortare än någon av oss hade räknat med.
Man får inte glömma Alfs sista ord: investera hela arvet i kanalen Alexander, snart släpper det!
Citera
2024-03-11, 11:28
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:

Jag undrar vad modus operandi är när en psyksjuk person kommer in med en uppenbart falsk anmälan. Upprättar polisen direkt en anmälan om falsk tillvitelse eller vad blir konsekvensen?

Jag undrar hur många anmälningar han kommit in med genom åren, måste vara hundratals
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in