Citat:
Tiden kommer alltid vara emot narcissisten, ju äldre dom blir desto svårare blir det att upprätthålla det falska jaget och nära sig på andra.Varför skulle han inte bli pensionär? Finns det någonting som indikerar att Rask skulle dö ung? Det finns gott om magra bleka män som blir magra bleka gubbar. Han verkar inte ha högt blodtryck, han verkar inte supa nämnvärt. Röker gör han inte. Stressar gör han inte heller. Det är sånt som vanligen lägger män i för tidiga kistor. Jag skulle vilja gå så långt som att säga att sättet Rask lever på är mycket hälsosammare i långa loppet än många som stressar runt 40-60 timmar i veckan och sedan ctrl-alt-deletar skallen med en sjuttis varje lördag.
Kanske inte en populär åsikt i en tråd där alla hyllar Sisyfosarbetet som livets främsta dygd men jag tror att Rask kommer att överleva många av sina belackare.
Och vem säger att han kommer att bo själv? Finns det några indikationer på att Tessan inte kommer att fortsätta att leva med Rask? Ju äldre människor blir desto lägre blir riskerna att separationer och skilsmässor sker. Särskilt om man levt tillsammans i många år och har vävt ihop sina liv med varandra. De här två verkar dessutom trivas ihop, trots barn och fattigdom och Rasks många knepigheter, så jag ser inte att detta ska ändras om det inte sker något väldigt avgörande.
Kanske inte en populär åsikt i en tråd där alla hyllar Sisyfosarbetet som livets främsta dygd men jag tror att Rask kommer att överleva många av sina belackare.
Och vem säger att han kommer att bo själv? Finns det några indikationer på att Tessan inte kommer att fortsätta att leva med Rask? Ju äldre människor blir desto lägre blir riskerna att separationer och skilsmässor sker. Särskilt om man levt tillsammans i många år och har vävt ihop sina liv med varandra. De här två verkar dessutom trivas ihop, trots barn och fattigdom och Rasks många knepigheter, så jag ser inte att detta ska ändras om det inte sker något väldigt avgörande.
Rask kommer gå samma öde till mötes som sin far, i Rasks fall kommer förfallet sannolikt vara ännu värre pga hans historik, att han kommer bli en gammal & lycklig gubbe kan du fetglömma, blir han över 60 år gammal blir jag imponerad.
Tycker han verkar ha ganska hög stressnivå, han blev skallig innan 25 bara en sån sak.