Citat:
Ursprungligen postat av
razerdayzer
Rask verkar skämmas över sin frus utseende. Fick se en bild han la upp tillsammans med frugan, en god jul uppdatering, där han har gjort om hennes utseende totalt, man ser knapp att det är hon.
Narcissisten själv är mycket tydlig.
Även i svarsvideon han gjorde till lokal sa han att han inte valt den ”charmigaste” bilden på hans fru. Tror han skäms enormt över sin fläskpadda där hemma när han själv rasar i vikt efter allt tjack.
Skulle inte förvåna mig. Rask är inte med sin fru för att hon är attraktiv. Han är med henne för att hon har tillräckligt låg självkänsla för att tolerera en man som sitter hemma och leker på dagarna. Någon som kommer hem till honom efter en dag full av trams och svammel och som ger honom uppskattande ord och beundran, ger honom massage och särar på benen när Baronen vill doppa, även fast han inte gör någonting tillbaka.
Skammen är en stor del av Baronens tillvaro. Han tänker hela tiden på hur han framstår. En vanlig fras är att ”jag kan inte göra så, folk kan titta och tro jag är dum i huvet.” Det är klart rimligt att anta att han skäms över frugans fysik, han skäms ju till och med när hans tvåårige barn har på sig mössan på fel sätt i Sälen.
Det är lustigt att det aldrig går åt andra hållet. Baronen verkar aldrig reflektera över att familjen skäms å hans vägnar, när han låtsasgråter inför kameran, berättar om bajslekar och bukakkefester, och filmar sig själv när han skiter på dass.