2022-12-25, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Nu vet jag inte säkert men det sägs att Carl-Fredrik inte förvärvsarbetar. Inte Therese heller. Det måste ju innebära att deras barn inte kan få julklappar för tiotusentals kronor som resten av medelklassens barn. Vilken skam. Vilken ynkedom. Tänk att inte ha förmågan att ge sina barn allt de pekar på, som Crippa eller gentlemännen här i tråden. Stackars barn, så unga och livet redan förstört. För som vi alla vet så går ju kärlek att köpa och den som får mest julklappar är mest värd.

Hade rätt varit rätt skulle Rask fått sina barn omhändertagna. I ett fosterhem hade de minsann fått det senaste Playstation och det är ju det som verkligen betyder något i livet. Inte sant?
Julklapparna är väl skitsamma det handlar om att varken Rask eller Therese har lyckats bygga en stabil ekonomisk grund för familjen att stå på, denna osäkerhet och oro kommer att överföras till barnen men det är väl svårt för dig att förstå som är lika bidragsberoende som Rask.

Bara vetskapen att man kan softa hemma ett par år om jobbet ryker skapar ett välbefinnande, att leva lön till lön och vara beroende av staten och vänner/familj för att ens kunna fylla barnens magar är en stor ångesttrigger.
Citera
2022-12-25, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Julklapparna är väl skitsamma det handlar om att varken Rask eller Therese har lyckats bygga en stabil ekonomisk grund för familjen att stå på, denna osäkerhet och oro kommer att överföras till barnen men det är väl svårt för dig att förstå som är lika bidragsberoende som Rask.

Bara vetskapen att man kan softa hemma ett par år om jobbet ryker skapar ett välbefinnande, att leva lön till lön och vara beroende av staten och vänner/familj för att ens kunna fylla barnens magar är en stor ångesttrigger.

Precis. Skithögen skaffar barn utan att ha växt upp själv. Att han ändå gör det och ändå inte ser att det är på tiden att bli vuxen och skaffa sig ansvarskänsla är det som är problemet.

Att han sedan framställer sig som en hårt arbetande skattebetalare som bär upp det här samhället, det är det som gör att det också blir kul att trycka till honom och göra narr av honom. Att hörru, Baronen, du leker framför datorn och får veckopeng av din farfar fortfarande.

Det hade varit fult att ironisera över ett par föräldrar som har det dåligt ställt, och inte kan köpa de julklappar kidsen vill ha trots att de kämpar. Det är inte fallet med Baronen. Han har först och främst sitt på det torra pga generösa släktingar och det svenska välfärdssamhället, och även om han inte hade haft det så hade det inte varit synd om luffaren. För de har inte dålig ekonomi trots att de sliter. De har dålig ekonomi för att Baronen inte ens försöker.
Citera
2022-12-25, 18:04
Medlem
Wooqiprwos avatar
Ja det är inte så jäkla viktigt vad barnen får i julklapp, mer intressant om de får något roligt överhuvudtaget då familjen uppenbarligen inte har några pengar.

Det känns viktigare att barnen snart kan få eget rum då killarna börjar bli ganska stora.
Citera
2022-12-25, 18:18
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Ja det är inte så jäkla viktigt vad barnen får i julklapp, mer intressant om de får något roligt överhuvudtaget då familjen uppenbarligen inte har några pengar.

Det känns viktigare att barnen snart kan få eget rum då killarna börjar bli ganska stora.
Eftersom föräldrarna inte ens har råd med skolådan utan det statliga bostadsbidraget lär det inte bli frågan om egna rum till barnen på mååånga år framöver.

Familjen kan möblera om, Rask får fråga farfar om pengar till en 120'is säng som han och Therese kan ställa bredvid soffan i vardagsrummet, det kommer bli trångt men är man sämsta farsan så blir det så.
Citera
2022-12-25, 22:03
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo

Sedan när blev "eget rum" en mänsklig rättighet?

Tror snarare att relationen barnen emellan kan stärkas genom att dela rum. Integritet är överskattat, då delat rum är delad glädje.

Kan ju vara så att Rask faktiskt har en tanke med detta. Who knows, liksom?

Sedan spelar det ingen roll ifall barn får dyra julklappar eller inte. Julen handlar om så mycket mer än materiella prylar.
Citera
2022-12-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Sedan när blev "eget rum" en mänsklig rättighet?

Tror snarare att relationen barnen emellan kan stärkas genom att dela rum. Integritet är överskattat, då delat rum är delad glädje.

Kan ju vara så att Rask faktiskt har en tanke med detta. Who knows, liksom?

Sedan spelar det ingen roll ifall barn får dyra julklappar eller inte. Julen handlar om så mycket mer än materiella prylar.

Julen är faktiskt bättre genom att vara tillsammans utan julklappar. Och att dela rum är inga fel på, delade typ hela min barndom med min syster. I loved it!
Citera
2022-12-25, 22:37
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Julen är faktiskt bättre genom att vara tillsammans utan julklappar. Och att dela rum är inga fel på, delade typ hela min barndom med min syster. I loved it!
Du tror alltså på allvar att tjejer vill dela rum med sina två äldre bröder?

Jag undrar vem grinchbaronen gav en gummibajskorv till denna jul, Edward kanske? Han och Rask är på samma nivå mognadsmässigt.
Citera
2022-12-25, 22:47
Medlem
abvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Jag undrar vem grinchbaronen gav en gummibajskorv till denna jul, Edward kanske? Han och Rask är på samma nivå mognadsmässigt.
Låtsasbajs delades ut när carl köpte klocka för "typ 15 pappppp" och "amg"-merca, tvek om hans budget rymmer några julklappar överhuvudtaget i år. Det blir nog mest rövarhistorier och snack om podcäästen.
Citera
2022-12-25, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Du tror alltså på allvar att tjejer vill dela rum med sina två äldre bröder?

Jag har ingen bror så jag vet inte? Förstår dock inte varför skulle man inte vilja? Förstår att vissa vill ha efet rum, men många som inte bryr sig heller..
Citera
2022-12-25, 22:57
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Låtsasbajs delades ut när carl köpte klocka för "typ 15 pappppp" och "amg"-merca, tvek om hans budget rymmer några julklappar överhuvudtaget i år. Det blir nog mest rövarhistorier och snack om podcäästen.
Den bästa julklappen han kunde gett sin familj vore att klippa sig, skaffa ett jobb och sluta slösa bort sitt liv, jag spår att 2023 kommer bli ännu ett år där skithögen ligger på soffan och låtsasjobbar.

Den som är mest besviken idag är nog Therese för jag tvivlar på att Alf och Rasks mamma skämmer bort henne som dom gör med barnen. Någon som kan se om Therese laddat upp några julklappar på instagram? Rask gav henne säkert en tecknad bild på sig själv eller hans morsas gamla jeans han snott till sig.
Citera
2022-12-26, 09:21
Medlem
Rask verkar skämmas över sin frus utseende. Fick se en bild han la upp tillsammans med frugan, en god jul uppdatering, där han har gjort om hennes utseende totalt, man ser knapp att det är hon.
Narcissisten själv är mycket tydlig.
Även i svarsvideon han gjorde till lokal sa han att han inte valt den ”charmigaste” bilden på hans fru. Tror han skäms enormt över sin fläskpadda där hemma när han själv rasar i vikt efter allt tjack.
Citera
2022-12-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av razerdayzer
Rask verkar skämmas över sin frus utseende. Fick se en bild han la upp tillsammans med frugan, en god jul uppdatering, där han har gjort om hennes utseende totalt, man ser knapp att det är hon.
Narcissisten själv är mycket tydlig.
Även i svarsvideon han gjorde till lokal sa han att han inte valt den ”charmigaste” bilden på hans fru. Tror han skäms enormt över sin fläskpadda där hemma när han själv rasar i vikt efter allt tjack.

Skulle inte förvåna mig. Rask är inte med sin fru för att hon är attraktiv. Han är med henne för att hon har tillräckligt låg självkänsla för att tolerera en man som sitter hemma och leker på dagarna. Någon som kommer hem till honom efter en dag full av trams och svammel och som ger honom uppskattande ord och beundran, ger honom massage och särar på benen när Baronen vill doppa, även fast han inte gör någonting tillbaka.

Skammen är en stor del av Baronens tillvaro. Han tänker hela tiden på hur han framstår. En vanlig fras är att ”jag kan inte göra så, folk kan titta och tro jag är dum i huvet.” Det är klart rimligt att anta att han skäms över frugans fysik, han skäms ju till och med när hans tvåårige barn har på sig mössan på fel sätt i Sälen.

Det är lustigt att det aldrig går åt andra hållet. Baronen verkar aldrig reflektera över att familjen skäms å hans vägnar, när han låtsasgråter inför kameran, berättar om bajslekar och bukakkefester, och filmar sig själv när han skiter på dass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in