Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan112
Exakt, själv sugen på det jobbet. Han hade haft bra content och visat följarna sina svets kunskaper på diverse arbeten han utfört och kunnat göra bra videos när han svetsar och tessan i bakgrunden.
Han hade behövt de, lite självförtroende och ett bra yrke att växa inom
Är du sugen på det, så testa. Det värsta som kan hända är att du inte känner att det är för dig och då är det bara söka sig till något annat. Man måste våga satsa för att kunna vinna.
Tyvärr kommer Rask aldrig få arslet ur vagnen och skaffa sig ett jobb då han absolut inte kan ha någon över sig, detta då han ser sig själv som den högst stående individen i världen.
Han fattar dock inte att vad man gör dagligen i arbete/arbetslöshet påverkar en till 100% i hur man är och hur man mår när familjen på kvällen är samlad.
Sitter man 8 timmar och skrollar ticktock, ja då kommer man tyvärr inte komma någon vart i livet, man kommer från sängen till soffan.
Något som han själv sagt att han tycker är j8bbugt att fastna i, men ett arbete är något för lägre stående individer enligt honom. Så därför tänker han inte skaffa ett, såvida inte han får vara chef. För då vill han jobba.
Hans egna ord är ju "jag vill inte vara den som har en chef som står och flåsar mig i nacken, jag vill vara den som står och flåsar andra i nacken".
Hans mentalitet hade aldrig passat i ett chefsyrke och han kommer heller aldrig kunna bli chef så länge han ligger kvar på soffan, pillar navelludd och tittar på ticktock.