2023-12-22, 16:19
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpiken
Hahaha, åhhh vad jag saknar den där tiden🤣 den arbetslöse svullna äggskallen sitter och berättar hur man ska driva ett företag och ta hand om sina anställda, iklädd den billigaste kostymen ifrån Zalando han hittade.

Här är även en klassiker, lyssna ifrån 00:40
https://youtu.be/BSKg6y3Kef0?si=Gk_VU0O8_D8QpcCC
Här har du några klassiker också
https://www.dailymotion.com/video/x6...laylist=x67gkg
Citera
2023-12-22, 16:31
Medlem
storpikens avatar
Rask Ångestdagboken del 2
https://youtu.be/a9Ho_sziXUM?si=xD1lferLJkTetV2J
Denna video är en personlig favorit i arkivet.
Rask inleder med att visa upp ett klipp ifrån gårdagens (nattens) tiggarlajv när han sitter och bölar pga ångestattacker som slår till, oklart varför (förmodligen för ingen swishat och pengarna till snus och onödig konsumtion är slut.)

Rask spinner sedan vidare på att han inte har matlust och han käkar ett par godisar om dagen för att få energi. Jag har ett tips, ta dig i kragen, skaffa dig ett jobb och börja rör på dig för fan. Du saknar disciplin och är lat, det är roten på ditt problem.

I videons höjdpunkt och tredje segment ligger våran kära Alexander i sängen med en uppvärmd petflaska i ett örngott för att "värma upp sig och mysa.)

I det fjärde och sista segmentet gapar Alexander om skillnaden mellan ångest och panikångest, det klassiska "SÅHÄR ÄR DET!!!" utspelet som alltid sker när Rask ska förklara hur saker och ting ligger till.

Rekommenderar stark att ni ser denna.
Senast redigerad av storpiken 2023-12-22 kl. 17:19.
Citera
2023-12-22, 17:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Rask inleder med att visa upp ett klipp ifrån gårdagens (nattens) tiggarlajv när han sitter och bölar pga ångestattacker som slår till, oklart varför (förmodligen för ingen swishat och pengarna till snus och onödig konsumtion är slut.)

Rask spinner sedan vidare på att han inte har matlust och han käkar ett par godisar om dagen för att få energi. Jag har ett tips, ta dig i kragen, skaffa dig ett jobb och börja rör på dig för fan. Du saknar disciplin och är lat, det är roten på ditt problem.

I videons höjdpunkt och tredje segment ligger våran kära Alexander i sängen med en uppvärmd petflaska i ett örngott för att "värma upp sig och mysa.)

I det fjärde och sista segmentet gapar Alexander om skillnaden mellan ångest och panikångest, det klassiska "SÅHÄR ÄR DET!!!" utspelet som alltid sker när Rask ska förklara hur saker och ting ligger till.

Har rask någonsin gått till en läkare för att se om han kanske kan få hjälp med sitt mående?
Citera
2023-12-22, 18:09
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ett råd han kan ge sina barn är att utbilda sig. Det önskar jag att någon hade sagt till mig när jag var i deras ålder. Även jag kommer från arbetarklassen, från en familj av knegare som ansåg att det ärofullaste som finns är att arbeta i sitt anletes svett och att ett hårt arbete har ett egenvärde. Det är givetvis rena dumheterna. Det finns ingen mening med att jobba sig till invaliditet innan man fyller femtio. Det finns ingen heder i att vara en träl som säljer sin muskelkraft för att aktieägarna ska håva in förtjänsten. Hade jag varit Rask hade jag istället pratat med ungarna och berättat för dem att de själva är sin egen lyckas smed och att vägen till ett gott liv allt som oftast går genom skolbänken snarare än över fabriksgolvet. Människor som kliver upp klockan tre för att vänta i snöstormen på bussen till sågverket gör så eftersom de inte har andra alternativ.

Den lärdomen hade varit viktigare för barnen än alla spelkonsoller och cyklar i världen.

Rask blev också smart i skolbänken vettu. Men där blir ingen smart.

Intresset måste få styra vad man lär sig mer om annars fastnar det inte i minnet precis som all skräpinfo som skolor lär ut.
Citera
2023-12-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Tydligen räknas YouTuber som ett riktigt jobb..
Inte eftersom han själv säger att det endast är en hobby.
Citera
2023-12-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Inte eftersom han själv säger att det endast är en hobby.

Spelar ingen roll vad han säger, hade det varit hobbyverksamhet så hade han inte behövt skatta. Men han tjänar över den summan per år, alltså är det ett jobb.
Citera
2023-12-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Rask blev också smart i skolbänken vettu. Men där blir ingen smart.

Intresset måste få styra vad man lär sig mer om annars fastnar det inte i minnet precis som all skräpinfo som skolor lär ut.

Skolväsendet kan väl absolut bli bättre men utbildning är i grunden något riktigt bra för både individen och samhället. Jag och alla jag känner kan leva ganska gott tack vare utbildning.

Rasken hade nog svårt att lära sig i skolan för att han ansåg att han redan visste allt om världen.

Här glänste du till Arbetsskygg. Du har fortfarande möjligheten att utbilda dig. Kolla om arbetsförmedlingen har nån kurs eller utbildning du tycker verkar intressant. Eller kanske rent av nån högskolekurs. Det är inte för sent, jag tror på dig!
Citera
2023-12-22, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Här har du några klassiker också
https://www.dailymotion.com/video/x6...laylist=x67gkg
Jag fattar ju inte grejen med att titta på när folk filmar sig själva och pladdrar om oväsentligheter öht. Men borde det inte vara så att dom skapar någonting intressant, bygger ett bord av lastpallar, målar en tavla eller liknande, alternativt diskuterar om missbruk, sjukdomar eller nå liknande? Han sitter och KRÄVER att folk ska ge honom uppslag som han ska kunna repetera det till andra. Är det såhär denna kulturen funkar, eller är Rask unik? Visst, jag har sett ett och annat fyllo babbla om chemtrails eller aliens, som kanske inte heller är så vettigt, men. Rask är ju en magmysmicke med målade naglar.
Citera
2023-12-22, 23:01
Citat:

https://www.dailymotion.com/video/x6yxr52

Här snackar Rasken om att man måste ha bra content, inte bara snacka skit. Han besvarar andra som nämner honom, för att skydda sitt "brand", sitt varumärke🙄

Hur är det möjligt att inte kunna lägga in en prilla, är han snusat sen han var 12?!
Citera
2023-12-22, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Spelar ingen roll vad han säger, hade det varit hobbyverksamhet så hade han inte behövt skatta. Men han tjänar över den summan per år, alltså är det ett jobb.

Jo det gör det, dessutom tjänar han inte som en lön på 100% och han har friheten att göra jobbet när T är hemma.
Det är precis som att när folk jobbar natt så får de ändå inte ha barnen på förskolan eftersom att de är hemma under dagtid.
Så det spelar ingen som helst roll att man skattar, så länge du inte jobbar så har du inte rätt att ha barnen på förskolan, så vida du inte t.ex har läkarintyg och är sjukskriven. För då kan de inte neka dig att ha barnen på förskola osv.
Citera
2023-12-22, 23:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightOrFlight1
Jo det gör det, dessutom tjänar han inte som en lön på 100% och han har friheten att göra jobbet när T är hemma.
Det är precis som att när folk jobbar natt så får de ändå inte ha barnen på förskolan eftersom att de är hemma under dagtid.
Så det spelar ingen som helst roll att man skattar, så länge du inte jobbar så har du inte rätt att ha barnen på förskolan, så vida du inte t.ex har läkarintyg och är sjukskriven. För då kan de inte neka dig att ha barnen på förskola osv.
Det finns de som får ha barnen full tid på förskolan fast en eller båda föräldrarna är hemma. Det är en stödinsats de kan få via socialtjänsten och handlar om att barnen har behov av förskolan eftersom föräldrarna inte klarar av att ge full omvårdnad och att ge barnen vettig stimulans.
Citera
2023-12-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Jag fattar ju inte grejen med att titta på när folk filmar sig själva och pladdrar om oväsentligheter öht. Men borde det inte vara så att dom skapar någonting intressant, bygger ett bord av lastpallar, målar en tavla eller liknande, alternativt diskuterar om missbruk, sjukdomar eller nå liknande? Han sitter och KRÄVER att folk ska ge honom uppslag som han ska kunna repetera det till andra. Är det såhär denna kulturen funkar, eller är Rask unik? Visst, jag har sett ett och annat fyllo babbla om chemtrails eller aliens, som kanske inte heller är så vettigt, men. Rask är ju en magmysmicke med målade naglar.
Det är därför Rask och magmysmicke hela tiden graviterar mot varann, dom är spirituella brorsor. Två sidor av samma äckliga mynt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in