Citat:
Ursprungligen postat av
CarrieFisher
Kan mycket väl vara så han sa att vloggande är ett jobb och vägrade gå förrens han blivit beviljad ersättning.
Känner jag Baronen rätt så gick hans resonemang något i stil med att han minsann fått betala en massa pengar och även fått stå med skammen efter ett brott som egentligen bara är en skitsak. Samtidigt blev brotten som han utsattes för innan med beställningarna nedlagt för att de inte tar "influencers" och brott på nätet på allvar. Han tycker självklart också att det han utsattes för var väldigt mycket värre än det han gjort mot andra.
Så nu när den här utvecklingsstörda pojken väl åtalades för brott mot honom såg han sin chans att även få tillbaka lite från samhället som svikit honom. Läser man FUP:en för den senaste rättegången så inser man att hans initiala plan var att slå på stort, och kräva extremt höga skadestånd på grund av att den retarderade pojken fått honom att ta bort sin stora kanal, som genererade över 200 000 tusen.
I rättegången kunde man även höra den nya spirituella Baronen önskade att grabben skulle låsas in under en väldigt lång tid. Konstigt. De spirituella personer jag träffat på är inte så hämndlystna. Man hade nog sagt något i stil med att man förlåter förövaren och låter herren stå för dömandet.
Någon som f.ö sitter på domen från den senaste rättegången? Baronen har varit förvånansvärt tyst om utfallet i den rättegången. Det är märkligt, han om någon brukar ju dra allt han är med om i långbänk i videor. Jag har hört ljudupptagningarna från den, så förhandlingen har varit. Någon som känner sig manad att begära ut domen? Förhandlingen hölls i Attunda tingsrätt. Har inget målnummer, men det borde gå att få ut genom att ange målsägande, Baronen och hans fru Therese, och tilltalad "L*ith H@mz@. Rättegången var någon gång November-December 2022
*= E, @= A.
Hade varit intressant att veta varför Baronen inte gjort en video om detta, framkommer det saker i domen som inte är till Skithögens fördel? Det är bara då Bajsmannen håller käften, för han är besatt av att styra vilken bild folk ska ha om honom.