2023-12-22, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Jo det gör det, dessutom tjänar han inte som en lön på 100% och han har friheten att göra jobbet när T är hemma.
Det är precis som att när folk jobbar natt så får de ändå inte ha barnen på förskolan eftersom att de är hemma under dagtid.
Så det spelar ingen som helst roll att man skattar, så länge du inte jobbar så har du inte rätt att ha barnen på förskolan, så vida du inte t.ex har läkarintyg och är sjukskriven. För då kan de inte neka dig att ha barnen på förskola osv.

Snackar inte om förskola… Att vara en Youtuber klassas inom Sverige ett jobb. Vad är det du inte förstår? Hur skevt det än låter.
Citera
2023-12-22, 23:56
Avstängd
KungPungPats avatar
Jag hade aldrig visat mig på internet igen om jag hade suttit med kostym och snackat om mitt varumärke under en fas när jag låtsades vara rik med en klocka för 15 papp.
Det hade varit slutet för min youtubekarriär. Inte för Rask , han skäms inte.
Citera
2023-12-23, 00:55
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag hade aldrig visat mig på internet igen om jag hade suttit med kostym och snackat om mitt varumärke under en fas när jag låtsades vara rik med en klocka för 15 papp.
Det hade varit slutet för min youtubekarriär. Inte för Rask , han skäms inte.
Skämmas för vad? Han jobbade ärschlet av sig och höll just på att starta upp sitt tredje företag, iklädd sina första versace solglasögon köpta från wish.
Citera
2023-12-23, 01:13
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Skämmas för vad? Han jobbade ärschlet av sig och höll just på att starta upp sitt tredje företag, iklädd sina första versace solglasögon köpta från wish.

Ja fyfan vad komedi av fejkhet han levererat under årens gång.
Citera
2023-12-23, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns de som får ha barnen full tid på förskolan fast en eller båda föräldrarna är hemma. Det är en stödinsats de kan få via socialtjänsten och handlar om att barnen har behov av förskolan eftersom föräldrarna inte klarar av att ge full omvårdnad och att ge barnen vettig stimulans.

Precis men då får de ett intyg om stödinsats via soc, med andra ord kan man inte ha barnen där hur som helst bara för att det är "skönt" att ha tyst runt sig eller för att få lite egentid.
Citera
2023-12-23, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Nu är det väl ingen hemlighet att skolor skapar trälar som enbart är smarta nog att utföra ett arbete.. men inte för smarta så att dom börjar undra varför halva lönen tas av staten.

Skolsystemet är en ganska ny form av hjärntvätt.

När man väl skulle testa hur bra skolsystemet har fungerat för att skapa lydiga trälar som bara följer orders utan att ifrågasätta dom.. då hände nazityskland där dom gasade folk samtidigt som handikappade mördades av staten i Sverige för deras oförmåga att arbeta åt de rika.

Rask är resultatet av svensk narkotikapropaganda som satte dåren på krigs stigen mot sin egna far.

Rask är nämligen även han en grovt hjärntvättad dåre som har blivit lärd att blint hata missbrukare för att han tror att sekten.. oj.. jag menar samhället.. vill att man hatar dom som inte tillhör de överlägsna gener som nyktra människor tydligen har.

Själv så tror jag inte att du klarar dig ur din hjärntvätt.

Att Rasken är en dåre, det kan vi enas om. Sen bör du kanske kolla upp ditt psyke också. Tror du på cemtrails?
Citera
2023-12-23, 03:44
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
Att Rasken är en dåre, det kan vi enas om. Sen bör du kanske kolla upp ditt psyke också. Tror du på cemtrails?

Ååh nej jag tror ingenting som sekten.. oj.. jag menar staten inte pratar om och bekräftar är sant.

Jag är duktig sektmedlem och ser inget konstigt med massa sträck uppe i himlen.

Missbrukare är för jävligt precis som folk som inte arbetar. Urs!

Tur att jag är normal , vill ju inte bli utfryst av er som är normala och extremt intelligenta.

Vet du när Rask släpper nästa video jag känner att jag vill bli upplyst om missbruk och allt som hans kanal gör för sekten.. oj, jag menar samhällets nytta?
Citera
2023-12-23, 05:05
Avstängd
KungPungPats avatar
hade rask bara kommit in på arbetsplats så hade han blivit fulländad folkhemskrigande fascist som hade krävt 40-tals Sverige så att folk som inte kan arbeta och betala skatt kan svältas ihjäl som man gjorde på 40-talet med handikappade.

Han har ju redan adopterat hatet av missbrukare vilket är de nya handikappade som inte passar in i folkhemmet och bör utrotas.

Men man kan ju inte säga det rakt ut längre bara, som man kunde då.

Då hade nog 9 av 10 videos handlat om folk som inte arbetar, och som behöver hängas ut tills dom får ett jobb som enligt arbetsrask hade varit livets mening.

Istället blev han en halvfascist som gnäller ihjäl en missbrukare medans han inte kan gnälla ett enda ord om folk som inte jobbar.. så länge han själv bara har sitt låtsasjobb med att göra små videos för småsummor.
Citera
2023-12-23, 19:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Precis men då får de ett intyg om stödinsats via soc, med andra ord kan man inte ha barnen där hur som helst bara för att det är "skönt" att ha tyst runt sig eller för att få lite egentid.
Tosse61 har kommenterat här ovanför på ett sätt som onekligen ger intrycket att jag råkade "slå huvudet på spiken", så troligen handlar det inte bara om att han skall segla runt och ha det skönt, lungt och tyst omkring sig.
Citera
2023-12-23, 21:27
Medlem
knark-kungens avatar
Blir det en vit jul i år eller kommer han smutta på en whisky i timmar för att sedan hälla tillbaka det sista i flaskan.

https://www.svd.se/a/l1xQVM/barn-dra...s-juldrickande
Citera
2023-12-23, 22:42
Medlem
Är det någon uppesittarlive med swishtiggeri på gång i år?
Citera
2023-12-23, 22:59
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Är det någon uppesittarlive med swishtiggeri på gång i år?
CarlFredrik filmade middagen som intogs från vardagsrumsgolvet och soffan, kebab till E och pizza till Tessan. Tessan på golvet, den store fadern och E i soffan. Vart W och A befann sig förtäljde inte instastoryn. Familjen tittade på julfilm.
Jag undrar om Freddan får komma imorgon och fira jul med sina barnbarn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in