2024-03-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Jag tror att det är den allmänna uppfattningen och en av dom första reaktionerna förutom avsky när han kommer gåendes på byn varesig det är på Trossen, apoteket eller den lokala pizzerian.

Så är det. Han är ett original. Han förstår inte själv hur fantastiskt dum i huvudet han ser ut med sin flintskalle, sina konstiga kläder och sina missprydande fula tatueringar, som han sett till att skaffa sig många av på precis alla kroppsdelar som inte enkelt kan täckas av kläder. Hela hans uppenbarelse skriker idiot från flera mils avstånd, hans utseende säger bara "Titta på mig, jag är speciell!".

https://www.youtube.com/watch?v=Pw_3Ltfo5ms

Kolla den här videon från i somras. Han sitter i säkert en timme i bilen och försvarar sig mot en kille som lämnat en kritisk kommentar under hans video. Förstå att gå förbi den där uppfarten, och höra hur det väsnas ifrån en bil på en uppfart, för i den sitter en man över 30 som inte ser klok ut och gapar för sig själv. Det kan nog inte ha gått någon i det där grannskapet obemärkt förbi att han är en relativt känd Youtube-profil också, och kanske går de in på hans kanal senare under dagen av nyfikenhet, för att se vad det var jag såg byfånen gaffla om i bilen tidigare. Så ser man, han sitter och försvarar sig själv mot en person som inte gillar honom. Han sitter och läser upp kommentaren, och avfärdar precis all kritik kategoriskt. Det finns ingen något sånär vettig person som kan tycka att han är annat än en tokstolle.

Tänk dig honom interagera med andra föräldrar, vad malplacerad han måste vara. De har liv, de har en karriär, de har ekonomi och gör roliga aktiviteter med familjen på helger och semestrar, medan Rask sitter hemma hela dagarna bakom mörkläggningsgardinen, och mobbar folk på sin Youtubekanal, och ömsom genererar en berättelse via AI som han släpper som podcast-avsnitt. Han har ingenting gemensamt med andra föräldrar, han sitter fast i sin barndom.

Allt är bara så inihelvetes skruvat. Tänk dig under helgen. Rask ser att någon annan kreatör gjort en video om honom som svar på det omfattande mobbingdrevet Rask legat i spetsen för under den senaste tiden. Rask flyr vind för våg in på sitt rum medan familjen är hemma, och filmar sig själv när han försvarar sig mot anklagelserna. Förstå hur udda det måste kännas för barnen att höra när pappa sitter själv instängd på sitt rum och gapar för sig själv i över en timme. När de jämför sig med hur deras kompisar har det måste de känna sig väldigt annorlunda.

Det kan inte finnas en enda annan rättskaffens medborgare och förälder i den där kommunen som tycker att Rask är en vettig människa. Rask har nu uppfattningen att alla håller med honom, eftersom Jocke har sett till att få en stor skara människor i det här landet att hata hans bror från djupet av sina hjärtan. Rask beskrivs som vettig av den här lågbegåvade pöbeln, eftersom han bara säger det alla vill höra. Det är väldigt lätt att få uppbackning i det läget. Många hatare, och Rask ger dem läpparnas bekännelse i allt de tycker, så han samtidigt kan höja upp sig själv. Det Rask glömmer bort är att det inte direkt är samhällets stöttepelare som aktivt följer det här drevet med hat i sina hjärtan. Det är tvärtom en övervikt av väldigt korkade, och rentav utvecklingsstörda individer, samt barn som är engagerade i detta. Det är ungefär 2-3 % av Sveriges befolkning som har intellektuella funktionsnedsättningar, det är alltså hundratusentals människor som har den problematiken. Varav många av dem råkar vara de som skriver att Rask är så bra.

Men det här kan inte leda till någonting annat än hybris för den väldigt skruvade Baronen, vilket inte kan leda till någonting annat än sinnessjuka utspel, vilket kommer bli oerhört underhållande. Vi ser framemot nya vansinnesprojekt, idiotköp och nya åtal under Baron-året 2024, det har börjat bra så här långt.
Citera
2024-03-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Jag tror inte det är svårare än att hon är lite efter helt enkelt. Inte en ondskefull cell i henne vad jag kunnat se själv. Men snudd på dagcenter. Hade hon inte sett bra ut och funkat socialt hade det nog blivit särskola.

Ja hon är nog inte den skarpaste kniven i lådan men nog har hon säkert brutits ner av att leva med Baronen genom åren. Hon verkar leva för att för att ta hand om andra. Hon jobbar med att ta hand om äldre hela dagarna. All övrig tid har hon tre barn att ta hand om, och en vuxen man.

Hon har förmodligen taskig självkänsla och svårt att se att hon förtjänar bättre. Det är därför jag tycker någon i Trosa ska ta en för laget, försöka ragga upp henne om man ser henne på krogen. Man får tre bonusbarn och deras pappa på köpet
Citera
2024-03-11, 23:27
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Ja hon är nog inte den skarpaste kniven i lådan men nog har hon säkert brutits ner av att leva med Baronen genom åren. Hon verkar leva för att för att ta hand om andra. Hon jobbar med att ta hand om äldre hela dagarna. All övrig tid har hon tre barn att ta hand om, och en vuxen man.
Jag är inte psykolog, men jag har svårt att tro att hennes obefintliga allmänbildning har någonting att göra med Kal Fredrik eller ungarna.
Citera
2024-03-11, 23:42
Medlem
Citat:
Jag är inte psykolog, men jag har svårt att tro att hennes obefintliga allmänbildning har någonting att göra med Kal Fredrik eller ungarna.

Hon har ju lyckats med en undersköterskeutbildning så helt förståndshandikappad kan hon inte va. Tror du underskattar Raskens tärande effekt han har på personer i sin direkta närhet. Föreställ dig att behöva höra på hans gnäll dag ut och dag in. Det finns inget direkt ställe du kan fly till, till sist ger du upp bara för att det ska bli tyst på hans gnäll
Citera
2024-03-11, 23:47
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Hon har ju lyckats med en undersköterskeutbildning så helt förståndshandikappad kan hon inte va. Tror du underskattar Raskens tärande effekt han har på personer i sin direkta närhet. Föreställ dig att behöva höra på hans gnäll dag ut och dag in. Det finns inget direkt ställe du kan fly till, till sist ger du upp bara för att det ska bli tyst på hans gnäll
Jag tror du överskattar undersköterskor... Var och varannan analfabet klarar av att bli undersköterska.
Citera
2024-03-11, 23:59
Medlem
Citat:
Jag tror du överskattar undersköterskor... Var och varannan analfabet klarar av att bli undersköterska.
Det ligger något i det du säger...
Citera
2024-03-12, 01:34
Medlem
Rask är mer lik sin far än vad han anar eller inser. Inte för att hans barnen kommer hem till en full och frånvarande farsa knarkandes i soffan som rask hade det under sin uppväxt. Istället kommer de hem till en frånvarande och lika självupptagen farsa som knarkar sociala medier i kojan.

Både rask och hans far är helt beroende av dopamin-kickar. Till den grad att de inte kan upprätthålla en fungerade vardag med jobb m.m. Rask och hans farsa verkar båda helt inställda på att det alltid kommer vara så, de visar inte heller någon vilja eller potential av förändring. Omgivningen verkar inte heller reagera på det. Den typen av tillvaro är inte normal. Deras handlingar visar tydligt att beroendet är viktigare än familjen, genom att bland annat inte försörja familjen.

Har rask reflekterat över att hans drug of choice bara är sociala medier, som han knarkar dagarna i ända. Hoppas hans son kan göra en missbruksbloggen om rasks beroende utav sociala medier. Grabben kan ta inspiration från sin far och springa in i kojan under ett live, med kameran i högsta hugg och spotta snus på äggskallen.
Senast redigerad av TjackOchLov 2024-03-12 kl. 01:40.
Citera
2024-03-12, 04:05
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOchLov
Rask är mer lik sin far än vad han anar eller inser. Inte för att hans barnen kommer hem till en full och frånvarande farsa knarkandes i soffan som rask hade det under sin uppväxt. Istället kommer de hem till en frånvarande och lika självupptagen farsa som knarkar sociala medier i kojan.

Både rask och hans far är helt beroende av dopamin-kickar. Till den grad att de inte kan upprätthålla en fungerade vardag med jobb m.m. Rask och hans farsa verkar båda helt inställda på att det alltid kommer vara så, de visar inte heller någon vilja eller potential av förändring. Omgivningen verkar inte heller reagera på det. Den typen av tillvaro är inte normal. Deras handlingar visar tydligt att beroendet är viktigare än familjen, genom att bland annat inte försörja familjen.

Har rask reflekterat över att hans drug of choice bara är sociala medier, som han knarkar dagarna i ända. Hoppas hans son kan göra en missbruksbloggen om rasks beroende utav sociala medier. Grabben kan ta inspiration från sin far och springa in i kojan under ett live, med kameran i högsta hugg och spotta snus på äggskallen.

Ja han är väldigt lik sin far. Hans far missbruka "knark" och CFAR letar fixar i bekräftelse från folk på nätet. hans kids kommer förmodligen växa upp sin far prata om att höra om vad jocke boi och andra "kratöre" sagt, missade fotbollsmatcher för att jocke boi har en lajv eller chipstutten släppt en ny video
Citera
2024-03-12, 13:32
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Ser att det är kingen HoneyBadger som populariserade "Bajsbaronen".

Jaa, jag får nog ta på mig det
Det känns som att det blivit ganska etablerat nu
Citera
2024-03-12, 14:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är väl det som gör det sorgligt. Hon har ju kompetens för ett arbete så om hon är bra på, hon kunde ställa villkor eller på egen hand ordna en bättre tillvaro för sig och barnen.

Citat:
Ja så är det kanske - men alla är inte bra på sina jobb. Det var/är T. Hon var uppskattad både som kollega och vårdgivare - i alla fall enligt en gammal kollega till henne.
Citera
2024-03-12, 15:43
Medlem
Nakszynskis avatar
Duett med magmysarn:

https://m.youtube.com/watch?v=1QlryB-iWnE

Magmys Micke feat Rask - I Want It That Way
Senast redigerad av Nakszynski 2024-03-12 kl. 15:52.
Citera
2024-03-12, 18:05
https://youtu.be/aSU9jI2wNHk?si=wzU3u3h_OhJ1us3Y

Ny video om Chrippa.
Rasken reagerar på vad Chrippa har sagt i en video som Rask reagerade på i somras, men han väljer att spola förbi vad han själv säger, eftersom det inte är intressant?!

Rasken har kvar sin anmälan, om Chrippa kommer anmäla honom, så han känner sig säker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in